Erinevus lehekülje "Muusika: Muusika kuulamine (IKA)" redaktsioonide vahel
Allikas: oppekava.edu.ee
(Uus lehekülg: '{{Oppeprotsess |nimetus=Muusika |seotudAinevaldkond=Kunstiained |seotudHaridusaste=Põhiharidus |kooliaste=I kooliaste |seotudTeema=Muusika kuulamine (EstCORE:30222) |eesma...') |
|||
(ei näidata sama kasutaja üht vahepealset redaktsiooni) | |||
8. rida: | 8. rida: | ||
kasutab muusikalisi teadmisi kõigis muusikalistes tegevustes; | kasutab muusikalisi teadmisi kõigis muusikalistes tegevustes; | ||
kirjeldab kuulatavat muusikat suunavate küsimuste järgi ning omandatud muusika oskussõnadega; | kirjeldab kuulatavat muusikat suunavate küsimuste järgi ning omandatud muusika oskussõnadega; | ||
− | |seotudOpivaljund=on tutvunud karakterpalu kuulates muusika väljendusvahenditega (meloodia, rütm, tempo, dünaamika | + | |seotudOpivaljund=on tutvunud karakterpalu kuulates muusika väljendusvahenditega (meloodia, rütm, tempo, dünaamika); |
+ | on tutvunud karakterpalu kuulates muusikapala ülesehitusega; | ||
eristab kuuldeliselt laulu ja pillimuusikat; | eristab kuuldeliselt laulu ja pillimuusikat; | ||
eristab kuuldeliselt marssi, valssi ja polkat; | eristab kuuldeliselt marssi, valssi ja polkat; | ||
− | on tutvunud eesti | + | on tutvunud eesti rahvalauluga; |
− | kirjeldab ning iseloomustab kuulatava muusikapala meeleolu ja karakterit, kasutades õpitud oskussõnavara | + | kirjeldab ning iseloomustab kuulatava muusikapala meeleolu ja karakterit, kasutades õpitud oskussõnavara; |
+ | on tutvunud eesti rahvapillidega (kannel, Hiiu kannel, lõõtspill, torupill, sarvepill, vilepill); | ||
+ | kirjeldab ning iseloomustab kuulatava muusikapala meeleolu ja karakterit, kasutades õpitud oskussõnavara | ||
|pohimoiste=meetrum, taktimõõt, helivältus, paus, koorijuht, koor, ansambel, solist, emotsioon, eeslaulja, rahvalaul, rahvapill, kannel, lõõtspill, torupill, sarvepill, vilepill, rahvatants, dirigent, orkester, helilooja, sõnade autor, salm, refrään, kaanon, marss, polka, valss, ostinato, kaasmäng, eelmäng, vahemäng, rütm, taktimõõt 2/4, taktimõõt ¾, meloodia, tempo, kõlavärv (tämber), vaikselt, valjult, piano, forte, fermaat, tempo, dünaamika | |pohimoiste=meetrum, taktimõõt, helivältus, paus, koorijuht, koor, ansambel, solist, emotsioon, eeslaulja, rahvalaul, rahvapill, kannel, lõõtspill, torupill, sarvepill, vilepill, rahvatants, dirigent, orkester, helilooja, sõnade autor, salm, refrään, kaanon, marss, polka, valss, ostinato, kaasmäng, eelmäng, vahemäng, rütm, taktimõõt 2/4, taktimõõt ¾, meloodia, tempo, kõlavärv (tämber), vaikselt, valjult, piano, forte, fermaat, tempo, dünaamika | ||
|oppesisu=Muusika kuulamisega õpitakse tundma muusika karaktereid ja meeleolu ning iseloomustama kuulatud muusikapalu. | |oppesisu=Muusika kuulamisega õpitakse tundma muusika karaktereid ja meeleolu ning iseloomustama kuulatud muusikapalu. | ||
}} | }} |
Viimane redaktsioon: 8. juuni 2021, kell 15:59
Muusika: Muusika kuulamine (IKA) | |
---|---|
Nimetus | Muusika |
Maht | |
Ainevaldkond | Kunstiained |
Õppeaine | |
Haridusaste | Põhiharidus |
Kooliaste | I kooliaste |
Klass | |
Seotud teemad | Muusika kuulamine (EstCORE:30222) |
Sisukord
Õppeprotsess Muusika
Eesmärgid
osaleb meeleldi muusikalistes tegevustes: laulmises, pillimängus, muusika kuulamises ja liikumises; kasutab muusikalisi teadmisi kõigis muusikalistes tegevustes; kirjeldab kuulatavat muusikat suunavate küsimuste järgi ning omandatud muusika oskussõnadega;
Põhimõisted
- meetrum
- taktimõõt
- helivältus
- paus
- koorijuht
- koor
- ansambel
- solist
- emotsioon
- eeslaulja
- rahvalaul
- rahvapill
- kannel
- lõõtspill
- torupill
- sarvepill
- vilepill
- rahvatants
- dirigent
- orkester
- helilooja
- sõnade autor
- salm
- refrään
- kaanon
- marss
- polka
- valss
- ostinato
- kaasmäng
- eelmäng
- vahemäng
- rütm
- taktimõõt 2/4
- taktimõõt ¾
- meloodia
- tempo
- kõlavärv (tämber)
- vaikselt
- valjult
- piano
- forte
- fermaat
- tempo
- dünaamika
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- On tutvunud karakterpalu kuulates muusika väljendusvahenditega (meloodia, rütm, tempo, dünaamika)
- on tutvunud karakterpalu kuulates muusikapala ülesehitusega
- Eristab kuuldeliselt laulu ja pillimuusikat
- Eristab kuuldeliselt marssi, valssi ja polkat
- On tutvunud eesti rahvalauluga
- Kirjeldab ning iseloomustab kuulatava muusikapala meeleolu ja karakterit, kasutades õpitud oskussõnavara
- On tutvunud eesti rahvapillidega (kannel, Hiiu kannel, lõõtspill, torupill, sarvepill, vilepill)
- Kirjeldab ning iseloomustab kuulatava muusikapala meeleolu ja karakterit, kasutades õpitud oskussõnavara
Õppematerjal
Selle teemaga (Muusika kuulamine (EstCORE:30222)) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
{{{praktika}}}
Lõiming
{{{loiming}}}
Õppesisu
Muusika kuulamisega õpitakse tundma muusika karaktereid ja meeleolu ning iseloomustama kuulatud muusikapalu.
[[Category:{{{seotudOppeaine}}}]]
... more about "Muusika: Muusika kuulamine (IKA)"
I kooliaste +
On tutvunud karakterpalu kuulates muusika väljendusvahenditega (meloodia, rütm, tempo, dünaamika) +, On tutvunud karakterpalu kuulates muusikapala ülesehitusega +, Eristab kuuldeliselt laulu ja pillimuusikat +, Eristab kuuldeliselt marssi, valssi ja polkat +, On tutvunud eesti rahvalauluga +, Kirjeldab ning iseloomustab kuulatava muusikapala meeleolu ja karakterit, kasutades õpitud oskussõnavara + ja On tutvunud eesti rahvapillidega (kannel, Hiiu kannel, lõõtspill, torupill, sarvepill, vilepill) +
meetrum +, taktimõõt +, helivältus +, paus +, koorijuht +, koor +, ansambel +, solist +, emotsioon +, eeslaulja +, rahvalaul +, rahvapill +, kannel +, lõõtspill +, torupill +, sarvepill +, vilepill +, rahvatants +, dirigent +, orkester +, helilooja +, sõnade autor +, salm +, refrään +, kaanon +, marss +, polka +, valss +, ostinato +, kaasmäng +, eelmäng +, vahemäng +, rütm +, taktimõõt 2/4 +, taktimõõt ¾ +, meloodia +, tempo +, kõlavärv (tämber) +, vaikselt +, valjult +, piano +, forte +, fermaat + ja dünaamika +
Muusika +