Erinevus lehekülje "Muusika: Muusika kuulamine" redaktsioonide vahel
(ei näidata ühe teise kasutaja üht vahepealset redaktsiooni) | |||
4. rida: | 4. rida: | ||
|seotudOppeaine=Muusika | |seotudOppeaine=Muusika | ||
|seotudHaridusaste=Põhiharidus | |seotudHaridusaste=Põhiharidus | ||
− | |kooliaste= | + | |kooliaste=III kooliaste |
|seotudTeema=Muusika kuulamine | |seotudTeema=Muusika kuulamine | ||
− | |eesmark= | + | |eesmark=1)väljendab kuuldud muusika kohta arvamust ning kasutab seisukohta põhjendades ja muusikapalu nii suuliselt kui ka kirjalikult analüüsides muusikalist oskussõnavara; |
− | + | 2)leiab iseloomulikke jooni teiste maade rahvamuusikas ning toob eesti rahvamuusikaga võrreldes esile erinevad ja sarnased tunnused; | |
− | + | 3)väärtustab heatasemelist muusikat elavas ja salvestatud ettekandes; | |
− | + | 4)teab autoriõigusi ning nendega kaasnevaid õigusi ja kohustusi, huvitub muusikaalasest tegevusest ning väärtustab seda. | |
− | leiab iseloomulikke jooni | + | |seotudOpivaljund=kuulab ja eristab muusikapalades muusika väljendusvahendeid (meloodiat, rütmi, tempot, dünaamikat, tämbrit) ning muusikateose ülesehitust; eristab pop-, rokk-, džäss-, filmi- ja lavamuusikat; eristab kõla ja kuju järgi keel-, puhk-, löök- ja klahvpille ning elektrofone ja pillikoosseise; teab nimetada tuntud heliloojaid, interpreete, dirigente, ansambleid, orkestreid ning muusika suursündmusi (sh paikkondlikke); tunneb eesti pärimusmuusika tänapäevaseid tõlgendusi; on tutvunud Eesti ning valikuliselt Prantsuse, Itaalia, Hispaania, Põhja- ja Ladina-Ameerika, Aafrika või Idamaade muusikapärandiga ning suhtub sellesse lugupidavalt; arutleb muusika üle muusika sõnavara kasutades, võtab kuulda ja arvestab teiste arvamust ning põhjendab enda seisukohti nii suuliselt kui ka kirjalikult; tunneb autoriõigusi ja nendega kaasnevaid kohustusi intellektuaalse omandi kasutamisel (sh internetis) |
− | + | |pohimoiste=tempo, dünaamika, tämber, popmuusika, rokkmuusika, džässmuusika, lavamuusika, pärimusmuusika, keelpill, puhkpill, löökpill, elektrofon | |
− | |seotudOpivaljund=kuulab ja eristab muusikapalades muusika väljendusvahendeid | + | |oppematerjal=Veebimaterjalid, youtube, CD, LP, muusika õppekirjandus |
− | + | |ulesanne=xxxxx | |
− | + | |metoodika=Kognitiivne aktiivsuspedagoogika, analüüs/süntees, kommenteeriv analüütiline meetod, Dalcroze`i meetod, Riho Pätsi pedagoogika | |
− | |||
− | |||
− | on tutvunud valikuliselt | ||
− | |||
− | |||
− | |pohimoiste= | ||
− | |metoodika=Kognitiivne aktiivsuspedagoogika, kommenteeriv analüütiline meetod, Dalcroze`i meetod, Riho Pätsi pedagoogika | ||
|praktika=Kuulamismaterjali valimine, kaaslastele tutvustamine õpetaja/(õpilased); | |praktika=Kuulamismaterjali valimine, kaaslastele tutvustamine õpetaja/(õpilased); | ||
individuaalne ja rühmas kuulamine, analüüs ja tõlgendamine; | individuaalne ja rühmas kuulamine, analüüs ja tõlgendamine; | ||
27. rida: | 20. rida: | ||
digilahenduste rakendamine; | digilahenduste rakendamine; | ||
muusikalise arvustuse koostamine | muusikalise arvustuse koostamine | ||
+ | |eeldus=Muusikaline vorm, dünaamika ja -märgid, partituur, vokaalmuusika ja instrumentaalmuusika, muusikažanrid, orkestritüübid, taktimõõt 2/4, 3/4, 4/4; vahelduv taktimõõt, digioskused | ||
|oppevara=CD-mängija ja CD, internetiühendus | |oppevara=CD-mängija ja CD, internetiühendus | ||
− | + | |loiming=Ajalugu, geograafia, kirjandus, võõrkeeled, füüsika, bioloogia | |
− | |||
− | |||
− | |loiming= | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
}} | }} | ||
+ | Rahvaste muusika käsitlemisel teeb kool valiku alljärgnevatest: Prantsuse, Itaalia, Hispaania, Põhja- ja Ladina-Ameerika, Aafrika või Idamaade muusikapärand |
Viimane redaktsioon: 29. märts 2021, kell 10:36
Muusika: Muusika kuulamine | |
---|---|
Nimetus | Muusika |
Maht | |
Ainevaldkond | Kunstid |
Õppeaine | Muusika |
Haridusaste | Põhiharidus |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | |
Seotud teemad | Muusika kuulamine |
Sisukord
Õppeprotsess Muusika
Eesmärgid
1)väljendab kuuldud muusika kohta arvamust ning kasutab seisukohta põhjendades ja muusikapalu nii suuliselt kui ka kirjalikult analüüsides muusikalist oskussõnavara; 2)leiab iseloomulikke jooni teiste maade rahvamuusikas ning toob eesti rahvamuusikaga võrreldes esile erinevad ja sarnased tunnused; 3)väärtustab heatasemelist muusikat elavas ja salvestatud ettekandes; 4)teab autoriõigusi ning nendega kaasnevaid õigusi ja kohustusi, huvitub muusikaalasest tegevusest ning väärtustab seda.
Põhimõisted
- tempo
- dünaamika
- tämber
- popmuusika
- rokkmuusika
- džässmuusika
- lavamuusika
- pärimusmuusika
- keelpill
- puhkpill
- löökpill
- elektrofon
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- kuulab ja eristab muusikapalades muusika väljendusvahendeid (meloodiat, rütmi, tempot, dünaamikat, tämbrit) ning muusikateose ülesehitust
- eristab pop-, rokk-, džäss-, filmi- ja lavamuusikat
- eristab kõla ja kuju järgi keel-, puhk-, löök- ja klahvpille ning elektrofone ja pillikoosseise
- teab nimetada tuntud heliloojaid, interpreete, dirigente, ansambleid, orkestreid ning muusika suursündmusi (sh paikkondlikke)
- tunneb eesti pärimusmuusika tänapäevaseid tõlgendusi
- on tutvunud Eesti ning valikuliselt Prantsuse, Itaalia, Hispaania, Põhja- ja Ladina-Ameerika, Aafrika või Idamaade muusikapärandiga ning suhtub sellesse lugupidavalt
- arutleb muusika üle muusika sõnavara kasutades, võtab kuulda ja arvestab teiste arvamust ning põhjendab enda seisukohti nii suuliselt kui ka kirjalikult
- tunneb autoriõigusi ja nendega kaasnevaid kohustusi intellektuaalse omandi kasutamisel (sh internetis)
Õppematerjal
Selle teemaga (Muusika kuulamine) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: Veebimaterjalid, youtube, CD, LP, muusika õppekirjandus
Ülesanded ja harjutused
xxxxx
Metoodika
Kognitiivne aktiivsuspedagoogika, analüüs/süntees, kommenteeriv analüütiline meetod, Dalcroze`i meetod, Riho Pätsi pedagoogika
Eeldused
Muusikaline vorm, dünaamika ja -märgid, partituur, vokaalmuusika ja instrumentaalmuusika, muusikažanrid, orkestritüübid, taktimõõt 2/4, 3/4, 4/4; vahelduv taktimõõt, digioskused
Õppevahendid
CD-mängija ja CD, internetiühendus
Praktilised tööd
Kuulamismaterjali valimine, kaaslastele tutvustamine õpetaja/(õpilased); individuaalne ja rühmas kuulamine, analüüs ja tõlgendamine; muusikaloolise taustainfo otsimine internetist; digilahenduste rakendamine; muusikalise arvustuse koostamine
Lõiming
Ajalugu, geograafia, kirjandus, võõrkeeled, füüsika, bioloogia
Õppesisu
{{{oppesisu}}}
Rahvaste muusika käsitlemisel teeb kool valiku alljärgnevatest: Prantsuse, Itaalia, Hispaania, Põhja- ja Ladina-Ameerika, Aafrika või Idamaade muusikapärand