Erinevus lehekülje "Muusika: Muusika kuulamine" redaktsioonide vahel

Allikas: oppekava.edu.ee
4. rida: 4. rida:
 
|seotudAinevaldkond=Kunstid
 
|seotudAinevaldkond=Kunstid
 
|seotudOppeaine=Muusika
 
|seotudOppeaine=Muusika
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
+
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
 
|kooliaste=III kooliaste
 
|kooliaste=III kooliaste
 
|klass=7. klass, 8. klass, 9. klass
 
|klass=7. klass, 8. klass, 9. klass
19. rida: 19. rida:
 
omab ülevaadet muusikaga seotud elukutsest, ametitest ja võimalustest muusikat õppida;  
 
omab ülevaadet muusikaga seotud elukutsest, ametitest ja võimalustest muusikat õppida;  
 
kasutab muusikalistes tegevustes infotehnoloogia vahendeid;
 
kasutab muusikalistes tegevustes infotehnoloogia vahendeid;
|seotudOpivaljund=eristab muusikapalades muusika väljendusvahendeid (meloodiat, rütmi, tempot, dünaamikat, tämbrit); esristab muusikateose ülesehitust;  
+
|seotudOpivaljund=analüüsib muusikat  suuliselt;
eristab popmuusikat,
+
analüüsib muusikat kirjalikult või muul looval viisil; 
eristab rokkmuusikat,
+
võrdleb muusikapalade dünaamikat;
eristab džässmuusikat;
+
võrdleb muusikapalade tämbrit;
eristab kõla ja kuju järgi keelpille;
+
võrdleb muusikateose ülesehitust;  
eristab kõla ja kuju järgi puhkpille;
+
eristab muusikastiilides popmuusikat;
eristab kõla ja kuju järgi löökpille; 
+
eristab muusikastiildes rokkmuusikat;
eristab kõla ja kuju järgi klahvpille;
+
eristab muusikastiilides džässmuusikat;
eristab kõla järgi elektrofone; 
+
eristab kõla järgi sümfooniaorkestri pille;
nimetab tuntud heliloojaid; 
+
analüüsib tuntud muusika suursündmusi (sh paikkondlikke);
nimetab tuntud interpreete;
+
analüüsib eesti pärimusmuusika tänapäevaseid tõlgendusi;
nimetab tuntud dirigente;  
+
võrdleb valikuliselt Prantsuse, Itaalia, Hispaania, Põhja Ameerika, Aafrika või Idamaade muusikat 
nimetab tuntud ansambleid;
+
põhjendab oma seisukohti kuuldud muusika üle muusikalist sõnavara kasutades;
nimetab tundtud orkestreid;
+
järgib autoriõigusi;
nimetab muusika suursündmusi (sh paikkondlikke);  
 
tunneb ära eesti pärimusmuusika tänapäevased tõlgendused;  
 
võrdleb Eesti ning valikuliselt erinevate maade muusikapärandit;
 
arutleb muusika üle muusika sõnavara kasutades,
 
hindab teiste arvamust;
 
esitab oma seisukohti suuliselt;
 
esitab oma seisukohti kirjalikult;  
 
rakendab autoriõigusi ja nendega kaasnevaid kohustusi intellektuaalse omandi kasutamisel (sh internetis)
 
 
|pohimoiste=tempo, dünaamika, tämber, elektrofonid, sümfooniaorkester, kammerorkester, keelpilliorkester,  
 
|pohimoiste=tempo, dünaamika, tämber, elektrofonid, sümfooniaorkester, kammerorkester, keelpilliorkester,  
 
džässorkester, partituur, muusikainstrumentide nimetused, ooper, operett, ballett, muusikal, sümfoonia,  
 
džässorkester, partituur, muusikainstrumentide nimetused, ooper, operett, ballett, muusikal, sümfoonia,  

Redaktsioon: 11. detsember 2020, kell 09:26


Muusika: Muusika kuulamine
Nimetus Muusika
Maht 35
Ainevaldkond Kunstid
Õppeaine Muusika
Haridusaste PõhiharidusProperty "Haridus:seotudHaridusaste" (as page type) with input value "Põhiharidus" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
Kooliaste III kooliaste
Klass 7. klass8. klass9. klass
Seotud teemad Muusika kuulamine

Õppeprotsess Muusika

Eesmärgid

osaleb meeleldi muusikalistes tegevustes ning kohalikus kultuurielus; aktsepteerib muusika erinevaid avaldusvorme; oskab kuulata ennast ja kaaslasi ning hindab enda ja teiste panust koos musitseerides; rakendab üksi ja rühmas musitseerides teadmisi muusikast ning väljendab erinevates muusikalistes tegevustes oma loomingulisi ideid; suhtub kohusetundlikult endale võetud ülesannetesse; väljendab kuuldud muusika kohta arvamust ning kasutab seisukohta põhjendades ja muusikapalu nii suuliselt kui ka kirjalikult analüüsides muusikalist oskussõnavara; leiab iseloomulikke jooni teiste maade rahvamuusikas ning toob eesti rahvamuusikaga võrreldes esile erinevad ja sarnased tunnused;

väärtustab heatasemelist muusikat elavas ja salvestatud ettekandes; 

teab autoriõigusi ning nendega kaasnevaid õigusi ja kohustusi, huvitub muusikaalasest tegevusest ning väärtustab seda ja osaleb kohalikus kultuurielus; omab ülevaadet muusikaga seotud elukutsest, ametitest ja võimalustest muusikat õppida; kasutab muusikalistes tegevustes infotehnoloogia vahendeid;

Põhimõisted

  1. tempo
  2. dünaamika
  3. tämber
  4. elektrofonid
  5. sümfooniaorkester
  6. kammerorkester
  7. keelpilliorkester
  8. džässorkester
  9. partituur
  10. muusikainstrumentide nimetused
  11. ooper
  12. operett
  13. ballett
  14. muusikal
  15. sümfoonia
  16. instrumentaalkontsert
  17. spirituaal
  18. gospel
  19. popmuusika
  20. rokkmuusika
  21. džässmuusika
  22. süvamuusika
  23. muusikaline vorm AB
  24. muusikaline vorm ABA
  25. rondovorm
  26. variatsioonivorm

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Muusika kuulamine

Õpiväljundid

  1. Analüüsib muusikat suuliselt
  2. Analüüsib muusikat kirjalikult või muul looval viisil
  3. Võrdleb muusikapalade dünaamikat
  4. võrdleb muusikapalade tämbrit
  5. Võrdleb muusikateose ülesehitust
  6. Eristab muusikastiilides popmuusikat
  7. Eristab muusikastiildes rokkmuusikat
  8. Eristab muusikastiilides džässmuusikat
  9. eristab kõla järgi sümfooniaorkestri pille
  10. Analüüsib tuntud muusika suursündmusi (sh paikkondlikke)
  11. Analüüsib eesti pärimusmuusika tänapäevaseid tõlgendusi
  12. võrdleb valikuliselt Prantsuse, Itaalia, Hispaania, Põhja Ameerika, Aafrika või Idamaade muusikat

põhjendab oma seisukohti kuuldud muusika üle muusikalist sõnavara kasutadesProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "võrdleb valikuliselt Prantsuse, Itaalia, Hispaania, Põhja Ameerika, Aafrika või Idamaade muusikat </br>põhjendab oma seisukohti kuuldud muusika üle muusikalist sõnavara kasutades" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.

  1. Järgib autoriõigusi

Õppematerjal

Selle teemaga (Muusika kuulamine) on seotud järgnev õppematerjal:


Muu õppematerjal: Veebimaterjalid, youtube, CD, LP, muusika õppekirjandus

Ülesanded ja harjutused

xxxxx

Metoodika

Kognitiivne aktiivsuspedagoogika, analüüs/süntees, kommenteeriv analüütiline meetod, Dalcroze`i meetod, Riho Pätsi pedagoogika

Eeldused

Muusikaline vorm, dünaamika ja -märgid, partituur, vokaalmuusika ja instrumentaalmuusika, muusikažanrid, orkestritüübid, taktimõõt 2/4, 3/4, 4/4; vahelduv taktimõõt, digioskused

Õppevahendid

CD-mängija ja CD, internetiühendus

Praktilised tööd

Kuulamismaterjali valimine, kaaslastele tutvustamine õpetaja/(õpilased); individuaalne ja rühmas kuulamine, analüüs ja tõlgendamine; muusikaloolise taustainfo otsimine internetist; digilahenduste rakendamine; muusikalise arvustuse koostamine

Lõiming

Ajalugu, geograafia, kirjandus, võõrkeeled, füüsika, bioloogia

Õppesisu

Muusika analüüsimine - oma arvamuse kujundamine ning selle argumenteeritud põhjendamine nii suuliselt kui ka kirjalikult, toetudes muusika oskussõnavarale. Erinevate muusika liikide tundmaõppimine: pop-, rokk-, džäss-, filmi- ja lavamuusika, istrumentaalmuusika (pillide kõla ja kuju järgi keel-puhk-, löök- ja klahvpilli ning elektrofonide ja pillikoosseisude eristamine). Tuntud heliloojate loomingu, interpreetide, dirigentide, ansamblite, orkestrite ning muusika suursündmusi (sh paikkondlikud) tundmaõppimine. Eesti rahvamuusika - pärimusmuusika tänapäevased tõlgendused. Valikuline tutvumine Prantsuse, Itaalia, Hispaania, Põhja-Ameerika, Aafrika või Idamaade muusikaga. Kontsertide ja muusikaetenduste külastamine, sh virtuaalsed. Muusikalise kirjaoskuse rakendamine muusika kuulamisel.


Rahvaste muusika käsitlemisel teeb kool valiku alljärgnevatest: Prantsuse, Itaalia, Hispaania, Põhja- ja Ladina-Ameerika, Aafrika või Idamaade muusikapärand

7. klass +, 8. klass +  ja 9. klass +
III kooliaste +
tempo +, dünaamika +, tämber +, elektrofonid +, sümfooniaorkester +, kammerorkester +, keelpilliorkester +, džässorkester +, partituur +, muusikainstrumentide nimetused +, ooper +, operett +, ballett +, muusikal +, sümfoonia +, instrumentaalkontsert +, spirituaal +, gospel +, popmuusika +, rokkmuusika +, džässmuusika +, süvamuusika +, muusikaline vorm AB +, muusikaline vorm ABA +, rondovorm +  ja variatsioonivorm +
Muusika +