Erinevus lehekülje "Tehnoloogia: Käsitöö" redaktsioonide vahel
Allikas: oppekava.edu.ee
PeepKungas (arutelu | kaastöö) |
PeepKungas (arutelu | kaastöö) |
||
5. rida: | 5. rida: | ||
|kooliaste=III kooliaste | |kooliaste=III kooliaste | ||
|seotudTeema=Käsitöö | |seotudTeema=Käsitöö | ||
− | |seotudOpivaljund= | + | |seotudOpivaljund=arutleb moe muutumise üle; valib sobivaid rõivaid, lähtudes nende materjalist, otstarbest, lõikest, stiilist ja enda figuurist; märkab originaalseid ja leidlikke lahendusi esemete ning rõivaste disainis; kavandab isikupäraseid esemeid; tunneb peamisi eesti rahvuslikke käsitöötavasid; kasutab inspiratsiooniallikana etnograafilisi esemeid; väärtustab rahvaste kultuuripärandit; kirjeldab keemiliste kiudainete põhiomadusi, kasutamist ja hooldamist; võrdleb materjalide valikul nende mõju tervisele; valib ja kombineerib eseme valmistamiseks sobivaid materjale, töövahendeid, tehnikaid ja viimistlusvõtteid; võtab lõikelehelt lõikeid, valib õpetaja abiga sobiva tehnoloogia ja õmbleb endale rõivaeseme; koob kirjalist pinda ning koekirju koeskeemi kasutades, koob ringselt; leiab loovaid võimalusi kasutada õpitud käsitöötehnikaid; otsib ülesandeid täites abi nüüdisaegsest teabelevist; esitleb või eksponeerib oma tööd; täidab iseseisvalt ja koos teistega endale võetud ülesandeid ning planeerib tööd ajaliselt; analüüsib enda loomingulisi ja tehnoloogilisi võimeid ning teeb valikuid edasisteks õpinguteks ja |
− | + | hobideks | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | viimistlusvõtteid; | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | hobideks | ||
|pohimoiste=disain, värvusõpetus, rahvakunst, rahvuslik muster, detail, skeem, ideekavand, kompositsioon, tekstiil, ornamentika, sümbol, rahvarõivad, etnograafia, kangasteljed, trikotaaž, tekstiilkiudained, looduslikud kiudained, keemilised kiudained, muster, tikand, aksessuaar, sketš, kuldlõige, mood, mannekeen, kollaaž | |pohimoiste=disain, värvusõpetus, rahvakunst, rahvuslik muster, detail, skeem, ideekavand, kompositsioon, tekstiil, ornamentika, sümbol, rahvarõivad, etnograafia, kangasteljed, trikotaaž, tekstiilkiudained, looduslikud kiudained, keemilised kiudained, muster, tikand, aksessuaar, sketš, kuldlõige, mood, mannekeen, kollaaž | ||
}} | }} |
Redaktsioon: 16. november 2020, kell 01:09
Tehnoloogia: Käsitöö | |
---|---|
Nimetus | Tehnoloogia: käsitöö |
Maht | |
Ainevaldkond | Tehnoloogia |
Õppeaine | |
Haridusaste | Põhiharidus |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | |
Seotud teemad | Käsitöö |
Sisukord
Õppeprotsess Tehnoloogia: käsitöö
Eesmärgid
{{{eesmark}}}
Põhimõisted
- disain
- värvusõpetus
- rahvakunst
- rahvuslik muster
- detail
- skeem
- ideekavand
- kompositsioon
- tekstiil
- ornamentika
- sümbol
- rahvarõivad
- etnograafia
- kangasteljed
- trikotaaž
- tekstiilkiudained
- looduslikud kiudained
- keemilised kiudained
- muster
- tikand
- aksessuaar
- sketš
- kuldlõige
- mood
- mannekeen
- kollaaž
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- Arutleb moe muutumise üle
- valib sobivaid rõivaid, lähtudes nende materjalist, otstarbest, lõikest, stiilist ja enda figuurist
- märkab originaalseid ja leidlikke lahendusi esemete ning rõivaste disainis
- Kavandab isikupäraseid esemeid
- tunneb peamisi eesti rahvuslikke käsitöötavasid
- Kasutab inspiratsiooniallikana etnograafilisi esemeid
- Väärtustab rahvaste kultuuripärandit
- kirjeldab keemiliste kiudainete põhiomadusi, kasutamist ja hooldamist
- võrdleb materjalide valikul nende mõju tervisele
- valib ja kombineerib eseme valmistamiseks sobivaid materjale, töövahendeid, tehnikaid ja viimistlusvõtteid
- võtab lõikelehelt lõikeid, valib õpetaja abiga sobiva tehnoloogia ja õmbleb endale rõivaeseme
- koob kirjalist pinda ning koekirju koeskeemi kasutades, koob ringselt
- leiab loovaid võimalusi kasutada õpitud käsitöötehnikaid
- otsib ülesandeid täites abi nüüdisaegsest teabelevist
- esitleb või eksponeerib oma tööd
- täidab iseseisvalt ja koos teistega endale võetud ülesandeid ning planeerib tööd ajaliselt
- analüüsib enda loomingulisi ja tehnoloogilisi võimeid ning teeb valikuid edasisteks õpinguteks ja
hobideksProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "analüüsib enda loomingulisi ja tehnoloogilisi võimeid ning teeb valikuid edasisteks õpinguteks ja</br>hobideks" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
Õppematerjal
Selle teemaga (Käsitöö) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
{{{praktika}}}
Lõiming
{{{loiming}}}
Õppesisu
{{{oppesisu}}}
[[Category:{{{seotudOppeaine}}}]]
... more about "Tehnoloogia: Käsitöö"
III kooliaste +
2) valib sobivaid rõivaid, lähtudes nende materjalist, otstarbest, lõikest, stiilist ja enda figuurist +, 3) märkab originaalseid ja leidlikke lahendusi esemete ning rõivaste disainis +, 4) kavandab isikupäraseid esemeid +, 5) tunneb peamisi eesti rahvuslikke käsitöötavasid +, 6) kasutab inspiratsiooniallikana etnograafilisi esemeid +, 2) võrdleb materjalide valikul nende mõju tervisele +, 4) võtab lõikelehelt lõikeid, valib õpetaja abiga sobiva tehnoloogia ja õmbleb endale rõivaeseme +, 5) koob kirjalist pinda ning koekirju koeskeemi kasutades, koob ringselt +, 2) esitleb või eksponeerib oma tööd + ja 3) täidab iseseisvalt ja koos teistega endale võetud ülesandeid ning planeerib tööd ajaliselt +
disain +, värvusõpetus +, rahvakunst +, rahvuslik muster +, detail +, skeem +, ideekavand +, kompositsioon +, tekstiil +, ornamentika +, sümbol +, rahvarõivad +, etnograafia +, kangasteljed +, trikotaaž +, tekstiilkiudained +, looduslikud kiudained +, keemilised kiudained +, muster +, tikand +, aksessuaar +, sketš +, kuldlõige +, mood +, mannekeen + ja kollaaž +
Tehnoloogia: käsitöö +