Erinevus lehekülje "Muusika: Muusika kuulamine" redaktsioonide vahel

Allikas: oppekava.edu.ee
P (Tühistati kasutaja IngeRaudsepp (arutelu) tehtud muudatused ja pöörduti tagasi viimasele muudatusele, mille tegi PeepKungas.)
Märgis: Tühistamine
1. rida: 1. rida:
 
{{Oppeprotsess
 
{{Oppeprotsess
 
|nimetus=Muusika
 
|nimetus=Muusika
 +
|maht=35
 
|seotudAinevaldkond=Kunstid
 
|seotudAinevaldkond=Kunstid
 
|seotudOppeaine=Muusika
 
|seotudOppeaine=Muusika
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
+
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
|kooliaste=II kooliaste
+
|kooliaste=III kooliaste
 +
|klass=7. klass, 8. klass, 9. klass
 
|seotudTeema=Muusika kuulamine
 
|seotudTeema=Muusika kuulamine
|eesmark=julgeb esitada ideid ja rakendab võimetekohaselt oma loovust nii sõnalises kui ka erinevates muusikalistes eneseväljendustes, sh infotehnoloogia võimalusi kasutades;
+
|eesmark=1)väljendab kuuldud muusika kohta arvamust ning kasutab seisukohta põhjendades ja muusikapalu nii suuliselt kui ka kirjalikult analüüsides muusikalist oskussõnavara;
kasutab muusika oskussõnu kuulatavate muusikapalade kirjeldamisel ning suunavate küsimuste abil oma arvamuse põhjendamisel;
+
2)leiab iseloomulikke jooni teiste maade rahvamuusikas ning toob eesti rahvamuusikaga võrreldes esile erinevad ja sarnased tunnused;
mõistab autorsuse tähendust;
+
3)väärtustab heatasemelist muusikat elavas ja salvestatud ettekandes;
eristab kuuldeliselt vokaal- ja instrumentaalmuusikat;  
+
4)teab autoriõigusi ning nendega kaasnevaid õigusi ja kohustusi, huvitub muusikaalasest tegevusest ning väärtustab seda.
leiab iseloomulikke jooni Eesti ja teiste maade rahvamuusikas;
+
|oppematerjal=Veebimaterjalid, youtube, CD, LP, muusika õppekirjandus
tunneb huvi oma kooli ja paikkonna muusikaelu ning -sündmuste vastu ja osaleb selles, mõistab laulupeo traditsiooni tähendust.
+
|ulesanne=xxxxx
|seotudOpivaljund=kuulab ja eristab muusikapalades muusika väljendusvahendeid: meloodiat, rütmi, tempot, dünaamikat, tämbrit ja vormi;  
+
|metoodika=Kognitiivne aktiivsuspedagoogika, analüüs/süntees, kommenteeriv analüütiline meetod, Dalcroze`i meetod, Riho Pätsi pedagoogika
võrdleb vokaalmuusikat: hääleliike (sopran, metsosopran, alt, tenor, bariton, bass), kooriliike (laste-, poiste-, mees-, nais-, segakoor);
 
teab koore ja dirigente kodukohas, tuntumaid Eesti koore, teab Eesti laulupidude traditsiooni;
 
kuulab ning eristab instrumentaalmuusikat: pillirühmi (klahv-, keel-, puhk- ja löökpillid) ja sümfooniaorkestrit;
 
eristab eesti rahvamuusikat: rahvalaulu, -pille, -tantse, oskab nimetada eesti rahvamuusika suursündmusi;
 
on tutvunud valikuliselt Soome, Vene, Läti, Leedu, Rootsi, Norra, Suurbritannia, Iiri, Poola, Austria, Ungari või Saksa muusikatraditsioonidega ja suhtub nendesse lugupidavalt;
 
iseloomustab kuulatavat muusikapala ning põhjendab oma arvamust, kasutades muusikalist oskussõnavara;
 
teadvustab autorikaitse vajalikkust ning on tutvunud sellega kaasnevate õiguste ja kohustustega.
 
|pohimoiste=vokaalmuusika, soololaul, koorilaul, instrumentaalmuusika, interpreet, improvisatsioon; tämber, hääleliigid (sopran, metsosopran, alt, tenor, bariton, bass), pilliliigid (keelpillid, puhkpillid, löökpillid, klahvpillid, eesti rahvapillid); andante, moderato, allegro, largo, ritenuto, accelerando, dünaamika,  mezzopiano, mezzoforte, pianissimo, fortissimo, crescendo, diminuendo, taktimõõt 4/4, duur-helilaad, moll-helilaad.
 
|metoodika=Kognitiivne aktiivsuspedagoogika, kommenteeriv analüütiline meetod, Dalcroze`i meetod, Riho Pätsi pedagoogika
 
 
|praktika=Kuulamismaterjali valimine, kaaslastele tutvustamine õpetaja/(õpilased);
 
|praktika=Kuulamismaterjali valimine, kaaslastele tutvustamine õpetaja/(õpilased);
 
individuaalne ja rühmas kuulamine, analüüs ja tõlgendamine;
 
individuaalne ja rühmas kuulamine, analüüs ja tõlgendamine;
27. rida: 20. rida:
 
digilahenduste rakendamine;
 
digilahenduste rakendamine;
 
muusikalise arvustuse koostamine
 
muusikalise arvustuse koostamine
 +
|eeldus=Muusikaline vorm, dünaamika ja -märgid, partituur, vokaalmuusika ja instrumentaalmuusika, muusikažanrid, orkestritüübid, taktimõõt 2/4, 3/4, 4/4; vahelduv taktimõõt, digioskused
 
|oppevara=CD-mängija ja CD, internetiühendus
 
|oppevara=CD-mängija ja CD, internetiühendus
|oppesisu=Muusika kuulamisega arendatakse muusikalist analüüsivõimet ja võrdlusoskust. Tähtis on muusika oskussõnade kasutamine arvamuse avaldamisel ja põhjendamisel.  Muusika väljendusvahendid: meloodia, rütm, tempo, dünaamika, tämber, vorm. Vokaalmuusika esitajad: hääleliigid (sopran, metsosopran, alt, tenor, bariton, bass). Kooriliigid (laste-, poiste-, mees-, nais-, segakoor). Kodukoha ja Eesti tuntumad koorid. Eesti laulupidude traditsioon.
+
|loiming=Ajalugu, geograafia, kirjandus, võõrkeeled, füüsika, bioloogia
Instrumentaalmuusika:  sümfooniaorkester,  pillirühmad (keel-, puhk- ja löökpillid); klahvpillid 
+
|pohimoiste=tempo, dünaamika, tämber, popmuusika, rokkmuusika, džässmuusika, lavamuusika, pärimusmuusika, keelpill, puhkpill, löökpill, elektrofonid
Eesti rahvamuusika: rahvalaul, -pillid, -tantsud; eesti rahvamuusika suursündmused. Valikuline tutvumine Soome, Vene, Läti, Leedu, Rootsi, Norra, Suurbritannia, Iiri, Poola, Austria, Ungari või Saksa muusikatraditsioonidega. Autorikaitse vajalikkus, sellega kaasnevad õigused ja kohustused.
+
|seotudOpivaljund=kuulab ja eristab muusikapalades muusika väljendusvahendeid (meloodiat, rütmi, tempot, dünaamikat, tämbrit) ning muusikateose ülesehitust; eristab pop-, rokk-, džäss-, filmi- ja lavamuusikat; eristab kõla ja kuju järgi keel-, puhk-, löök- ja klahvpille ning elektrofone ja pillikoosseise; teab nimetada tuntud heliloojaid, interpreete, dirigente, ansambleid, orkestreid ning muusika suursündmusi (sh paikkondlikke); tunneb eesti pärimusmuusika tänapäevaseid tõlgendusi; on tutvunud Eesti ning valikuliselt Prantsuse, Itaalia, Hispaania, Põhja- ja Ladina-Ameerika, Aafrika või Idamaade muusikapärandiga ning suhtub sellesse lugupidavalt; arutleb muusika üle muusika sõnavara kasutades, võtab kuulda ja arvestab teiste arvamust ning põhjendab enda seisukohti nii suuliselt kui ka kirjalikult; tunneb autoriõigusi ja nendega kaasnevaid kohustusi intellektuaalse omandi kasutamisel (sh internetis)
|loiming=Eesti keel: tekstide mõistmine, kirjalik ja suuline väljendusoskus.
 
Võõrkeeled: teabe hankimine erinevate keelte abil, võõrkeelsete laulde sisu mõistmine.
 
Ühiskonnaõpetus: meedia ja kultuur.
 
Ajalugu: erinevate riikide muusika ja kultuur.
 
Geograafia: riigid, muusika, paiknemine.
 
Ühiskonnaõpetus: religioonid ja muusikakultuur;
 
Informaatika: muusika salvestamine, allalaadimine, autoriõigused ja vastutus
 
 
}}
 
}}
 +
Rahvaste muusika käsitlemisel teeb kool valiku alljärgnevatest:  Prantsuse, Itaalia, Hispaania, Põhja- ja Ladina-Ameerika, Aafrika või Idamaade muusikapärand

Redaktsioon: 8. märts 2021, kell 15:24


Muusika: Muusika kuulamine
Nimetus Muusika
Maht 35
Ainevaldkond Kunstid
Õppeaine Muusika
Haridusaste Põhiharidus
Kooliaste III kooliaste
Klass 7. klass8. klass9. klass
Seotud teemad Muusika kuulamine

Õppeprotsess Muusika

Eesmärgid

1)väljendab kuuldud muusika kohta arvamust ning kasutab seisukohta põhjendades ja muusikapalu nii suuliselt kui ka kirjalikult analüüsides muusikalist oskussõnavara; 2)leiab iseloomulikke jooni teiste maade rahvamuusikas ning toob eesti rahvamuusikaga võrreldes esile erinevad ja sarnased tunnused; 3)väärtustab heatasemelist muusikat elavas ja salvestatud ettekandes; 4)teab autoriõigusi ning nendega kaasnevaid õigusi ja kohustusi, huvitub muusikaalasest tegevusest ning väärtustab seda.

Põhimõisted

  1. tempo
  2. dünaamika
  3. tämber
  4. popmuusika
  5. rokkmuusika
  6. džässmuusika
  7. lavamuusika
  8. pärimusmuusika
  9. keelpill
  10. puhkpill
  11. löökpill
  12. elektrofonid

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Muusika kuulamine

Õpiväljundid

  1. kuulab ja eristab muusikapalades muusika väljendusvahendeid (meloodiat, rütmi, tempot, dünaamikat, tämbrit) ning muusikateose ülesehitust
  2. eristab pop-, rokk-, džäss-, filmi- ja lavamuusikat
  3. eristab kõla ja kuju järgi keel-, puhk-, löök- ja klahvpille ning elektrofone ja pillikoosseise
  4. teab nimetada tuntud heliloojaid, interpreete, dirigente, ansambleid, orkestreid ning muusika suursündmusi (sh paikkondlikke)
  5. tunneb eesti pärimusmuusika tänapäevaseid tõlgendusi
  6. on tutvunud Eesti ning valikuliselt Prantsuse, Itaalia, Hispaania, Põhja- ja Ladina-Ameerika, Aafrika või Idamaade muusikapärandiga ning suhtub sellesse lugupidavalt
  7. arutleb muusika üle muusika sõnavara kasutades, võtab kuulda ja arvestab teiste arvamust ning põhjendab enda seisukohti nii suuliselt kui ka kirjalikult
  8. tunneb autoriõigusi ja nendega kaasnevaid kohustusi intellektuaalse omandi kasutamisel (sh internetis)

Õppematerjal

Selle teemaga (Muusika kuulamine) on seotud järgnev õppematerjal:


Muu õppematerjal: Veebimaterjalid, youtube, CD, LP, muusika õppekirjandus

Ülesanded ja harjutused

xxxxx

Metoodika

Kognitiivne aktiivsuspedagoogika, analüüs/süntees, kommenteeriv analüütiline meetod, Dalcroze`i meetod, Riho Pätsi pedagoogika

Eeldused

Muusikaline vorm, dünaamika ja -märgid, partituur, vokaalmuusika ja instrumentaalmuusika, muusikažanrid, orkestritüübid, taktimõõt 2/4, 3/4, 4/4; vahelduv taktimõõt, digioskused

Õppevahendid

CD-mängija ja CD, internetiühendus

Praktilised tööd

Kuulamismaterjali valimine, kaaslastele tutvustamine õpetaja/(õpilased); individuaalne ja rühmas kuulamine, analüüs ja tõlgendamine; muusikaloolise taustainfo otsimine internetist; digilahenduste rakendamine; muusikalise arvustuse koostamine

Lõiming

Ajalugu, geograafia, kirjandus, võõrkeeled, füüsika, bioloogia

Õppesisu

{{{oppesisu}}}


Rahvaste muusika käsitlemisel teeb kool valiku alljärgnevatest: Prantsuse, Itaalia, Hispaania, Põhja- ja Ladina-Ameerika, Aafrika või Idamaade muusikapärand