Erinevus lehekülje "Muusika: omalooming" redaktsioonide vahel

Allikas: oppekava.edu.ee
 
(ei näidata sama kasutaja 12 vahepealset redaktsiooni)
4. rida: 4. rida:
 
|seotudAinevaldkond=Kunstid
 
|seotudAinevaldkond=Kunstid
 
|seotudOppeaine=Muusika
 
|seotudOppeaine=Muusika
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
+
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
 
|kooliaste=III kooliaste
 
|kooliaste=III kooliaste
|klass=
 
 
|seotudTeema=Muusikaline omalooming
 
|seotudTeema=Muusikaline omalooming
|eesmark=1) julgustada ja toetada loomingulist eneseväljendust;
+
|eesmark=osaleb meeleldi muusikalistes tegevustes ning kohalikus kultuurielus;
2) teadvustada ja süvendada õpilase isiklikku suhet muusikaga;  
+
aktsepteerib muusika erinevaid avaldusvorme;
3) arendada õpilase loomingulisi võimeid ja potsentsiaali.
+
oskab kuulata ennast ja kaaslasi ning hindab enda ja teiste panust koos musitseerides;
 +
suhtub kohusetundlikult endale võetud ülesannetesse;
 +
rakendab üksi ja rühmas musitseerides teadmisi muusikast ning väljendab erinevates muusikalistes tegevustes oma loomingulisi ideid;  
 +
teab autoriõigusi ning nendega kaasnevaid õigusi ja kohustusi, huvitub muusikaalasest tegevusest ning väärtustab seda ja osaleb kohalikus kultuurielus;
 +
omab ülevaadet muusikaga seotud elukutsest, ametitest ja võimalustest muusikat õppida;
 +
kasutab muusikalistes tegevustes infotehnoloogia vahendeid.
 +
|seotudOpivaljund=loob muusikalisi improvisatsioone kehapillil;
 +
Loob muusikalisi improvisatsioone rütmipillidel;
 +
loob muusikalisi improvisatsioone plaatpillidel;
 +
loob kindlas vormis rütmilis-meloodilisi kaasmänge;
 +
loob kindlas muusikalises vormis osinatosid;
 +
väljendab loomingulisi ideid liikumise kaudu;
 +
loob tekste (regivärsse, laulusõnu jne);
 +
|pohimoiste=improvisatsioon, partituur, tempo, andante, moderato, allegro, largo, ritenuto,  dünaamika, piano, forte, crescendo, diminuendo, ostinato, absoluutsed helikõrgused/tähtnimed, helistik, viiulivõti, klaviatuur,  lihtvorm, liitvorm, rondovorm, rütmifiguurid ja pausid, helistik C-duur,  helistik a-moll, helistik G-duur, helistik e-moll, helistik F-duur, helistik d-moll
 
|oppematerjal=Õppekirjandus, töövihikud, e-koolikott
 
|oppematerjal=Õppekirjandus, töövihikud, e-koolikott
 
|ulesanne=xxxxx
 
|ulesanne=xxxxx
17. rida: 29. rida:
 
|eeldus=Muusikaline kirjaoskus (rütmid, absoluutne helisüsteem), elementaarsed pillmängu oskused  (rütmi-, plaatpillid, kannel, valikuliselt - plokkflööt, ukulele, kitarr vm kooli valikul.
 
|eeldus=Muusikaline kirjaoskus (rütmid, absoluutne helisüsteem), elementaarsed pillmängu oskused  (rütmi-, plaatpillid, kannel, valikuliselt - plokkflööt, ukulele, kitarr vm kooli valikul.
 
|oppevara=Muusikainstrumendid
 
|oppevara=Muusikainstrumendid
|loiming=Kunst, kehaline kasvatus, eesti keel, võõrkeeled,
+
|oppesisu=Muusikaliste improvisatsioonide, ostinatode  loomine keha-, rütmi- ja plaatpillidel erinevates muusikavormides. Tekstiloome: regivärsid, laulusõnad, essee jm). Instrumentaalse omaloomingu lisamine laulusaatele, liikumisele. Muusikalise kirjaoskuse rakendamine omaloomingus.
|pohimoiste=improvisatsioon, partituur, muusikaline vorm, ostinato, regivärss, rütm, tempo, dünaamika
+
|loiming=Eesti keel: õigekiri, funktsionaalne lugemis- ja kirjaoskus;
|seotudOpivaljund=loob improvisatsioone keha-, rütmi- ja plaatpillidel; loob kindlas vormis rütmilis-meloodilisi kaasmänge ja/või ostinato’sid keha-, rütmi- ja plaatpillidel; loob tekste (regivärsse, laulusõnu jne); väljendab muusika karakterit ja meeleolu ning enda loomingulisi ideid liikumise kaudu
+
Kehaline kasvatus: tantuline liikumine, kehapill, koordinatsioon
 +
Matemaatika: taktimõõt, helivältused ja rütmifiguurid, pausid;
 +
Informaatika: helisalvestus, helitöötlus, noodigraafika, programmeerimine;
 +
Inglise keel: iglisekeelsed arvutiprogrammid;
 +
Füüsika: helide maailm;
 +
Bioloogia: hääl, häälehoid, kuulmine;
 
}}
 
}}

Viimane redaktsioon: 1. veebruar 2021, kell 09:05


Muusika: omalooming
Nimetus Muusika
Maht xxxx
Ainevaldkond Kunstid
Õppeaine Muusika
Haridusaste Põhiharidus
Kooliaste III kooliaste
Klass
Seotud teemad Muusikaline omalooming

Õppeprotsess Muusika

Eesmärgid

osaleb meeleldi muusikalistes tegevustes ning kohalikus kultuurielus; aktsepteerib muusika erinevaid avaldusvorme; oskab kuulata ennast ja kaaslasi ning hindab enda ja teiste panust koos musitseerides; suhtub kohusetundlikult endale võetud ülesannetesse; rakendab üksi ja rühmas musitseerides teadmisi muusikast ning väljendab erinevates muusikalistes tegevustes oma loomingulisi ideid; teab autoriõigusi ning nendega kaasnevaid õigusi ja kohustusi, huvitub muusikaalasest tegevusest ning väärtustab seda ja osaleb kohalikus kultuurielus; omab ülevaadet muusikaga seotud elukutsest, ametitest ja võimalustest muusikat õppida; kasutab muusikalistes tegevustes infotehnoloogia vahendeid.

Põhimõisted

  1. improvisatsioon
  2. partituur
  3. tempo
  4. andante
  5. moderato
  6. allegro
  7. largo
  8. ritenuto
  9. dünaamika
  10. piano
  11. forte
  12. crescendo
  13. diminuendo
  14. ostinato
  15. absoluutsed helikõrgused/tähtnimed
  16. helistik
  17. viiulivõti
  18. klaviatuur
  19. lihtvorm
  20. liitvorm
  21. rondovorm
  22. rütmifiguurid ja pausid
  23. helistik C-duur
  24. helistik a-moll
  25. helistik G-duur
  26. helistik e-moll
  27. helistik F-duur
  28. helistik d-moll

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Muusikaline omalooming

Õpiväljundid

  1. Loob muusikalisi improvisatsioone kehapillil
  2. Loob muusikalisi improvisatsioone rütmipillidel
  3. Loob muusikalisi improvisatsioone plaatpillidel
  4. Loob kindlas vormis rütmilis-meloodilisi kaasmänge
  5. loob kindlas muusikalises vormis osinatosid
  6. väljendab loomingulisi ideid liikumise kaudu
  7. Loob tekste (regivärsse, laulusõnu jne)

Õppematerjal

Selle teemaga (Muusikaline omalooming) on seotud järgnev õppematerjal:


Muu õppematerjal: Õppekirjandus, töövihikud, e-koolikott

Ülesanded ja harjutused

xxxxx

Metoodika

Carl Orffi ja J.J. Dalcroze`i pedagoogika, aktiivõppe meetodid (paaris- ja rühmatöö),

Eeldused

Muusikaline kirjaoskus (rütmid, absoluutne helisüsteem), elementaarsed pillmängu oskused (rütmi-, plaatpillid, kannel, valikuliselt - plokkflööt, ukulele, kitarr vm kooli valikul.

Õppevahendid

Muusikainstrumendid

Praktilised tööd

Improvisatsioonid keha-, rütmi- ja plaatpillidel; rütmilis-meloodilised kaasmängud ja/või ostinatod keha-, rütmi- ja plaatpillidel; tekstide loomine (regivärss, laulusõnad jne); omaloomingu esitamine

Lõiming

Eesti keel: õigekiri, funktsionaalne lugemis- ja kirjaoskus; Kehaline kasvatus: tantuline liikumine, kehapill, koordinatsioon Matemaatika: taktimõõt, helivältused ja rütmifiguurid, pausid; Informaatika: helisalvestus, helitöötlus, noodigraafika, programmeerimine; Inglise keel: iglisekeelsed arvutiprogrammid; Füüsika: helide maailm; Bioloogia: hääl, häälehoid, kuulmine;

Õppesisu

Muusikaliste improvisatsioonide, ostinatode loomine keha-, rütmi- ja plaatpillidel erinevates muusikavormides. Tekstiloome: regivärsid, laulusõnad, essee jm). Instrumentaalse omaloomingu lisamine laulusaatele, liikumisele. Muusikalise kirjaoskuse rakendamine omaloomingus.


... more about "Muusika: omalooming"
III kooliaste +
improvisatsioon +, partituur +, tempo +, andante +, moderato +, allegro +, largo +, ritenuto +, dünaamika +, piano +, forte +, crescendo +, diminuendo +, ostinato +, absoluutsed helikõrgused/tähtnimed +, helistik +, viiulivõti +, klaviatuur +, lihtvorm +, liitvorm +, rondovorm +, rütmifiguurid ja pausid +, helistik C-duur +, helistik a-moll +, helistik G-duur +, helistik e-moll +, helistik F-duur +  ja helistik d-moll +
Muusika +