Erinevus lehekülje "Tehnoloogia: Kodundus" redaktsioonide vahel
(Uus lehekülg: '{{Oppeprotsess |nimetus=Tehnoloogia: |seotudAinevaldkond=Tehnoloogia |seotudOppeaine=Käsitöö ja kodundus |seotudHaridusaste=Põhiharidus |kooliaste=III kooliaste |seotud...') |
|||
3. rida: | 3. rida: | ||
|seotudAinevaldkond=Tehnoloogia | |seotudAinevaldkond=Tehnoloogia | ||
|seotudOppeaine=Käsitöö ja kodundus | |seotudOppeaine=Käsitöö ja kodundus | ||
− | |seotudHaridusaste=Põhiharidus | + | |seotudHaridusaste=Põhiharidus |
|kooliaste=III kooliaste | |kooliaste=III kooliaste | ||
|seotudTeema=Kodundus | |seotudTeema=Kodundus | ||
+ | |seotudOpivaljund=Toit ja toitumine | ||
+ | 1) teab mitmekülgse toiduvaliku tähtsust tervisele ning põhiliste makro- ja mikrotoitainete vajalikkust ja | ||
+ | allikaid; | ||
+ | 2) analüüsib toiduainete toiteväärtust, hindab nende kvaliteeti, tunneb toidu erinevaid säilitusviise ning | ||
+ | riknemisega seotud riskitegureid; | ||
+ | 3) analüüsib menüü tervislikkust ning koostab tasakaalustatud ja mitmekülgse menüü; | ||
+ | 4) teab toidu valmistamisel toimuvaid muutusi ning oskab neid teadmisi rakendada; | ||
+ | 5) võrdleb eri maade rahvustoite ja teab toitumistavasid mõjutavaid tegureid. | ||
+ | |||
+ | Toidu valmistamise organiseerimine ja tarbijakasvatus | ||
+ | 1) arvestab rühmaülesandeid täites kaasõpilaste arvamusi ja hinnanguid; | ||
+ | 2) kasutab menüüd koostades ainekirjandust ja teabeallikaid; | ||
+ | 3) kalkuleerib toidu maksumust; | ||
+ | 4) hindab enda huve ja sobivust toiduga seotud ametiks või hobidega tegelemiseks; | ||
+ | 5) tunneb tarbija õigusi ning kohustusi, reklaami mõju ostuotsustele; | ||
+ | 6) oskab koostada ürituse eelarvet. | ||
+ | |||
+ | Toidu valmistamine ja tarbijakasvatus | ||
+ | 1) teab toiduainete kuumtöötlemise viise; | ||
+ | 2) tunneb peamisi maitseaineid ja roogade maitsestamise võimalusi; | ||
+ | 3) valmistab retsepti kasutades erinevaid kuumi ja külmi roogi; | ||
+ | 4) küpsetab tainatooteid ja võrdleb erinevaid kergitusaineid. | ||
+ | |||
+ | Etikett | ||
+ | 1) koostab lähtuvalt ürituse sisust menüü ning kujundab ja katab laua; | ||
+ | 2) vormistab ja kujundab kutse; | ||
+ | 3) rõivastub ja käitub ürituse eripära arvestades; | ||
+ | 4) mõistab lauakommete tähtsust meeldiva suhtluskeskkonna loomisel. | ||
+ | |||
+ | Kodu korrashoid | ||
+ | 1) arutleb ja leiab seoseid kodu sisekujunduse ning seal elavate inimeste vahel; | ||
+ | 2) tunneb erinevaid kodumasinaid ja oskab neid kasutusjuhendi järgi käsitseda; | ||
+ | 3) tunneb põhilisi korrastustöid ja -tehnikaid; | ||
+ | 4) oskab puhastusainete ostmisel ja kasutamisel lugeda kasutusjuhendit ning mõistab seda. | ||
}} | }} |
Redaktsioon: 20. oktoober 2020, kell 13:50
Tehnoloogia: Kodundus | |
---|---|
Nimetus | Tehnoloogia: |
Maht | |
Ainevaldkond | Tehnoloogia |
Õppeaine | Käsitöö ja kodundus |
Haridusaste | PõhiharidusProperty "Haridus:seotudHaridusaste" (as page type) with input value "Põhiharidus" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process. |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | |
Seotud teemad | Kodundus |
Sisukord
Õppeprotsess Tehnoloogia:
Eesmärgid
{{{eesmark}}}
Põhimõisted
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
1) teab mitmekülgse toiduvaliku tähtsust tervisele ning põhiliste makro- ja mikrotoitainete vajalikkust ja allikaidProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "Toit ja toitumine </br>1) teab mitmekülgse toiduvaliku tähtsust tervisele ning põhiliste makro- ja mikrotoitainete vajalikkust ja</br>allikaid" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
riknemisega seotud riskitegureidProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "2) analüüsib toiduainete toiteväärtust, hindab nende kvaliteeti, tunneb toidu erinevaid säilitusviise ning</br>riknemisega seotud riskitegureid" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
- 3) analüüsib menüü tervislikkust ning koostab tasakaalustatud ja mitmekülgse menüü
- 4) teab toidu valmistamisel toimuvaid muutusi ning oskab neid teadmisi rakendada
- 5) võrdleb eri maade rahvustoite ja teab toitumistavasid mõjutavaid tegureid.
Toidu valmistamise organiseerimine ja tarbijakasvatus 1) arvestab rühmaülesandeid täites kaasõpilaste arvamusi ja hinnanguidProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "5) võrdleb eri maade rahvustoite ja teab toitumistavasid mõjutavaid tegureid.</br> </br>Toidu valmistamise organiseerimine ja tarbijakasvatus</br>1) arvestab rühmaülesandeid täites kaasõpilaste arvamusi ja hinnanguid" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
- 2) kasutab menüüd koostades ainekirjandust ja teabeallikaid
- 3) kalkuleerib toidu maksumust
- 4) hindab enda huve ja sobivust toiduga seotud ametiks või hobidega tegelemiseks
- 5) tunneb tarbija õigusi ning kohustusi, reklaami mõju ostuotsustele
- 6) oskab koostada ürituse eelarvet.
Toidu valmistamine ja tarbijakasvatus 1) teab toiduainete kuumtöötlemise viiseProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "6) oskab koostada ürituse eelarvet.</br></br>Toidu valmistamine ja tarbijakasvatus </br>1) teab toiduainete kuumtöötlemise viise" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
- 2) tunneb peamisi maitseaineid ja roogade maitsestamise võimalusi
- 3) valmistab retsepti kasutades erinevaid kuumi ja külmi roogi
- 4) küpsetab tainatooteid ja võrdleb erinevaid kergitusaineid.
Etikett
1) koostab lähtuvalt ürituse sisust menüü ning kujundab ja katab lauaProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "4) küpsetab tainatooteid ja võrdleb erinevaid kergitusaineid.</br> </br> Etikett </br>1) koostab lähtuvalt ürituse sisust menüü ning kujundab ja katab laua" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
- 2) vormistab ja kujundab kutse
- 3) rõivastub ja käitub ürituse eripära arvestades
- 4) mõistab lauakommete tähtsust meeldiva suhtluskeskkonna loomisel.
Kodu korrashoid 1) arutleb ja leiab seoseid kodu sisekujunduse ning seal elavate inimeste vahelProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "4) mõistab lauakommete tähtsust meeldiva suhtluskeskkonna loomisel.</br> </br>Kodu korrashoid </br>1) arutleb ja leiab seoseid kodu sisekujunduse ning seal elavate inimeste vahel" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
- 2) tunneb erinevaid kodumasinaid ja oskab neid kasutusjuhendi järgi käsitseda
- 3) tunneb põhilisi korrastustöid ja -tehnikaid
- 4) oskab puhastusainete ostmisel ja kasutamisel lugeda kasutusjuhendit ning mõistab seda.
Õppematerjal
Selle teemaga (Kodundus) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
{{{praktika}}}
Lõiming
{{{loiming}}}
Õppesisu
{{{oppesisu}}}