Erinevus lehekülje "Muusika: Muusika kuulamine" redaktsioonide vahel
4. rida: | 4. rida: | ||
|seotudAinevaldkond=Kunstid | |seotudAinevaldkond=Kunstid | ||
|seotudOppeaine=Muusika | |seotudOppeaine=Muusika | ||
− | |seotudHaridusaste=Põhiharidus | + | |seotudHaridusaste=Põhiharidus |
|kooliaste=III kooliaste | |kooliaste=III kooliaste | ||
|klass=7. klass, 8. klass, 9. klass | |klass=7. klass, 8. klass, 9. klass | ||
14. rida: | 14. rida: | ||
|seotudOpivaljund=kuulab ja eristab muusikapalades muusika väljendusvahendeid (meloodiat, rütmi, tempot, dünaamikat, tämbrit) ning muusikateose ülesehitust; eristab pop-, rokk-, džäss-, filmi- ja lavamuusikat; eristab kõla ja kuju järgi keel-, puhk-, löök- ja klahvpille ning elektrofone ja pillikoosseise; teab nimetada tuntud heliloojaid, interpreete, dirigente, ansambleid, orkestreid ning muusika suursündmusi (sh paikkondlikke); tunneb eesti pärimusmuusika tänapäevaseid tõlgendusi; on tutvunud Eesti ning valikuliselt Prantsuse, Itaalia, Hispaania, Põhja- ja Ladina-Ameerika, Aafrika või Idamaade muusikapärandiga ning suhtub sellesse lugupidavalt; arutleb muusika üle muusika sõnavara kasutades, võtab kuulda ja arvestab teiste arvamust ning põhjendab enda seisukohti nii suuliselt kui ka kirjalikult; tunneb autoriõigusi ja nendega kaasnevaid kohustusi intellektuaalse omandi kasutamisel (sh internetis) | |seotudOpivaljund=kuulab ja eristab muusikapalades muusika väljendusvahendeid (meloodiat, rütmi, tempot, dünaamikat, tämbrit) ning muusikateose ülesehitust; eristab pop-, rokk-, džäss-, filmi- ja lavamuusikat; eristab kõla ja kuju järgi keel-, puhk-, löök- ja klahvpille ning elektrofone ja pillikoosseise; teab nimetada tuntud heliloojaid, interpreete, dirigente, ansambleid, orkestreid ning muusika suursündmusi (sh paikkondlikke); tunneb eesti pärimusmuusika tänapäevaseid tõlgendusi; on tutvunud Eesti ning valikuliselt Prantsuse, Itaalia, Hispaania, Põhja- ja Ladina-Ameerika, Aafrika või Idamaade muusikapärandiga ning suhtub sellesse lugupidavalt; arutleb muusika üle muusika sõnavara kasutades, võtab kuulda ja arvestab teiste arvamust ning põhjendab enda seisukohti nii suuliselt kui ka kirjalikult; tunneb autoriõigusi ja nendega kaasnevaid kohustusi intellektuaalse omandi kasutamisel (sh internetis) | ||
|pohimoiste=tempo, dünaamika, tämber, elektrofonid, sümfooniaorkester, kammerorkester, keelpilliorkester, | |pohimoiste=tempo, dünaamika, tämber, elektrofonid, sümfooniaorkester, kammerorkester, keelpilliorkester, | ||
− | džässorkester, partituur, muusikainstrumentide | + | džässorkester, partituur, muusikainstrumentide nimetused, ooper, operett, ballett, muusikal, sümfoonia, |
− | instrumentaalkontsert, spirituaal, gospel, popmuusika, rokkmuusika, džässmuusika, süvamuusika | + | instrumentaalkontsert, spirituaal, gospel, popmuusika, rokkmuusika, džässmuusika, süvamuusika, |
− | AB | + | muusikaline vorm AB, muusikaline vorm ABA, rondovorm, variatsioonivorm |
|oppematerjal=Veebimaterjalid, youtube, CD, LP, muusika õppekirjandus | |oppematerjal=Veebimaterjalid, youtube, CD, LP, muusika õppekirjandus | ||
|ulesanne=xxxxx | |ulesanne=xxxxx |
Redaktsioon: 22. november 2020, kell 15:38
Muusika: Muusika kuulamine | |
---|---|
Nimetus | Muusika |
Maht | 35 |
Ainevaldkond | Kunstid |
Õppeaine | Muusika |
Haridusaste | PõhiharidusProperty "Haridus:seotudHaridusaste" (as page type) with input value "Põhiharidus" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process. |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | 7. klass8. klass9. klass |
Seotud teemad | Muusika kuulamine |
Sisukord
Õppeprotsess Muusika
Eesmärgid
1) väljendab kuuldud muusika kohta arvamust ning kasutab seisukohta põhjendades ja muusikapalu nii suuliselt kui ka kirjalikult analüüsides muusikalist oskussõnavara; 2) leiab iseloomulikke jooni teiste maade rahvamuusikas ning toob eesti rahvamuusikaga võrreldes esile erinevad ja sarnased tunnused; 3) väärtustab heatasemelist muusikat elavas ja salvestatud ettekandes; 4)teab autoriõigusi ning nendega kaasnevaid õigusi ja kohustusi, huvitub muusikaalasest tegevusest ning väärtustab seda.
Põhimõisted
- tempo
- dünaamika
- tämber
- elektrofonid
- sümfooniaorkester
- kammerorkester
- keelpilliorkester
- džässorkester
- partituur
- muusikainstrumentide nimetused
- ooper
- operett
- ballett
- muusikal
- sümfoonia
- instrumentaalkontsert
- spirituaal
- gospel
- popmuusika
- rokkmuusika
- džässmuusika
- süvamuusika
- muusikaline vorm AB
- muusikaline vorm ABA
- rondovorm
- variatsioonivorm
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- kuulab ja eristab muusikapalades muusika väljendusvahendeid (meloodiat, rütmi, tempot, dünaamikat, tämbrit) ning muusikateose ülesehitust
- eristab pop-, rokk-, džäss-, filmi- ja lavamuusikat
- eristab kõla ja kuju järgi keel-, puhk-, löök- ja klahvpille ning elektrofone ja pillikoosseise
- teab nimetada tuntud heliloojaid, interpreete, dirigente, ansambleid, orkestreid ning muusika suursündmusi (sh paikkondlikke)
- tunneb eesti pärimusmuusika tänapäevaseid tõlgendusi
- on tutvunud Eesti ning valikuliselt Prantsuse, Itaalia, Hispaania, Põhja- ja Ladina-Ameerika, Aafrika või Idamaade muusikapärandiga ning suhtub sellesse lugupidavalt
- arutleb muusika üle muusika sõnavara kasutades, võtab kuulda ja arvestab teiste arvamust ning põhjendab enda seisukohti nii suuliselt kui ka kirjalikult
- tunneb autoriõigusi ja nendega kaasnevaid kohustusi intellektuaalse omandi kasutamisel (sh internetis)
Õppematerjal
Selle teemaga (Muusika kuulamine) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: Veebimaterjalid, youtube, CD, LP, muusika õppekirjandus
Ülesanded ja harjutused
xxxxx
Metoodika
Kognitiivne aktiivsuspedagoogika, analüüs/süntees, kommenteeriv analüütiline meetod, Dalcroze`i meetod, Riho Pätsi pedagoogika
Eeldused
Muusikaline vorm, dünaamika ja -märgid, partituur, vokaalmuusika ja instrumentaalmuusika, muusikažanrid, orkestritüübid, taktimõõt 2/4, 3/4, 4/4; vahelduv taktimõõt, digioskused
Õppevahendid
CD-mängija ja CD, internetiühendus
Praktilised tööd
Kuulamismaterjali valimine, kaaslastele tutvustamine õpetaja/(õpilased); individuaalne ja rühmas kuulamine, analüüs ja tõlgendamine; muusikaloolise taustainfo otsimine internetist; digilahenduste rakendamine; muusikalise arvustuse koostamine
Lõiming
Ajalugu, geograafia, kirjandus, võõrkeeled, füüsika, bioloogia
Õppesisu
{{{oppesisu}}}
Rahvaste muusika käsitlemisel teeb kool valiku alljärgnevatest: Prantsuse, Itaalia, Hispaania, Põhja- ja Ladina-Ameerika, Aafrika või Idamaade muusikapärand
instrumentaalkontsert +, spirituaal +, gospel +, popmuusika +, rokkmuusika +, džässmuusika +, süvamuusika
AB-vorm +, ABA-vorm +, rondovorm + ja variatsioonivorm +