Erinevus lehekülje "Muusika: Muusika kuulamine" redaktsioonide vahel

Allikas: oppekava.edu.ee
4. rida: 4. rida:
 
|seotudAinevaldkond=Kunstid
 
|seotudAinevaldkond=Kunstid
 
|seotudOppeaine=Muusika
 
|seotudOppeaine=Muusika
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
+
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
 
|kooliaste=III kooliaste
 
|kooliaste=III kooliaste
 
|klass=7. klass, 8. klass, 9. klass
 
|klass=7. klass, 8. klass, 9. klass
19. rida: 19. rida:
 
omab ülevaadet muusikaga seotud elukutsest, ametitest ja võimalustest muusikat õppida;  
 
omab ülevaadet muusikaga seotud elukutsest, ametitest ja võimalustest muusikat õppida;  
 
kasutab muusikalistes tegevustes infotehnoloogia vahendeid;
 
kasutab muusikalistes tegevustes infotehnoloogia vahendeid;
|seotudOpivaljund=eristab muusikapalades muusika väljendusvahendeid (meloodiat, rütmi, tempot, dünaamikat, tämbrit) esristab muusikateose ülesehitust;  
+
|seotudOpivaljund=eristab muusikapalades muusika väljendusvahendeid (meloodiat, rütmi, tempot, dünaamikat, tämbrit); esristab muusikateose ülesehitust;  
eristab pop-, rokk-, džäss-, filmi- ja lavamuusikat;  
+
eristab popmuusikat,  
eristab kõla ja kuju järgi keel-, puhk-, löök- ja klahvpille ning elektrofone ja pillikoosseise;  
+
eristab rokkmuusikat,  
teab nimetada tuntud heliloojaid, interpreete, dirigente, ansambleid, orkestreid ning muusika suursündmusi (sh paikkondlikke);  
+
eristab džässmuusikat;
 +
eristab kõla ja kuju järgi keelpille;
 +
eristab kõla ja kuju järgi puhkpille;
 +
eristab kõla ja kuju järgi löökpille; 
 +
eristab kõla ja kuju järgi klahvpille;
 +
eristab kõla järgi elektrofone;
 +
nimetab tuntud heliloojaid
 +
nimetab tuntud interpreete;
 +
nimetab tuntud dirigente;
 +
nimetab tuntud ansambleid;
 +
nimetab tundtud orkestreid;
 +
nimetab muusika suursündmusi (sh paikkondlikke);  
 
tunneb ära eesti pärimusmuusika tänapäevased tõlgendused;  
 
tunneb ära eesti pärimusmuusika tänapäevased tõlgendused;  
võrdleb Eesti ning valikuliselt Prantsuse, Itaalia, Hispaania, Põhja- ja Ladina-Ameerika, Aafrika või Idamaade muusikapärandit;
+
võrdleb Eesti ning valikuliselt erinevate maade muusikapärandit;
arutleb muusika üle muusika sõnavara kasutades, võtab kuulda ja arvestab teiste arvamust;  põhjendab enda seisukohti nii suuliselt kui ka kirjalikult;  
+
arutleb muusika üle muusika sõnavara kasutades,  
 +
hindab teiste arvamust;   
 +
esitab oma seisukohti suuliselt;
 +
esitab oma seisukohti kirjalikult;  
 
rakendab autoriõigusi ja nendega kaasnevaid kohustusi intellektuaalse omandi kasutamisel (sh internetis)
 
rakendab autoriõigusi ja nendega kaasnevaid kohustusi intellektuaalse omandi kasutamisel (sh internetis)
 
|pohimoiste=tempo, dünaamika, tämber, elektrofonid, sümfooniaorkester, kammerorkester, keelpilliorkester,  
 
|pohimoiste=tempo, dünaamika, tämber, elektrofonid, sümfooniaorkester, kammerorkester, keelpilliorkester,  

Redaktsioon: 1. detsember 2020, kell 11:44


Muusika: Muusika kuulamine
Nimetus Muusika
Maht 35
Ainevaldkond Kunstid
Õppeaine Muusika
Haridusaste PõhiharidusProperty "Haridus:seotudHaridusaste" (as page type) with input value "Põhiharidus" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
Kooliaste III kooliaste
Klass 7. klass8. klass9. klass
Seotud teemad Muusika kuulamine

Õppeprotsess Muusika

Eesmärgid

osaleb meeleldi muusikalistes tegevustes ning kohalikus kultuurielus; aktsepteerib muusika erinevaid avaldusvorme; oskab kuulata ennast ja kaaslasi ning hindab enda ja teiste panust koos musitseerides; rakendab üksi ja rühmas musitseerides teadmisi muusikast ning väljendab erinevates muusikalistes tegevustes oma loomingulisi ideid; suhtub kohusetundlikult endale võetud ülesannetesse; väljendab kuuldud muusika kohta arvamust ning kasutab seisukohta põhjendades ja muusikapalu nii suuliselt kui ka kirjalikult analüüsides muusikalist oskussõnavara; leiab iseloomulikke jooni teiste maade rahvamuusikas ning toob eesti rahvamuusikaga võrreldes esile erinevad ja sarnased tunnused;

väärtustab heatasemelist muusikat elavas ja salvestatud ettekandes; 

teab autoriõigusi ning nendega kaasnevaid õigusi ja kohustusi, huvitub muusikaalasest tegevusest ning väärtustab seda ja osaleb kohalikus kultuurielus; omab ülevaadet muusikaga seotud elukutsest, ametitest ja võimalustest muusikat õppida; kasutab muusikalistes tegevustes infotehnoloogia vahendeid;

Põhimõisted

  1. tempo
  2. dünaamika
  3. tämber
  4. elektrofonid
  5. sümfooniaorkester
  6. kammerorkester
  7. keelpilliorkester
  8. džässorkester
  9. partituur
  10. muusikainstrumentide nimetused
  11. ooper
  12. operett
  13. ballett
  14. muusikal
  15. sümfoonia
  16. instrumentaalkontsert
  17. spirituaal
  18. gospel
  19. popmuusika
  20. rokkmuusika
  21. džässmuusika
  22. süvamuusika
  23. muusikaline vorm AB
  24. muusikaline vorm ABA
  25. rondovorm
  26. variatsioonivorm

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Muusika kuulamine

Õpiväljundid

  1. eristab muusikapalades muusika väljendusvahendeid (meloodiat, rütmi, tempot, dünaamikat, tämbrit)
  2. esristab muusikateose ülesehitust
  3. eristab popmuusikat,

eristab rokkmuusikat, eristab džässmuusikatProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "eristab popmuusikat, </br>eristab rokkmuusikat, </br>eristab džässmuusikat" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.

  1. eristab kõla ja kuju järgi keelpille
  2. eristab kõla ja kuju järgi puhkpille
  3. eristab kõla ja kuju järgi löökpille
  4. eristab kõla ja kuju järgi klahvpille
  5. eristab kõla järgi elektrofone
  6. nimetab tuntud heliloojaid
  7. nimetab tuntud interpreete
  8. nimetab tuntud dirigente
  9. nimetab tuntud ansambleid
  10. nimetab tundtud orkestreid
  11. nimetab muusika suursündmusi (sh paikkondlikke)
  12. tunneb ära eesti pärimusmuusika tänapäevased tõlgendused
  13. võrdleb Eesti ning valikuliselt erinevate maade muusikapärandit
  14. arutleb muusika üle muusika sõnavara kasutades,

hindab teiste arvamustProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "arutleb muusika üle muusika sõnavara kasutades, </br>hindab teiste arvamust" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.

  1. esitab oma seisukohti suuliselt
  2. esitab oma seisukohti kirjalikult
  3. rakendab autoriõigusi ja nendega kaasnevaid kohustusi intellektuaalse omandi kasutamisel (sh internetis)

Õppematerjal

Selle teemaga (Muusika kuulamine) on seotud järgnev õppematerjal:


Muu õppematerjal: Veebimaterjalid, youtube, CD, LP, muusika õppekirjandus

Ülesanded ja harjutused

xxxxx

Metoodika

Kognitiivne aktiivsuspedagoogika, analüüs/süntees, kommenteeriv analüütiline meetod, Dalcroze`i meetod, Riho Pätsi pedagoogika

Eeldused

Muusikaline vorm, dünaamika ja -märgid, partituur, vokaalmuusika ja instrumentaalmuusika, muusikažanrid, orkestritüübid, taktimõõt 2/4, 3/4, 4/4; vahelduv taktimõõt, digioskused

Õppevahendid

CD-mängija ja CD, internetiühendus

Praktilised tööd

Kuulamismaterjali valimine, kaaslastele tutvustamine õpetaja/(õpilased); individuaalne ja rühmas kuulamine, analüüs ja tõlgendamine; muusikaloolise taustainfo otsimine internetist; digilahenduste rakendamine; muusikalise arvustuse koostamine

Lõiming

Ajalugu, geograafia, kirjandus, võõrkeeled, füüsika, bioloogia

Õppesisu

Muusika analüüsimine - oma arvamuse kujundamine ning selle argumenteeritud põhjendamine nii suuliselt kui ka kirjalikult, toetudes muusika oskussõnavarale. Erinevate muusika liikide tundmaõppimine: pop-, rokk-, džäss-, filmi- ja lavamuusika, istrumentaalmuusika (pillide kõla ja kuju järgi keel-puhk-, löök- ja klahvpilli ning elektrofonide ja pillikoosseisude eristamine). Tuntud heliloojate loomingu, interpreetide, dirigentide, ansamblite, orkestrite ning muusika suursündmusi (sh paikkondlikud) tundmaõppimine. Eesti rahvamuusika - pärimusmuusika tänapäevased tõlgendused. Valikuline tutvumine Prantsuse, Itaalia, Hispaania, Põhja-Ameerika, Aafrika või Idamaade muusikaga. Kontsertide ja muusikaetenduste külastamine, sh virtuaalsed. Muusikalise kirjaoskuse rakendamine muusika kuulamisel.


Rahvaste muusika käsitlemisel teeb kool valiku alljärgnevatest: Prantsuse, Itaalia, Hispaania, Põhja- ja Ladina-Ameerika, Aafrika või Idamaade muusikapärand

7. klass +, 8. klass +  ja 9. klass +
III kooliaste +
tempo +, dünaamika +, tämber +, elektrofonid +, sümfooniaorkester +, kammerorkester +, keelpilliorkester +, džässorkester +, partituur +, muusikainstrumentide nimetused +, ooper +, operett +, ballett +, muusikal +, sümfoonia +, instrumentaalkontsert +, spirituaal +, gospel +, popmuusika +, rokkmuusika +, džässmuusika +, süvamuusika +, muusikaline vorm AB +, muusikaline vorm ABA +, rondovorm +  ja variatsioonivorm +
Muusika +