Erinevus lehekülje "Ühiskonnaõpetus:Meedia ja teave" redaktsioonide vahel
(Created page with "{{Oppeprotsess |nimetus=Meedia ja teave 9 klass |maht=6 |seotudAinevaldkond=Sotsiaalained |seotudOppeaine=Ühiskonnaõpetus |seotudHaridusaste=Põ hiharidus |koolias...") |
PeepKungas (arutelu | kaastöö) |
||
(ei näidata 2 kasutaja 2 vahepealset redaktsiooni) | |||
4. rida: | 4. rida: | ||
|seotudAinevaldkond=Sotsiaalained | |seotudAinevaldkond=Sotsiaalained | ||
|seotudOppeaine=Ühiskonnaõpetus | |seotudOppeaine=Ühiskonnaõpetus | ||
− | |seotudHaridusaste= | + | |seotudHaridusaste=Põhiharidus |
|kooliaste=III kooliaste | |kooliaste=III kooliaste | ||
|klass=9. klass | |klass=9. klass | ||
13. rida: | 13. rida: | ||
4) teab reklaami funktsioone ja liike; | 4) teab reklaami funktsioone ja liike; | ||
5) tunneb ja austab autori õigusi ning vastutust; viitab ja tsiteerib nõuetekohaselt; | 5) tunneb ja austab autori õigusi ning vastutust; viitab ja tsiteerib nõuetekohaselt; | ||
− | |oppematerjal=„Meediaõpetus üldhariduskoolis. Õpetaja käsiraamat” (2004) | + | |oppematerjal=„Meediaõpetus üldhariduskoolis. Õpetaja käsiraamat” (2004); |
− | ajakirjaniku eetikakoodeks: http://www.eal.ee | + | ajakirjaniku eetikakoodeks: http://www.eal.ee; |
− | Valimisreklaamide näidised | + | Valimisreklaamide näidised; |
− | Oma kooli leht, kohalikud ja üleriigilised ajalehed | + | Oma kooli leht,; kohalikud ja üleriigilised ajalehed; ajalehtede elektroonilised väljaanded; |
− | muusika ja video vahetuskeskkonnad | + | muusika ja video vahetuskeskkonnad; |
Peeter Vihalemma „Kas avalik arvamus on meedia või küsitlus?“: http://www.epl.ee/news/arvamus/peeter-vihalemm-kas-avalik-arvamus-on-meedia-voi-kusitlus.d?id=65203158 | Peeter Vihalemma „Kas avalik arvamus on meedia või küsitlus?“: http://www.epl.ee/news/arvamus/peeter-vihalemm-kas-avalik-arvamus-on-meedia-voi-kusitlus.d?id=65203158 | ||
kogumikus „Põnevamad koolitunnid”, lk 40 | kogumikus „Põnevamad koolitunnid”, lk 40 | ||
− | |ulesanne=Arutelu: ajakirjandus – neljas võim | + | |ulesanne=Arutelu: ajakirjandus – neljas võim; |
− | Infootsing: kindla teose leidmine raamatukogu andmebaasist | + | Infootsing: kindla teose leidmine raamatukogu andmebaasist; |
Töö allikaga: Peeter Vihalemma „Kas avalik arvamus on meedia või küsitlus?“ | Töö allikaga: Peeter Vihalemma „Kas avalik arvamus on meedia või küsitlus?“ | ||
− | Harjutus. Eneseväljendusvabadus kogumikus „Põnevamad koolitunnid”, lk 40 | + | Harjutus. Eneseväljendusvabadus kogumikus „Põnevamad koolitunnid”, lk 40; |
− | Juhtumi arutelu. Printsess Diana juhtum: http://www.ohtuleht.ee/274589 | + | Juhtumi arutelu. Printsess Diana juhtum: http://www.ohtuleht.ee/274589; |
− | Rühmatöö. Isikliku elu valdkonnad, mis peaksid ka avaliku elu tegelastel jääma eraasjaks. Kollane ajakirjandus vs. põhiõigused Eesti Vabariigi põhiseaduse alusel | + | Rühmatöö. Isikliku elu valdkonnad, mis peaksid ka avaliku elu tegelastel jääma eraasjaks. Kollane ajakirjandus vs. põhiõigused Eesti Vabariigi põhiseaduse alusel; |
− | Praktiline töö: valimisreklaami koostamine. Eri tüüpi reklaamide analüüs, reklaami eesmärkide nimetamine | + | Praktiline töö: valimisreklaami koostamine. Eri tüüpi reklaamide analüüs, reklaami eesmärkide nimetamine; |
− | Rollimäng: „Kampaania maailma muutmiseks“ – kodanikualgatuskampaania reklaamimine: http://www.enl.ee/UserFiles/kasulikku/osaluse_teemalised_oppemeetodid_yhiskonnaopetuse_tunniks.pdf | + | Rollimäng: „Kampaania maailma muutmiseks“ – kodanikualgatuskampaania reklaamimine: http://www.enl.ee/UserFiles/kasulikku/osaluse_teemalised_oppemeetodid_yhiskonnaopetuse_tunniks.pdf; |
− | Harjutus. Reklaam ja loogika: http://www.debate.ee/files/arutlev_haridus_opik.pdf | + | Harjutus. Reklaam ja loogika: http://www.debate.ee/files/arutlev_haridus_opik.pdf; |
− | Juhtumi arutelu. Segadused ja juhtumid: http://www.microsoft.com/eesti/haridus/veebivend/koomiksid/est/solmuja_ja_sattumuksia.html | + | Juhtumi arutelu. Segadused ja juhtumid: http://www.microsoft.com/eesti/haridus/veebivend/koomiksid/est/solmuja_ja_sattumuksia.html; |
− | Iseseisev töö: viitekirje koostamine | + | Iseseisev töö: viitekirje koostamine; |
Plagiaadi kontroll. Vahendi demonstreerimine: http://www.dustball.com/cs/plagiarism.checker/ | Plagiaadi kontroll. Vahendi demonstreerimine: http://www.dustball.com/cs/plagiarism.checker/ | ||
− | |loiming=Eesti keel: meediatekstide kommenteerimine | + | |loiming=Eesti keel: meediatekstide kommenteerimine; |
− | Võõrkeeled: teema „Vaba aeg“ all erinevad meediumid ja reklaam, kirjandus | + | Võõrkeeled: teema „Vaba aeg“ all erinevad meediumid ja reklaam, kirjandus; |
− | Eesti keel: suuline ja kirjalik suhtlus | + | Eesti keel: suuline ja kirjalik suhtlus; |
− | Inimeseõpetus: inimestevahelised | + | Inimeseõpetus: inimestevahelised suhted; |
− | Muusikaõpetus: muusikavahetus-programmid internetis, autoriõigused | + | Muusikaõpetus: muusikavahetus-programmid internetis, autoriõigused; |
− | Kunstiõpetus: autoriõigused, sümbolid | + | Kunstiõpetus: autoriõigused, sümbolid; |
− | Eesti keel: reklaamtekstid | + | Eesti keel: reklaamtekstid; |
− | Võõrkeeled: teema „Vaba aeg“ all erinevad meediumis ja reklaam | + | Võõrkeeled: teema „Vaba aeg“ all erinevad meediumis ja reklaam; |
− | Matemaatika: tulude ja kulude arvutamine, andmete teisendamine | + | Matemaatika: tulude ja kulude arvutamine, andmete teisendamine; |
− | Eesti keel: viitamisreeglid | + | Eesti keel: viitamisreeglid; |
− | Kirjandus: autorsus | + | Kirjandus: autorsus; |
− | Kunstiõpetus: autoriõigused | + | Kunstiõpetus: autoriõigused; |
Muusikaõpetus: autoriõigused | Muusikaõpetus: autoriõigused | ||
− | |pohimoiste=avalik arvamus, avalik elu, eraelu, ajakirjandusvabadus, ajakirjanduseetika, autoriõigus, autorivastutus, reklaam , intellektuaalomandi kaitse | + | |pohimoiste=avalik arvamus, avalik elu, eraelu, ajakirjandusvabadus, ajakirjanduseetika, autoriõigus, autorivastutus, reklaam, intellektuaalomandi kaitse, plagiaat, sotsiaalsed erinevused, sotsiaalne kihistumine, sotsiaalne sidusus, sotsiaalne tõrjutus, identiteet, mitmekultuurilisus, avalik sektor, riigiasutus, avalik-õiguslik asutus, ärisektor, eraettevõte, mittetulundussektor, sihtasutus, inimõigused, põhiõigused |
− | |seotudOpivaljund=teab ja oskab kasutada kontekstis | + | |seotudOpivaljund=teab ja oskab kasutada kontekstis mõisteid avalik arvamus, ajakirjandusvabadus; avaldab arvamust ajakirjanduses käsitletavate probleemide kohta; kasutab lihtsamaid uurimismeetodeid probleemide kirjeldamiseks; teab ja oskab kasutada kontekstis mõisteid avalik elu, eraelu, ajakirjanduseetika; iseloomustab näidete varal avaliku ja eraelu piiride seadmist ning ületamist; teab ja oskab kasutada kontekstis mõisteid reklaam, valimisreklaam, sotsiaalreklaam, kommertsreklaam; teab reklaami funktsioone ja liike; teab ja oskab kasutada kontekstis mõisteid autoriõigus, autorivastutus, intellektuaalomandi kaitse (plagiaat); viitab ja tsiteerib nõuetekohaselt; tunneb ja austab autori õigusi ning vastutust |
}} | }} |
Viimane redaktsioon: 12. oktoober 2020, kell 06:42
Ühiskonnaõpetus:Meedia ja teave | |
---|---|
Nimetus | Meedia ja teave 9 klass |
Maht | 6 |
Ainevaldkond | Sotsiaalained |
Õppeaine | Ühiskonnaõpetus |
Haridusaste | Põhiharidus |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | 9. klass |
Seotud teemad | Meedia ja teave (EIS:C:3) |
Sisukord
Õppeprotsess Meedia ja teave 9 klass
Eesmärgid
1) teab ja oskab kasutada kontekstis mõisteid avalik arvamus, avalik elu, eraelu, ajakirjandusvabadus, ajakirjanduseetika, autoriõigus, autorivastutus, reklaam, intellektuaalomandi kaitse (plagiaat); 2) iseloomustab näidete varal avaliku ja eraelu piiride seadmist ning ületamist; 3) avaldab arvamust ajakirjanduses käsitletavate probleemide kohta; kasutab lihtsamaid uurimismeetodeid probleemide kirjeldamiseks; 4) teab reklaami funktsioone ja liike; 5) tunneb ja austab autori õigusi ning vastutust; viitab ja tsiteerib nõuetekohaselt;
Põhimõisted
- avalik arvamus
- avalik elu
- eraelu
- ajakirjandusvabadus
- ajakirjanduseetika
- autoriõigus
- autorivastutus
- reklaam
- intellektuaalomandi kaitse
- plagiaat
- sotsiaalsed erinevused
- sotsiaalne kihistumine
- sotsiaalne sidusus
- sotsiaalne tõrjutus
- identiteet
- mitmekultuurilisus
- avalik sektor
- riigiasutus
- avalik-õiguslik asutus
- ärisektor
- eraettevõte
- mittetulundussektor
- sihtasutus
- inimõigused
- põhiõigused
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- Teab ja oskab kasutada kontekstis mõisteid avalik arvamus, ajakirjandusvabadus
- Avaldab arvamust ajakirjanduses käsitletavate probleemide kohta
- Kasutab lihtsamaid uurimismeetodeid probleemide kirjeldamiseks
- Teab ja oskab kasutada kontekstis mõisteid avalik elu, eraelu, ajakirjanduseetika
- Iseloomustab näidete varal avaliku ja eraelu piiride seadmist ning ületamist
- Teab ja oskab kasutada kontekstis mõisteid reklaam, valimisreklaam, sotsiaalreklaam, kommertsreklaam
- Teab reklaami funktsioone ja liike
- Teab ja oskab kasutada kontekstis mõisteid autoriõigus, autorivastutus, intellektuaalomandi kaitse (plagiaat)
- Viitab ja tsiteerib nõuetekohaselt
- Tunneb ja austab autori õigusi ning vastutust
Õppematerjal
Selle teemaga (Meedia ja teave (EIS:C:3)) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: „Meediaõpetus üldhariduskoolis. Õpetaja käsiraamat” (2004); ajakirjaniku eetikakoodeks: http://www.eal.ee; Valimisreklaamide näidised; Oma kooli leht,; kohalikud ja üleriigilised ajalehed; ajalehtede elektroonilised väljaanded; muusika ja video vahetuskeskkonnad; Peeter Vihalemma „Kas avalik arvamus on meedia või küsitlus?“: http://www.epl.ee/news/arvamus/peeter-vihalemm-kas-avalik-arvamus-on-meedia-voi-kusitlus.d?id=65203158 kogumikus „Põnevamad koolitunnid”, lk 40
Ülesanded ja harjutused
Arutelu: ajakirjandus – neljas võim; Infootsing: kindla teose leidmine raamatukogu andmebaasist; Töö allikaga: Peeter Vihalemma „Kas avalik arvamus on meedia või küsitlus?“ Harjutus. Eneseväljendusvabadus kogumikus „Põnevamad koolitunnid”, lk 40; Juhtumi arutelu. Printsess Diana juhtum: http://www.ohtuleht.ee/274589; Rühmatöö. Isikliku elu valdkonnad, mis peaksid ka avaliku elu tegelastel jääma eraasjaks. Kollane ajakirjandus vs. põhiõigused Eesti Vabariigi põhiseaduse alusel; Praktiline töö: valimisreklaami koostamine. Eri tüüpi reklaamide analüüs, reklaami eesmärkide nimetamine; Rollimäng: „Kampaania maailma muutmiseks“ – kodanikualgatuskampaania reklaamimine: http://www.enl.ee/UserFiles/kasulikku/osaluse_teemalised_oppemeetodid_yhiskonnaopetuse_tunniks.pdf; Harjutus. Reklaam ja loogika: http://www.debate.ee/files/arutlev_haridus_opik.pdf; Juhtumi arutelu. Segadused ja juhtumid: http://www.microsoft.com/eesti/haridus/veebivend/koomiksid/est/solmuja_ja_sattumuksia.html; Iseseisev töö: viitekirje koostamine; Plagiaadi kontroll. Vahendi demonstreerimine: http://www.dustball.com/cs/plagiarism.checker/
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
{{{praktika}}}
Lõiming
Eesti keel: meediatekstide kommenteerimine; Võõrkeeled: teema „Vaba aeg“ all erinevad meediumid ja reklaam, kirjandus; Eesti keel: suuline ja kirjalik suhtlus; Inimeseõpetus: inimestevahelised suhted; Muusikaõpetus: muusikavahetus-programmid internetis, autoriõigused; Kunstiõpetus: autoriõigused, sümbolid; Eesti keel: reklaamtekstid; Võõrkeeled: teema „Vaba aeg“ all erinevad meediumis ja reklaam; Matemaatika: tulude ja kulude arvutamine, andmete teisendamine; Eesti keel: viitamisreeglid; Kirjandus: autorsus; Kunstiõpetus: autoriõigused; Muusikaõpetus: autoriõigused
Õppesisu
{{{oppesisu}}}