Erinevus lehekülje "Käsitöö: materjalid ja töö liigid" redaktsioonide vahel

Allikas: oppekava.edu.ee
(Uus lehekülg: '{{Oppeprotsess |nimetus=Käsitöö |seotudAinevaldkond=Tehnoloogia |seotudHaridusaste=Põhiharidus |kooliaste=III kooliaste |klass=8. klass |seotudTeema=Materjalid ja t&oum...')
 
 
(ei näidata 2 kasutaja 4 vahepealset redaktsiooni)
2. rida: 2. rida:
 
|nimetus=Käsitöö
 
|nimetus=Käsitöö
 
|seotudAinevaldkond=Tehnoloogia
 
|seotudAinevaldkond=Tehnoloogia
 +
|seotudOppeaine=Käsitöö
 
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
 
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
 
|kooliaste=III kooliaste
 
|kooliaste=III kooliaste
|klass=8. klass
+
|seotudTeema=Materjalid ja tööliigid
|seotudTeema=Materjalid ja töö liigid
+
|seotudOpivaljund=kirjeldab keemiliste kiudainete põhiomadusi;
|seotudOpivaljund=1) uurib õmblemise õpikus olevat tekstiilipuud ja tuletab meelde õpitud kiudained,
+
kirjeldab keemiliste kiudainete kasutamist; 
2) teeb rühmatööd: iga rühm uurib ühte keemilist kiudainet ning teeb ettekande,
+
kirjeldab keemiliste kiudainete hooldamist;
3) teeb rühmatööna põletamiskatsed erinevate materjalidega,
+
võrdleb materjalide valikul nende mõju tervisele;
4) arutleb keemiliste kiudainete vajalikkuse üle ning toob näiteid igapäevaelust,
+
valib eseme valmistamiseks sobivad materjalid;
5) tutvub tekstiilesemete etikettidel olevate ting- ja hooldusmärkidega,
+
valib eseme valmistamiseks sobivad töövahendid;
6) avastab, uurib, katsetab, loob ja otsib probleemidele lahendusi,
+
valib eseme valmistamiseks sobivad tehnikad; 
7) osaleb paaris- või rühmatöös,
+
valib eseme valmistamiseks sobivad viimistlusvõtted;
8) lahendab erinevaid kompositsiooniülesandeid.
+
kombineerib eseme valmistamiseks sobivaid materjale;
 +
kombineerib eseme valmistamiseks sobivaid töövahendeid;
 +
kombineerib eseme valmistamiseks sobivaid tehnikaid; 
 +
kombineerib eseme valmistamiseks sobivaid viimistlusvõtteid;
 +
oskab võtta lõikelehelt lõikeid;
 +
valib õpetaja abiga sobiva tehnoloogia;
 +
õmbleb endale rõivaeseme;
 +
koob kirjalist pinda koeskeemi kasutades;
 +
koob kirjalist pinda koekirju kasutades;
 +
koob ringselt;
 +
leiab loovaid võimalusi õpitud käsitöötehnikate kasutamiseks;
 
|pohimoiste=tekstiilkiudained, keemiline kiud, tehiskiud, sünteetiline kiud
 
|pohimoiste=tekstiilkiudained, keemiline kiud, tehiskiud, sünteetiline kiud
 +
|oppevara=Käsitööks füüsiline õppekeskkond
 +
|oppesisu=Tekstiilkiudained. Keemilised kiud. Tehiskiudude ja sünteetiliste kiudude saamine ning omadused. Tänapäeva käsitöömaterjalid. Mitmesuguste materjalide koos kasutamise võimaluste leidmine. Tikkimine. Tutvumine erinevate tikanditega. Tikand loomingulise väljendusvahendina. Võimaluse korral tikandi kavandamine ja loomine arvuti abil. 15 Õmblemine. Kanga kuumniiske töötlemine. Rõivaeseme õmblemine. Mõõtude võtmine, rõiva suurusnumbri määramine, lõikelehe kasutamine ja lõigete paigutamine riidele. Valitud rõivaeseme õmblemiseks sobivate tehnoloogiliste võtete kasutamine. Õmblustöö viimistlemine. Kudumine. Silmuste kahandamine ja kasvatamine. Ringselt kudumine. Kirjamine. Erinevate koekirjade kudumine skeemi järgi. Silmuste arvestamine, eseme kudumine ja viimistlemine. Heegeldamine. Tutvumine heegeltehnika võimalustega.
 
}}
 
}}

Viimane redaktsioon: 2. veebruar 2021, kell 14:24


Käsitöö: materjalid ja töö liigid
Nimetus Käsitöö
Maht
Ainevaldkond Tehnoloogia
Õppeaine Käsitöö
Haridusaste Põhiharidus
Kooliaste III kooliaste
Klass
Seotud teemad Materjalid ja tööliigid

Õppeprotsess Käsitöö

Eesmärgid

{{{eesmark}}}

Põhimõisted

  1. tekstiilkiudained
  2. keemiline kiud
  3. tehiskiud
  4. sünteetiline kiud

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Materjalid ja tööliigid

Õpiväljundid

  1. kirjeldab keemiliste kiudainete põhiomadusi
  2. kirjeldab keemiliste kiudainete kasutamist
  3. kirjeldab keemiliste kiudainete hooldamist
  4. võrdleb materjalide valikul nende mõju tervisele
  5. valib eseme valmistamiseks sobivad materjalid
  6. valib eseme valmistamiseks sobivad töövahendid
  7. valib eseme valmistamiseks sobivad tehnikad
  8. valib eseme valmistamiseks sobivad viimistlusvõtted
  9. kombineerib eseme valmistamiseks sobivaid materjale
  10. kombineerib eseme valmistamiseks sobivaid töövahendeid
  11. kombineerib eseme valmistamiseks sobivaid tehnikaid
  12. kombineerib eseme valmistamiseks sobivaid viimistlusvõtteid
  13. oskab võtta lõikelehelt lõikeid
  14. valib õpetaja abiga sobiva tehnoloogia
  15. Õmbleb endale rõivaeseme
  16. koob kirjalist pinda koeskeemi kasutades
  17. koob kirjalist pinda koekirju kasutades
  18. koob ringselt
  19. leiab loovaid võimalusi õpitud käsitöötehnikate kasutamiseks

Õppematerjal

Selle teemaga (Materjalid ja tööliigid) on seotud järgnev õppematerjal:


Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

{{{metoodika}}}

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

Käsitööks füüsiline õppekeskkond

Praktilised tööd

{{{praktika}}}

Lõiming

{{{loiming}}}

Õppesisu

Tekstiilkiudained. Keemilised kiud. Tehiskiudude ja sünteetiliste kiudude saamine ning omadused. Tänapäeva käsitöömaterjalid. Mitmesuguste materjalide koos kasutamise võimaluste leidmine. Tikkimine. Tutvumine erinevate tikanditega. Tikand loomingulise väljendusvahendina. Võimaluse korral tikandi kavandamine ja loomine arvuti abil. 15 Õmblemine. Kanga kuumniiske töötlemine. Rõivaeseme õmblemine. Mõõtude võtmine, rõiva suurusnumbri määramine, lõikelehe kasutamine ja lõigete paigutamine riidele. Valitud rõivaeseme õmblemiseks sobivate tehnoloogiliste võtete kasutamine. Õmblustöö viimistlemine. Kudumine. Silmuste kahandamine ja kasvatamine. Ringselt kudumine. Kirjamine. Erinevate koekirjade kudumine skeemi järgi. Silmuste arvestamine, eseme kudumine ja viimistlemine. Heegeldamine. Tutvumine heegeltehnika võimalustega.