Erinevus lehekülje "Muusika: Muusika kuulamine" redaktsioonide vahel

Allikas: oppekava.edu.ee
 
(ei näidata 2 kasutaja 9 vahepealset redaktsiooni)
1. rida: 1. rida:
 
{{Oppeprotsess
 
{{Oppeprotsess
 
|nimetus=Muusika
 
|nimetus=Muusika
|maht=35
 
 
|seotudAinevaldkond=Kunstid
 
|seotudAinevaldkond=Kunstid
 
|seotudOppeaine=Muusika
 
|seotudOppeaine=Muusika
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
+
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
 
|kooliaste=III kooliaste
 
|kooliaste=III kooliaste
|klass=7. klass, 8. klass, 9. klass
 
 
|seotudTeema=Muusika kuulamine
 
|seotudTeema=Muusika kuulamine
|eesmark=osaleb meeleldi muusikalistes tegevustes ning kohalikus kultuurielus;
+
|eesmark=1)väljendab kuuldud muusika kohta arvamust ning kasutab seisukohta põhjendades ja muusikapalu nii suuliselt kui ka kirjalikult analüüsides muusikalist oskussõnavara;
aktsepteerib muusika erinevaid avaldusvorme;
+
2)leiab iseloomulikke jooni teiste maade rahvamuusikas ning toob eesti rahvamuusikaga võrreldes esile erinevad ja sarnased tunnused;
oskab kuulata ennast ja kaaslasi ning hindab enda ja teiste panust koos musitseerides;
+
3)väärtustab heatasemelist muusikat elavas ja salvestatud ettekandes;
rakendab üksi ja rühmas musitseerides teadmisi muusikast ning väljendab erinevates muusikalistes tegevustes oma loomingulisi ideid;
+
4)teab autoriõigusi ning nendega kaasnevaid õigusi ja kohustusi, huvitub muusikaalasest tegevusest ning väärtustab seda.
suhtub kohusetundlikult endale võetud ülesannetesse;
+
|seotudOpivaljund=kuulab ja eristab muusikapalades muusika väljendusvahendeid (meloodiat, rütmi, tempot, dünaamikat, tämbrit) ning muusikateose ülesehitust; eristab pop-, rokk-, džäss-, filmi- ja lavamuusikat; eristab kõla ja kuju järgi keel-, puhk-, löök- ja klahvpille ning elektrofone ja pillikoosseise; teab nimetada tuntud heliloojaid, interpreete, dirigente, ansambleid, orkestreid ning muusika suursündmusi (sh paikkondlikke); tunneb eesti pärimusmuusika tänapäevaseid tõlgendusi; on tutvunud Eesti ning valikuliselt Prantsuse, Itaalia, Hispaania, Põhja- ja Ladina-Ameerika, Aafrika või Idamaade muusikapärandiga ning suhtub sellesse lugupidavalt; arutleb muusika üle muusika sõnavara kasutades, võtab kuulda ja arvestab teiste arvamust ning põhjendab enda seisukohti nii suuliselt kui ka kirjalikult; tunneb autoriõigusi ja nendega kaasnevaid kohustusi intellektuaalse omandi kasutamisel (sh internetis)
väljendab kuuldud muusika kohta arvamust ning kasutab seisukohta põhjendades ja muusikapalu nii suuliselt kui ka kirjalikult analüüsides muusikalist oskussõnavara;
+
|pohimoiste=tempo, dünaamika, tämber, popmuusika, rokkmuusika, džässmuusika, lavamuusika, pärimusmuusika, keelpill, puhkpill, löökpill, elektrofon
leiab iseloomulikke jooni teiste maade rahvamuusikas ning toob eesti rahvamuusikaga võrreldes esile erinevad ja sarnased tunnused;
 
väärtustab heatasemelist muusikat elavas ja salvestatud ettekandes;  
 
teab autoriõigusi ning nendega kaasnevaid õigusi ja kohustusi, huvitub muusikaalasest tegevusest ning väärtustab seda ja osaleb kohalikus kultuurielus;
 
omab ülevaadet muusikaga seotud elukutsest, ametitest ja võimalustest muusikat õppida;
 
kasutab muusikalistes tegevustes infotehnoloogia vahendeid;
 
|seotudOpivaljund=eristab muusikapalades muusika väljendusvahendeid (meloodiat, rütmi, tempot, dünaamikat, tämbrit); esristab muusikateose ülesehitust;  
 
eristab popmuusikat,  
 
eristab rokkmuusikat,  
 
eristab džässmuusikat;
 
eristab kõla ja kuju järgi keelpille;
 
eristab kõla ja kuju järgi puhkpille;
 
eristab kõla ja kuju järgi löökpille; 
 
eristab kõla ja kuju järgi klahvpille;
 
eristab kõla järgi elektrofone;
 
nimetab tuntud heliloojaid
 
nimetab tuntud interpreete;
 
nimetab tuntud dirigente;
 
nimetab tuntud ansambleid;
 
nimetab tundtud orkestreid;
 
nimetab muusika suursündmusi (sh paikkondlikke);  
 
tunneb ära eesti pärimusmuusika tänapäevased tõlgendused;  
 
võrdleb Eesti ning valikuliselt erinevate maade muusikapärandit;
 
arutleb muusika üle muusika sõnavara kasutades,  
 
hindab teiste arvamust
 
esitab oma seisukohti suuliselt;
 
esitab oma seisukohti kirjalikult;  
 
rakendab autoriõigusi ja nendega kaasnevaid kohustusi intellektuaalse omandi kasutamisel (sh internetis)
 
|pohimoiste=tempo, dünaamika, tämber, elektrofonid, sümfooniaorkester, kammerorkester, keelpilliorkester,
 
džässorkester, partituur, muusikainstrumentide nimetused, ooper, operett, ballett, muusikal, sümfoonia,
 
instrumentaalkontsert, spirituaal, gospel, popmuusika, rokkmuusika, džässmuusika, süvamuusika,
 
muusikaline vorm AB, muusikaline vorm ABA, rondovorm, variatsioonivorm
 
 
|oppematerjal=Veebimaterjalid, youtube, CD, LP,  muusika õppekirjandus
 
|oppematerjal=Veebimaterjalid, youtube, CD, LP,  muusika õppekirjandus
 
|ulesanne=xxxxx
 
|ulesanne=xxxxx
55. rida: 22. rida:
 
|eeldus=Muusikaline vorm, dünaamika ja -märgid, partituur, vokaalmuusika ja instrumentaalmuusika, muusikažanrid, orkestritüübid, taktimõõt 2/4, 3/4, 4/4; vahelduv taktimõõt, digioskused
 
|eeldus=Muusikaline vorm, dünaamika ja -märgid, partituur, vokaalmuusika ja instrumentaalmuusika, muusikažanrid, orkestritüübid, taktimõõt 2/4, 3/4, 4/4; vahelduv taktimõõt, digioskused
 
|oppevara=CD-mängija ja CD, internetiühendus
 
|oppevara=CD-mängija ja CD, internetiühendus
|oppesisu=Muusika analüüsimine -  oma arvamuse kujundamine ning selle argumenteeritud põhjendamine nii suuliselt kui ka kirjalikult, toetudes muusika oskussõnavarale. Erinevate muusika liikide tundmaõppimine: pop-, rokk-, džäss-, filmi- ja lavamuusika, istrumentaalmuusika (pillide  kõla ja kuju järgi keel-puhk-, löök- ja klahvpilli ning elektrofonide ja pillikoosseisude eristamine). Tuntud heliloojate loomingu, interpreetide, dirigentide, ansamblite, orkestrite ning muusika suursündmusi (sh paikkondlikud) tundmaõppimine.  Eesti rahvamuusika - pärimusmuusika tänapäevased tõlgendused. Valikuline tutvumine Prantsuse, Itaalia, Hispaania, Põhja-Ameerika, Aafrika või Idamaade muusikaga. Kontsertide ja muusikaetenduste külastamine, sh virtuaalsed. Muusikalise kirjaoskuse rakendamine  muusika kuulamisel.
 
 
|loiming=Ajalugu, geograafia, kirjandus, võõrkeeled, füüsika, bioloogia
 
|loiming=Ajalugu, geograafia, kirjandus, võõrkeeled, füüsika, bioloogia
 
}}
 
}}
 
Rahvaste muusika käsitlemisel teeb kool valiku alljärgnevatest:  Prantsuse, Itaalia, Hispaania, Põhja- ja Ladina-Ameerika, Aafrika või Idamaade muusikapärand
 
Rahvaste muusika käsitlemisel teeb kool valiku alljärgnevatest:  Prantsuse, Itaalia, Hispaania, Põhja- ja Ladina-Ameerika, Aafrika või Idamaade muusikapärand

Viimane redaktsioon: 29. märts 2021, kell 10:36


Muusika: Muusika kuulamine
Nimetus Muusika
Maht
Ainevaldkond Kunstid
Õppeaine Muusika
Haridusaste Põhiharidus
Kooliaste III kooliaste
Klass
Seotud teemad Muusika kuulamine

Õppeprotsess Muusika

Eesmärgid

1)väljendab kuuldud muusika kohta arvamust ning kasutab seisukohta põhjendades ja muusikapalu nii suuliselt kui ka kirjalikult analüüsides muusikalist oskussõnavara; 2)leiab iseloomulikke jooni teiste maade rahvamuusikas ning toob eesti rahvamuusikaga võrreldes esile erinevad ja sarnased tunnused; 3)väärtustab heatasemelist muusikat elavas ja salvestatud ettekandes; 4)teab autoriõigusi ning nendega kaasnevaid õigusi ja kohustusi, huvitub muusikaalasest tegevusest ning väärtustab seda.

Põhimõisted

  1. tempo
  2. dünaamika
  3. tämber
  4. popmuusika
  5. rokkmuusika
  6. džässmuusika
  7. lavamuusika
  8. pärimusmuusika
  9. keelpill
  10. puhkpill
  11. löökpill
  12. elektrofon

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Muusika kuulamine

Õpiväljundid

  1. kuulab ja eristab muusikapalades muusika väljendusvahendeid (meloodiat, rütmi, tempot, dünaamikat, tämbrit) ning muusikateose ülesehitust
  2. eristab pop-, rokk-, džäss-, filmi- ja lavamuusikat
  3. eristab kõla ja kuju järgi keel-, puhk-, löök- ja klahvpille ning elektrofone ja pillikoosseise
  4. teab nimetada tuntud heliloojaid, interpreete, dirigente, ansambleid, orkestreid ning muusika suursündmusi (sh paikkondlikke)
  5. tunneb eesti pärimusmuusika tänapäevaseid tõlgendusi
  6. on tutvunud Eesti ning valikuliselt Prantsuse, Itaalia, Hispaania, Põhja- ja Ladina-Ameerika, Aafrika või Idamaade muusikapärandiga ning suhtub sellesse lugupidavalt
  7. arutleb muusika üle muusika sõnavara kasutades, võtab kuulda ja arvestab teiste arvamust ning põhjendab enda seisukohti nii suuliselt kui ka kirjalikult
  8. tunneb autoriõigusi ja nendega kaasnevaid kohustusi intellektuaalse omandi kasutamisel (sh internetis)

Õppematerjal

Selle teemaga (Muusika kuulamine) on seotud järgnev õppematerjal:


Muu õppematerjal: Veebimaterjalid, youtube, CD, LP, muusika õppekirjandus

Ülesanded ja harjutused

xxxxx

Metoodika

Kognitiivne aktiivsuspedagoogika, analüüs/süntees, kommenteeriv analüütiline meetod, Dalcroze`i meetod, Riho Pätsi pedagoogika

Eeldused

Muusikaline vorm, dünaamika ja -märgid, partituur, vokaalmuusika ja instrumentaalmuusika, muusikažanrid, orkestritüübid, taktimõõt 2/4, 3/4, 4/4; vahelduv taktimõõt, digioskused

Õppevahendid

CD-mängija ja CD, internetiühendus

Praktilised tööd

Kuulamismaterjali valimine, kaaslastele tutvustamine õpetaja/(õpilased); individuaalne ja rühmas kuulamine, analüüs ja tõlgendamine; muusikaloolise taustainfo otsimine internetist; digilahenduste rakendamine; muusikalise arvustuse koostamine

Lõiming

Ajalugu, geograafia, kirjandus, võõrkeeled, füüsika, bioloogia

Õppesisu

{{{oppesisu}}}


Rahvaste muusika käsitlemisel teeb kool valiku alljärgnevatest: Prantsuse, Itaalia, Hispaania, Põhja- ja Ladina-Ameerika, Aafrika või Idamaade muusikapärand

7. klass +, 8. klass +  ja 9. klass +
III kooliaste +
tempo +, dünaamika +, tämber +, elektrofonid +, sümfooniaorkester +, kammerorkester +, keelpilliorkester +, džässorkester +, partituur +, muusikainstrumentide nimetused +, ooper +, operett +, ballett +, muusikal +, sümfoonia +, instrumentaalkontsert +, spirituaal +, gospel +, popmuusika +, rokkmuusika +, džässmuusika +, süvamuusika +, muusikaline vorm AB +, muusikaline vorm ABA +, rondovorm +  ja variatsioonivorm +
Muusika +