Erinevus lehekülje "Inimeste juhtimine projektis" redaktsioonide vahel
Allikas: oppekava.edu.ee
4. rida: | 4. rida: | ||
| tegevusnaitajad = Analüüsib projekti valdkonna ja keerukuse kontekstis enda seniseid kogemusi, oskusi ja võimalusi ning korraldab oma töö vastavalt olukorrale ja enda ressurssidele* Hindab vajadust ja otsib võimalusi enesetäiendamiseks* Tekitab teistes oma töö täieliku ja täpse teostamisega usaldust* Tegutseb vastavalt kokkulepetele, on järjekindel ja võtab vastutuse oma otsuste ja tegude eest* Jagab osapooltele arusaadavat ja struktureeritud informatsiooni ning kontrollib, kas nad seda mõistsid* Valib igale sihtrühmale sobiva suhtlusstiili ja -kanali* Loob ja arendab isiklikke ja ametialaseid suhteid, julgustades teisi avaldama oma arvamust ning jagama oma muresid* Korraldab suhete loomiseks mõeldud üritusi, koordineerib ja toetab suhete loomist* Jagab teistega oma visiooni ja eesmärke, et saavutada nende kaasatus ja pühendumus* Suunab, juhendab ja on vajadusel mentoriks, et juhatada ja parandada üksikisikute ja meeskondade tööd* Õhutab koostööd ja suhete loomist meeskonnaliikmete vahel* Rakendab teiste suhtes eesmärkide saavutamise nimel asjakohast võimu ja mõjujõudu* Võimustab meeskondi, delegeerides ülesandeid ja vastutust* Kasutab eksimusi, et hõlbustada vigadest õppimist* Teeb kindlaks potentsiaalsed konfliktid ja kriisid, analüüsib nende põhjuseid ja tagajärgi ning valib välja kohased vastusammud* Teeb kindlaks konfliktidest ja kriisidest saadud õppetunnid ning kasutab neid meeskonnatöö ja tegevuste parandamiseks tulevikus* Talletab saadud õppetunnid projekti dokumentatsioonis* Kasutab erinevaid loovustehnikaid, kaasab erinevaid arvamusi ja oskusi, leidmaks alternatiivseid ja loomingulisi lahendusi* Analüüsib osapoolte huvisid ning võimalusi, millel on potentsiaali rahuldada kõigi osapoolte vajadused parimal võimalikul viisil* Määratleb kindlaks projekti eesmärkidega kooskõlas olevad läbirääkimisstrateegiad, taktikad ja meetodid ning rakendab neid, saavutamaks vajalikke kokkuleppeid* Hindab projektis osalejate otsuseid ja tegevusi ning analüüsib nende vastavust kokkulepetele, projekti edukusele ja eesmärkide saavutamisele. | | tegevusnaitajad = Analüüsib projekti valdkonna ja keerukuse kontekstis enda seniseid kogemusi, oskusi ja võimalusi ning korraldab oma töö vastavalt olukorrale ja enda ressurssidele* Hindab vajadust ja otsib võimalusi enesetäiendamiseks* Tekitab teistes oma töö täieliku ja täpse teostamisega usaldust* Tegutseb vastavalt kokkulepetele, on järjekindel ja võtab vastutuse oma otsuste ja tegude eest* Jagab osapooltele arusaadavat ja struktureeritud informatsiooni ning kontrollib, kas nad seda mõistsid* Valib igale sihtrühmale sobiva suhtlusstiili ja -kanali* Loob ja arendab isiklikke ja ametialaseid suhteid, julgustades teisi avaldama oma arvamust ning jagama oma muresid* Korraldab suhete loomiseks mõeldud üritusi, koordineerib ja toetab suhete loomist* Jagab teistega oma visiooni ja eesmärke, et saavutada nende kaasatus ja pühendumus* Suunab, juhendab ja on vajadusel mentoriks, et juhatada ja parandada üksikisikute ja meeskondade tööd* Õhutab koostööd ja suhete loomist meeskonnaliikmete vahel* Rakendab teiste suhtes eesmärkide saavutamise nimel asjakohast võimu ja mõjujõudu* Võimustab meeskondi, delegeerides ülesandeid ja vastutust* Kasutab eksimusi, et hõlbustada vigadest õppimist* Teeb kindlaks potentsiaalsed konfliktid ja kriisid, analüüsib nende põhjuseid ja tagajärgi ning valib välja kohased vastusammud* Teeb kindlaks konfliktidest ja kriisidest saadud õppetunnid ning kasutab neid meeskonnatöö ja tegevuste parandamiseks tulevikus* Talletab saadud õppetunnid projekti dokumentatsioonis* Kasutab erinevaid loovustehnikaid, kaasab erinevaid arvamusi ja oskusi, leidmaks alternatiivseid ja loomingulisi lahendusi* Analüüsib osapoolte huvisid ning võimalusi, millel on potentsiaali rahuldada kõigi osapoolte vajadused parimal võimalikul viisil* Määratleb kindlaks projekti eesmärkidega kooskõlas olevad läbirääkimisstrateegiad, taktikad ja meetodid ning rakendab neid, saavutamaks vajalikke kokkuleppeid* Hindab projektis osalejate otsuseid ja tegevusi ning analüüsib nende vastavust kokkulepetele, projekti edukusele ja eesmärkide saavutamisele. | ||
| teadmised = Refleksiooni ja eneseanalüüsi tehnikad* Iseenda ja teiste stressijuhtimine* Töö tõhusus ja tulemuslikkus* Tagasisidereeglid ja -tehnikad* Prioriteetide määramise tehnikad* Eesmärkide sõnastamine (nt SMART-meetod)* Sotsiaalse võrdsuse ja jätkusuutlikkuse põhimõtted* Erinevused informatsiooni ja sõnumi vahel* Erinevad kommunikatsioonimeetodid, kanalid ja stiilid* Erinevad küsitlemistehnikad* Esitlustehnikad* Retoorika alused* Kehakeele tunnused* Inimese sisemised ja välimised motivaatorid* Konfliktide lahendamise meetodid* Erinevate kultuuride väärtused, traditsioonid ja individuaalsed nõudmised* Juhtimise tüübid ja stiilid* Erinevad õpimeetodid* Kootsingu ja juhendamise põhimõtted* Otsustamise tehnikad (konsensuslik, demokraatlik/enamusele tuginev, kompromislik, autoriteedile toetuv)* Grupidünaamika* pingete maandamise tehnikad* Konflikti staadiumite mudelid* Konfliktide väärtuslikkus meeskonnatunde tekitamise jaoks* Kriisiplaan* Analüüsitehnikad (nt SWOT, võrdlev analüüs, intervjueerimistehnikad)* Erinevad loovustehnikad* Läbirääkimistehnikad* Disainmõtlemise põhimõtted. | | teadmised = Refleksiooni ja eneseanalüüsi tehnikad* Iseenda ja teiste stressijuhtimine* Töö tõhusus ja tulemuslikkus* Tagasisidereeglid ja -tehnikad* Prioriteetide määramise tehnikad* Eesmärkide sõnastamine (nt SMART-meetod)* Sotsiaalse võrdsuse ja jätkusuutlikkuse põhimõtted* Erinevused informatsiooni ja sõnumi vahel* Erinevad kommunikatsioonimeetodid, kanalid ja stiilid* Erinevad küsitlemistehnikad* Esitlustehnikad* Retoorika alused* Kehakeele tunnused* Inimese sisemised ja välimised motivaatorid* Konfliktide lahendamise meetodid* Erinevate kultuuride väärtused, traditsioonid ja individuaalsed nõudmised* Juhtimise tüübid ja stiilid* Erinevad õpimeetodid* Kootsingu ja juhendamise põhimõtted* Otsustamise tehnikad (konsensuslik, demokraatlik/enamusele tuginev, kompromislik, autoriteedile toetuv)* Grupidünaamika* pingete maandamise tehnikad* Konflikti staadiumite mudelid* Konfliktide väärtuslikkus meeskonnatunde tekitamise jaoks* Kriisiplaan* Analüüsitehnikad (nt SWOT, võrdlev analüüs, intervjueerimistehnikad)* Erinevad loovustehnikad* Läbirääkimistehnikad* Disainmõtlemise põhimõtted. | ||
− | | | + | | eeldab = Projektijuhtimine |
| EKR_tase = 6 | | EKR_tase = 6 | ||
}} | }} |
Redaktsioon: 28. aprill 2025, kell 14:17
Inimeste juhtimine projektis | |
---|---|
Kutsestandard | Projektijuht, tase 6 |
EKR / EQF tase | 6 |
Sisukord
Kompetentsi määravad tegevusnäitajad
Kompetentsiga seotud teadmised, oskused ja hoiakud
Vajalikud teadmised, oskused ja hoiakud (Knobitid)
Kompetentsiga seotud üldteadmised (teemad)
Kompetentsiga seotud oskus oskusteregistris
... more about "Inimeste juhtimine projektis"
Inimeste juhtimine projektis +