Erinevus lehekülje "Muusika: Muusika kuulamine" redaktsioonide vahel
1. rida: | 1. rida: | ||
{{Oppeprotsess | {{Oppeprotsess | ||
|nimetus=Muusika | |nimetus=Muusika | ||
− | |||
|seotudAinevaldkond=Kunstid | |seotudAinevaldkond=Kunstid | ||
|seotudOppeaine=Muusika | |seotudOppeaine=Muusika | ||
− | |seotudHaridusaste=P& | + | |seotudHaridusaste=Põhiharidus |
|kooliaste=III kooliaste | |kooliaste=III kooliaste | ||
|klass=7. klass, 8. klass, 9. klass | |klass=7. klass, 8. klass, 9. klass | ||
|seotudTeema=Muusika kuulamine | |seotudTeema=Muusika kuulamine | ||
− | |eesmark=osaleb meeleldi muusikalistes tegevustes | + | |eesmark=osaleb meeleldi muusikalistes tegevustes; |
− | aktsepteerib muusika erinevaid avaldusvorme; | + | aktsepteerib muusika erinevaid avaldusvorme; |
− | oskab kuulata ennast ja kaaslasi | + | oskab kuulata ennast ja kaaslasi; |
− | |||
suhtub kohusetundlikult endale võetud ülesannetesse; | suhtub kohusetundlikult endale võetud ülesannetesse; | ||
− | väljendab kuuldud muusika kohta arvamust ning kasutab seisukohta põhjendades ja muusikapalu nii suuliselt kui ka kirjalikult analüüsides muusikalist oskussõnavara; | + | väljendab kuuldud muusika kohta arvamust ning kasutab seisukohta põhjendades ja muusikapalu nii suuliselt kui ka kirjalikult analüüsides muusikalist oskussõnavara; |
− | leiab iseloomulikke jooni teiste maade rahvamuusikas ning toob eesti rahvamuusikaga võrreldes esile erinevad ja sarnased tunnused; | + | leiab iseloomulikke jooni teiste maade rahvamuusikas ning toob eesti rahvamuusikaga võrreldes esile erinevad ja sarnased tunnused; |
− | + | väärtustab heatasemelist muusikat elavas ja salvestatud ettekandes; | |
− | teab autoriõigusi ning nendega kaasnevaid õigusi ja kohustusi, huvitub muusikaalasest tegevusest ning väärtustab seda ja osaleb kohalikus kultuurielus; | + | teab autoriõigusi ning nendega kaasnevaid õigusi ja kohustusi, huvitub muusikaalasest tegevusest ning väärtustab seda ja osaleb kohalikus kultuurielus; |
omab ülevaadet muusikaga seotud elukutsest, ametitest ja võimalustest muusikat õppida; | omab ülevaadet muusikaga seotud elukutsest, ametitest ja võimalustest muusikat õppida; | ||
− | kasutab muusikalistes tegevustes infotehnoloogia vahendeid | + | kasutab muusikalistes tegevustes infotehnoloogia vahendeid. |
|seotudOpivaljund=kuulab ja eristab muusikapalades muusika väljendusvahendeid dünaamikat, tämbrit) ning muusikateose ülesehitust; | |seotudOpivaljund=kuulab ja eristab muusikapalades muusika väljendusvahendeid dünaamikat, tämbrit) ning muusikateose ülesehitust; | ||
eristab pop-, rokk-, džäss-, süvamuusikat | eristab pop-, rokk-, džäss-, süvamuusikat |
Redaktsioon: 28. detsember 2020, kell 12:46
Muusika: Muusika kuulamine | |
---|---|
Nimetus | Muusika |
Maht | |
Ainevaldkond | Kunstid |
Õppeaine | Muusika |
Haridusaste | Põhiharidus |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | 7. klass8. klass9. klass |
Seotud teemad | Muusika kuulamine |
Sisukord
Õppeprotsess Muusika
Eesmärgid
osaleb meeleldi muusikalistes tegevustes; aktsepteerib muusika erinevaid avaldusvorme; oskab kuulata ennast ja kaaslasi; suhtub kohusetundlikult endale võetud ülesannetesse; väljendab kuuldud muusika kohta arvamust ning kasutab seisukohta põhjendades ja muusikapalu nii suuliselt kui ka kirjalikult analüüsides muusikalist oskussõnavara; leiab iseloomulikke jooni teiste maade rahvamuusikas ning toob eesti rahvamuusikaga võrreldes esile erinevad ja sarnased tunnused; väärtustab heatasemelist muusikat elavas ja salvestatud ettekandes; teab autoriõigusi ning nendega kaasnevaid õigusi ja kohustusi, huvitub muusikaalasest tegevusest ning väärtustab seda ja osaleb kohalikus kultuurielus; omab ülevaadet muusikaga seotud elukutsest, ametitest ja võimalustest muusikat õppida; kasutab muusikalistes tegevustes infotehnoloogia vahendeid.
Põhimõisted
- tempo
- dünaamika
- tämber
- elektrofonid
- sümfooniaorkester
- kammerorkester
- keelpilliorkester
- džässorkester
- partituur
- muusikainstrumentide nimetused
- ooper
- operett
- ballett
- muusikal
- sümfoonia
- instrumentaalkontsert
- spirituaal
- gospel
- popmuusika
- rokkmuusika
- džässmuusika
- süvamuusika
- muusikaline vorm AB
- muusikaline vorm ABA
- rondovorm
- variatsioonivorm
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- kuulab ja eristab muusikapalades muusika väljendusvahendeid dünaamikat, tämbrit) ning muusikateose ülesehitust
- eristab pop-, rokk-, džäss-, süvamuusikat
eristab kõla ja kuju järgi keel- puhk- ja löökpilleProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "eristab pop-, rokk-, džäss-, süvamuusikat</br>eristab kõla ja kuju järgi keel- puhk- ja löökpille" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
- teab tuntud heliloojaid ja muusika suursündmusi (sh paikkondlikke)
- tunneb eesti pärimusmuusika tänapäevaseid tõlgendusi
- on tutvunud Eesti ning valikuliselt Prantsuse, Itaalia, Hispaania, Põhja Ameerika, Aafrika või Idamaade muusikapärandiga ning suhtub sellesse lugupidavalt
- arutleb muusika üle muusika sõnavara kasutades, võtab kuulda ja arvestab teiste arvamust ning põhjendab enda seisukohti nii suuliselt kui ka kirjalikult
- tunneb autoriõigusi ja nendega kaasnevaid ohtusid (sh internetis).
Õppematerjal
Selle teemaga (Muusika kuulamine) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: Veebimaterjalid, youtube, CD, LP, muusika õppekirjandus
Ülesanded ja harjutused
xxxxx
Metoodika
Kognitiivne aktiivsuspedagoogika, analüüs/süntees, kommenteeriv analüütiline meetod, Dalcroze`i meetod, Riho Pätsi pedagoogika
Eeldused
Muusikaline vorm, dünaamika ja -märgid, partituur, vokaalmuusika ja instrumentaalmuusika, muusikažanrid, orkestritüübid, taktimõõt 2/4, 3/4, 4/4; vahelduv taktimõõt, digioskused
Õppevahendid
CD-mängija ja CD, internetiühendus
Praktilised tööd
Kuulamismaterjali valimine, kaaslastele tutvustamine õpetaja/(õpilased); individuaalne ja rühmas kuulamine, analüüs ja tõlgendamine; muusikaloolise taustainfo otsimine internetist; digilahenduste rakendamine; muusikalise arvustuse koostamine
Lõiming
Eesti keel: tekstide mõistmine, kirjalik ja suuline väljendusoskus; Võõrkeeled: teabe hankimine erinevate keelte abil, võõrkeelsete laulde sisu mõistmine; Ühiskonnaõpetus: meedia ja kultuur; Ajalugu: erinevate riikide muusika ja kultuur; Geograafia: riigid, muusika, paiknemine; Ühiskonnaõpetus: religioonid ja muusikakultuur; Informaatika: muusika salvestamine, allalaadimine, autoriõigused ja vastutus
Õppesisu
Muusika analüüsimine - oma arvamuse kujundamine ning selle argumenteeritud põhjendamine nii suuliselt kui ka kirjalikult, toetudes muusika oskussõnavarale. Erinevate muusika liikide tundmaõppimine: pop-, rokk-, džäss-, filmi- ja lavamuusika, istrumentaalmuusika (pillide kõla ja kuju järgi keel-puhk-, löök- ja klahvpilli ning elektrofonide ja pillikoosseisude eristamine). Tuntud heliloojate loomingu, interpreetide, dirigentide, ansamblite, orkestrite ning muusika suursündmusi (sh paikkondlikud) tundmaõppimine. Eesti rahvamuusika - pärimusmuusika tänapäevased tõlgendused. Valikuline tutvumine Prantsuse, Itaalia, Hispaania, Põhja-Ameerika, Aafrika või Idamaade muusikaga. Kontsertide ja muusikaetenduste külastamine, sh virtuaalsed. Muusikalise kirjaoskuse rakendamine muusika kuulamisel.
Rahvaste muusika käsitlemisel teeb kool valiku alljärgnevatest: Prantsuse, Itaalia, Hispaania, Põhja- ja Ladina-Ameerika, Aafrika või Idamaade muusikapärand