Erinevus lehekülje "Muusika: Muusika kuulamine" redaktsioonide vahel
34. rida: | 34. rida: | ||
džässorkester, partituur, muusikainstrumentide nimetused, ooper, operett, ballett, muusikal, sümfoonia, | džässorkester, partituur, muusikainstrumentide nimetused, ooper, operett, ballett, muusikal, sümfoonia, | ||
instrumentaalkontsert, spirituaal, gospel, popmuusika, rokkmuusika, džässmuusika, süvamuusika, | instrumentaalkontsert, spirituaal, gospel, popmuusika, rokkmuusika, džässmuusika, süvamuusika, | ||
− | + | lihtvorm, liitvorm, rondovorm, variatsioonivorm | |
|oppematerjal=Veebimaterjalid, youtube, CD, LP, muusika õppekirjandus | |oppematerjal=Veebimaterjalid, youtube, CD, LP, muusika õppekirjandus | ||
|ulesanne=xxxxx | |ulesanne=xxxxx |
Redaktsioon: 27. jaanuar 2021, kell 10:05
Muusika: Muusika kuulamine | |
---|---|
Nimetus | Muusika |
Maht | |
Ainevaldkond | Kunstid |
Õppeaine | Muusika |
Haridusaste | Põhiharidus |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | 7. klass8. klass9. klass |
Seotud teemad | Muusika kuulamine |
Sisukord
Õppeprotsess Muusika
Eesmärgid
osaleb meeleldi muusikalistes tegevustes; aktsepteerib muusika erinevaid avaldusvorme; oskab kuulata ennast ja kaaslasi; suhtub kohusetundlikult endale võetud ülesannetesse; väljendab kuuldud muusika kohta arvamust ning kasutab seisukohta põhjendades ja muusikapalu nii suuliselt kui ka kirjalikult analüüsides muusikalist oskussõnavara; leiab iseloomulikke jooni teiste maade rahvamuusikas ning toob eesti rahvamuusikaga võrreldes esile erinevad ja sarnased tunnused; väärtustab heatasemelist muusikat elavas ja salvestatud ettekandes; teab autoriõigusi ning nendega kaasnevaid õigusi ja kohustusi, huvitub muusikaalasest tegevusest ning väärtustab seda ja osaleb kohalikus kultuurielus; omab ülevaadet muusikaga seotud elukutsest, ametitest ja võimalustest muusikat õppida; kasutab muusikalistes tegevustes infotehnoloogia vahendeid.
Põhimõisted
- tempo
- dünaamika
- tämber
- elektrofonid
- sümfooniaorkester
- kammerorkester
- keelpilliorkester
- džässorkester
- partituur
- muusikainstrumentide nimetused
- ooper
- operett
- ballett
- muusikal
- sümfoonia
- instrumentaalkontsert
- spirituaal
- gospel
- popmuusika
- rokkmuusika
- džässmuusika
- süvamuusika
- lihtvorm
- liitvorm
- rondovorm
- variatsioonivorm
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- Analüüsib muusikat suuliselt
- Analüüsib muusikat kirjalikult või muul looval viisil
- Võrdleb muusikapalade dünaamikat
- võrdleb muusikapalade tämbrit
- Võrdleb muusikateose ülesehitust
- Eristab muusikastiilides popmuusikat
- Eristab muusikastiildes rokkmuusikat
- Eristab muusikastiilides džässmuusikat
- eristab kõla järgi sümfooniaorkestri pille
- Analüüsib tuntud muusika suursündmusi (sh paikkondlikke)
- Analüüsib eesti pärimusmuusika tänapäevaseid tõlgendusi
- võrdleb valikuliselt Prantsuse, Itaalia, Hispaania, Põhja Ameerika, Aafrika või Idamaade muusikat
- põhjendab oma seisukohti kuuldud muusika üle muusikalist sõnavara kasutades
- Järgib autoriõigusi
Õppematerjal
Selle teemaga (Muusika kuulamine) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: Veebimaterjalid, youtube, CD, LP, muusika õppekirjandus
Ülesanded ja harjutused
xxxxx
Metoodika
Kognitiivne aktiivsuspedagoogika, analüüs/süntees, kommenteeriv analüütiline meetod, Dalcroze`i meetod, Riho Pätsi pedagoogika
Eeldused
Muusikaline vorm, dünaamika ja -märgid, partituur, vokaalmuusika ja instrumentaalmuusika, muusikažanrid, orkestritüübid, taktimõõt 2/4, 3/4, 4/4; vahelduv taktimõõt, digioskused
Õppevahendid
CD-mängija ja CD, internetiühendus
Praktilised tööd
Kuulamismaterjali valimine, kaaslastele tutvustamine õpetaja/(õpilased); individuaalne ja rühmas kuulamine, analüüs ja tõlgendamine; muusikaloolise taustainfo otsimine internetist; digilahenduste rakendamine; muusikalise arvustuse koostamine
Lõiming
Eesti keel: tekstide mõistmine, kirjalik ja suuline väljendusoskus; Võõrkeeled: teabe hankimine erinevate keelte abil, võõrkeelsete laulde sisu mõistmine; Ühiskonnaõpetus: meedia ja kultuur; Ajalugu: erinevate riikide muusika ja kultuur; Geograafia: riigid, muusika, paiknemine; Ühiskonnaõpetus: religioonid ja muusikakultuur; Informaatika: muusika salvestamine, allalaadimine, autoriõigused ja vastutus
Õppesisu
Muusika analüüsimine - oma arvamuse kujundamine ning selle argumenteeritud põhjendamine nii suuliselt kui ka kirjalikult, toetudes muusika oskussõnavarale. Erinevate muusika liikide tundmaõppimine: pop-, rokk-, džäss-, filmi- ja lavamuusika, istrumentaalmuusika (pillide kõla ja kuju järgi keel-puhk-, löök- ja klahvpilli ning elektrofonide ja pillikoosseisude eristamine). Tuntud heliloojate loomingu, interpreetide, dirigentide, ansamblite, orkestrite ning muusika suursündmusi (sh paikkondlikud) tundmaõppimine. Eesti rahvamuusika - pärimusmuusika tänapäevased tõlgendused. Valikuline tutvumine Prantsuse, Itaalia, Hispaania, Põhja-Ameerika, Aafrika või Idamaade muusikaga. Kontsertide ja muusikaetenduste külastamine, sh virtuaalsed. Muusikalise kirjaoskuse rakendamine muusika kuulamisel.
Rahvaste muusika käsitlemisel teeb kool valiku alljärgnevatest: Prantsuse, Itaalia, Hispaania, Põhja- ja Ladina-Ameerika, Aafrika või Idamaade muusikapärand