Erinevus lehekülje "Tehnoloogia: Kodundus" redaktsioonide vahel
Allikas: oppekava.edu.ee
(ei näidata sama kasutaja 4 vahepealset redaktsiooni) | |||
3. rida: | 3. rida: | ||
|seotudAinevaldkond=Tehnoloogia | |seotudAinevaldkond=Tehnoloogia | ||
|seotudOppeaine=Kodundus | |seotudOppeaine=Kodundus | ||
− | |seotudHaridusaste=Põhiharidus | + | |seotudHaridusaste=Põhiharidus |
|kooliaste=III kooliaste | |kooliaste=III kooliaste | ||
− | |seotudTeema= | + | |klass=7.,8., 9. klass |
− | |seotudOpivaljund=osaleb arutelus | + | |seotudTeema=Kodu ja korrashoid (EstCORE:30243) |
− | |pohimoiste= | + | |seotudOpivaljund=osaleb aktiivselt arutelus kodu korrashoiu vajalikkusest; valmistab fantaasiakodu maketi ning põhjendab valitud sisekujundusstiili kasutamist; kirjeldab inimesi, kes selles elada võiksid; kavandab kodu valguslahenduse, stiili, värvuse, funktsionaalsuse ning toataimede valiku sisekujunduse ja elustiili põhjal; analüüsib fantaasiakodus elavate inimeste vahelisi suhteid; koostab paaristööna lihtsa kasutusjuhendi kodumasina ohutuks käsitsemiseks; osaleb arutelus puhastusvahendite kasutusvõimaluste ja ohutu kasutamise üle; teab, mis kriteeriumide alusel valida erinevate materjalide puhul sobivaid puhastusvahendeid; täidab töölehe ülesanded, valib toote ja töövahendi; annab klassile ülevaate poes olevatest töövahenditest ning puhastusainetest; jagab soovitusi puhastusaine ja töövahendi valikuks; suudab selgitada (nt kaupluses müüjale), mis otstarbelist puhastusvahendit vaja on; oskab puhastusaine järgi valida töövahendi, valiku põhimõtete aluseks võib olla hind, kaubamärk, pH-tase, ökotoode, kogus, pakend, ergonoomilisus; oskab kodumasinaid ohutult käsitseda. |
+ | |pohimoiste=sisekujundus, makett, funktionaalsus, toataimed, puhastusvahendid, pH-tase, ökotoode, ergonoomilisus | ||
}} | }} |
Viimane redaktsioon: 22. november 2020, kell 15:59
Tehnoloogia: Kodundus | |
---|---|
Nimetus | Tehnoloogia: Kodundus |
Maht | |
Ainevaldkond | Tehnoloogia |
Õppeaine | Kodundus |
Haridusaste | PõhiharidusProperty "Haridus:seotudHaridusaste" (as page type) with input value "Põhiharidus" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process. |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | 7.8.9. klass |
Seotud teemad | Kodu ja korrashoid (EstCORE:30243) |
Sisukord
Õppeprotsess Tehnoloogia: Kodundus
Eesmärgid
{{{eesmark}}}
Põhimõisted
- sisekujundus
- makett
- funktionaalsus
- toataimed
- puhastusvahendid
- pH-tase
- ökotoode
- ergonoomilisus
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- osaleb aktiivselt arutelus kodu korrashoiu vajalikkusest
- valmistab fantaasiakodu maketi ning põhjendab valitud sisekujundusstiili kasutamist
- kirjeldab inimesi, kes selles elada võiksid
- kavandab kodu valguslahenduse, stiili, värvuse, funktsionaalsuse ning toataimede valiku sisekujunduse ja elustiili põhjal
- analüüsib fantaasiakodus elavate inimeste vahelisi suhteid
- koostab paaristööna lihtsa kasutusjuhendi kodumasina ohutuks käsitsemiseks
- osaleb arutelus puhastusvahendite kasutusvõimaluste ja ohutu kasutamise üle
- teab, mis kriteeriumide alusel valida erinevate materjalide puhul sobivaid puhastusvahendeid
- täidab töölehe ülesanded, valib toote ja töövahendi
- annab klassile ülevaate poes olevatest töövahenditest ning puhastusainetest
- jagab soovitusi puhastusaine ja töövahendi valikuks
- suudab selgitada (nt kaupluses müüjale), mis otstarbelist puhastusvahendit vaja on
- oskab puhastusaine järgi valida töövahendi, valiku põhimõtete aluseks võib olla hind, kaubamärk, pH-tase, ökotoode, kogus, pakend, ergonoomilisus
- oskab kodumasinaid ohutult käsitseda.
Õppematerjal
Selle teemaga (Kodu ja korrashoid (EstCORE:30243)) on seotud järgnev õppematerjal:
Ainevaldkond | Õppeaine | Kooliaste | |
---|---|---|---|
Kodundusmaailm (E-koolikott:materjal:985) | Tehnoloogia | Kodundus | I kooliaste II kooliaste III kooliaste |
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
{{{praktika}}}
Lõiming
{{{loiming}}}
Õppesisu
{{{oppesisu}}}
... more about "Tehnoloogia: Kodundus"
III kooliaste +
Osaleb arutelus tervislikust toitumisest ning selle mõjust vaimsele ja füüsilisele tervisele +, Osaleb sõnamängus, arvates sõnu ja mõisteid +, Arutleb ning analüüsib, mida sõna või mõiste tähendab +, Omandab mõisted makrotoitaine, valk, toidurasv, süsivesik, vesi, mikrotoitaine, vitamiinid, mineraalained +, Osaleb arutelus toiduainete kvaliteedi ja erinevate säilitusviiside üle +, Otsib teemakohaseid väiteid erinevatest artiklitest +, Põhjendab toiduainetes kasutatavate lisaainete positiivseid ja negatiivseid külgi +, Mõistab lisaainete kasutamise eesmärki: toote välimuse parandamiseks, struktuuri muutmiseks, säilitamiseks või toiduaine realiseerimise aja pikendamiseks, nt lisaained margariinis, majoneesis +, Täidab töölehe konservimisvõtete kohta +, Otsib meelepärase hoidise retsepti, valib tooraine ja valmistab hoidise +, Kasutab hoidiseid praktilistes tundides toite valmistades +, Hindab hoidise kvaliteeti ja analüüsib selle säilimist +, Osaleb arutelus ning analüüsib eluliste lugude põhjal toitumishäireid +, Mõistab, mis toitumishäireid on olemas +, Selgitab ja põhjendab, mida saaks probleemsetes situatsioonides teisiti teha +, Teab dieedi mõistet. Dieet versus toitumishäire. Ravidieet +, Teab, milline on taimetoitluse ja dieedi mõju organismile +, Osaleb arutelus toiduainete töötlemisest ja töötlemisega kaasnevatest muutustest +, Oskab töötada retsepti järgi ja valmistada erinevaid kuumtöödeldud toite +, Analüüsib, mis juhtub toiduga kuumtöötlemisel +, Osaleb arutelus eri maade toitumistavadest +, Leiab Eesti toitude kirjeldustele õiged vasted toidunimetuste hulgast +, Kirjeldab oma varasemat kogemust mõnd toitu maitstes ja valmistades +, Teab, mis on eestlaste traditsioonilised toiduained ja Eesti toit praegu +, Teab Eesti parima toiduaine konkursil osalemise tingimusi (http://toiduliit.ee/tegevused/parim) +, Osaleb rühmatöös ja täidab endale võetud ülesannet plakati koostamises (kui ajaloolane, kokk, kirjanik või kunstnik) +, Esitleb plakatit klassile + ja Võrdleb seda teise rühma plakatiga ning teeb järeldused erinevuste ja sarnasuste kohta. +
makrotoitained +, mikrotoitained +, toiteväärtus +, toidupüramiid +, valgud +, toidurasv +, süsivesik +, vitamiin +, mineraalaine +, pH-tase +, pakendiinfo +, mõõtühikud +, menüü +, allergia +, toidutalumatus +, taimetoitlus +, dieet +, toitumishäire +, kuumtöötlemine +, külmtöötlemine +, kalkuleerimine +, eelarve +, brutopalk +, netopalk +, reklaam +, säästlik majandamine +, retsept +, kergitamine +, lauakombed +, sisekujundus +, kodumasinad +, puhastusvahendid + ja konserveerimine +
Tehnoloogia: Kodundus +