Erinevus lehekülje "Muusika: Laulmine (IKA)" redaktsioonide vahel
(Uus lehekülg: '{{Oppeprotsess |nimetus=Muusika |seotudAinevaldkond=Kunstiained |seotudOppeaine=Muusika |seotudHaridusaste=Põhiharidus |kooliaste=I kooliaste |seotudTeema=Laulmine (EstCOR...') |
|||
15. rida: | 15. rida: | ||
|seotudOpivaljund=laulab loomuliku kehahoiu ja hingamise, vaba toonitekitamise ja selge diktsiooniga ning emotsionaalselt üksi ja rühmas; | |seotudOpivaljund=laulab loomuliku kehahoiu ja hingamise, vaba toonitekitamise ja selge diktsiooniga ning emotsionaalselt üksi ja rühmas; | ||
mõistab ja väljendab lauldes muusika sisu ning meeleolu; | mõistab ja väljendab lauldes muusika sisu ning meeleolu; | ||
− | laulab lihtsat meloodiat käemärkide | + | laulab lihtsat meloodiat käemärkide järgi ning kasutab relatiivseid helikõrgusi (astmeid); |
+ | laulab lihtsat meloodiat astmetrepi järgi ning kasutab relatiivseid helikõrgusi (astmeid); | ||
+ | laulab lihtsat meloodiat noodipildi järgi ning kasutab relatiivseid helikõrgusi (astmeid); | ||
laulab eakohaseid laste-, mängu- ja mudellaule, kaanoneid ning eesti ja teiste rahvaste laule; | laulab eakohaseid laste-, mängu- ja mudellaule, kaanoneid ning eesti ja teiste rahvaste laule; | ||
− | laulab peast kooliastme ühislaule | + | laulab peast kooliastme ühislaule. |
− | |pohimoiste=Hingamine, diktsioon, emotsioon, meetrum, takt, helivältus, paus, taktimõõt 2/4, taktimõõt ¾, taktijoon, kordamismärk, kahekordne taktijoon, noodijoonestik, noodipea, noodivars, JO-astmerida, RA-astmerida, astmetrepp, koorijuht, koor, ansambel, solist, eeslaulja, rahvalaul | + | |pohimoiste=Hingamine, diktsioon, emotsioon, meetrum, takt, helivältus, paus, taktimõõt 2/4, taktimõõt ¾, taktijoon, kordamismärk, kahekordne taktijoon, noodijoonestik, noodipea, noodivars, JO-astmerida, RA-astmerida, astmetrepp, ühislaul, koorijuht, koor, ansambel, solist, eeslaulja, rahvalaul, dirigent, helilooja, sõnade autor, salm, refrään, kaanon, rütm, meloodia, tempo, kõlavärv (tämber), piano, forte, fermaat |
|oppesisu=Lauldakse nii ühehäälselt a cappella kui ka saatega. Kujundatakse alus muusikatraditsioonide säilitamiseks ja edasikandmiseks, mille üks väljund on õpilaste osalemine koolikooride tegevuses, et saada esmane koorilaulukogemus. | |oppesisu=Lauldakse nii ühehäälselt a cappella kui ka saatega. Kujundatakse alus muusikatraditsioonide säilitamiseks ja edasikandmiseks, mille üks väljund on õpilaste osalemine koolikooride tegevuses, et saada esmane koorilaulukogemus. | ||
}} | }} |
Viimane redaktsioon: 7. juuni 2021, kell 13:37
Muusika: Laulmine (IKA) | |
---|---|
Nimetus | Muusika |
Maht | |
Ainevaldkond | Kunstiained |
Õppeaine | Muusika |
Haridusaste | Põhiharidus |
Kooliaste | I kooliaste |
Klass | |
Seotud teemad | Laulmine (EstCORE:30218) |
Sisukord
Õppeprotsess Muusika
Eesmärgid
osaleb meeleldi muusikalistes tegevustes: laulmises, pillimängus, muusika kuulamises ja liikumises; laulab loomuliku häälega üksinda ja koos teistega klassis ning vastavalt võimetele ühe- ja/või kahehäälses kooris; laulab eesti rahvalaule (sh regilaule) ning peast oma kooliastme ühislaule; laulab meloodiat käemärkide, astmetrepi ja noodipildi järgi ning kasutab relatiivseid helikõrgusi (astmeid); lähtub muusikat esitades selle sisust ja meeleolust; kasutab muusikalisi teadmisi kõigis muusikalistes tegevustes; mõistab laulupeo tähendust.
Põhimõisted
- Hingamine
- diktsioon
- emotsioon
- meetrum
- takt
- helivältus
- paus
- taktimõõt 2/4
- taktimõõt ¾
- taktijoon
- kordamismärk
- kahekordne taktijoon
- noodijoonestik
- noodipea
- noodivars
- JO-astmerida
- RA-astmerida
- astmetrepp
- ühislaul
- koorijuht
- koor
- ansambel
- solist
- eeslaulja
- rahvalaul
- dirigent
- helilooja
- sõnade autor
- salm
- refrään
- kaanon
- rütm
- meloodia
- tempo
- kõlavärv (tämber)
- piano
- forte
- fermaat
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- Laulab loomuliku kehahoiu ja hingamise, vaba toonitekitamise ja selge diktsiooniga ning emotsionaalselt üksi ja rühmas
- Mõistab ja väljendab lauldes muusika sisu ning meeleolu
- Laulab lihtsat meloodiat käemärkide järgi ning kasutab relatiivseid helikõrgusi (astmeid)
- Laulab lihtsat meloodiat astmetrepi järgi ning kasutab relatiivseid helikõrgusi (astmeid)
- laulab lihtsat meloodiat noodipildi järgi ning kasutab relatiivseid helikõrgusi (astmeid)
- Laulab eakohaseid laste-, mängu- ja mudellaule, kaanoneid ning eesti ja teiste rahvaste laule
- Laulab peast kooliastme ühislaule.
Õppematerjal
Selle teemaga (Laulmine (EstCORE:30218)) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
{{{praktika}}}
Lõiming
{{{loiming}}}
Õppesisu
Lauldakse nii ühehäälselt a cappella kui ka saatega. Kujundatakse alus muusikatraditsioonide säilitamiseks ja edasikandmiseks, mille üks väljund on õpilaste osalemine koolikooride tegevuses, et saada esmane koorilaulukogemus.