Erinevus lehekülje "Tehnoloogia: Kodundus" redaktsioonide vahel

Allikas: oppekava.edu.ee
 
(ei näidata 2 kasutaja 7 vahepealset redaktsiooni)
1. rida: 1. rida:
 
{{Oppeprotsess
 
{{Oppeprotsess
|nimetus=Tehnoloogia:
+
|nimetus=Tehnoloogia: Kodundus
 
|seotudAinevaldkond=Tehnoloogia
 
|seotudAinevaldkond=Tehnoloogia
|seotudOppeaine=Käsitöö ja kodundus
+
|seotudOppeaine=Kodundus
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
+
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
 
|kooliaste=III kooliaste
 
|kooliaste=III kooliaste
|seotudTeema=Kodundus
+
|klass=7.,8., 9. klass
|seotudOpivaljund=Toit ja toitumine
+
|seotudTeema=Kodu ja korrashoid (EstCORE:30243)
1) teab mitmekülgse toiduvaliku tähtsust tervisele ning põhiliste makro- ja mikrotoitainete vajalikkust ja
+
|seotudOpivaljund=osaleb aktiivselt arutelus kodu korrashoiu vajalikkusest; valmistab fantaasiakodu maketi ning põhjendab valitud sisekujundusstiili kasutamist; kirjeldab inimesi, kes selles elada võiksid; kavandab kodu valguslahenduse, stiili, värvuse, funktsionaalsuse ning toataimede valiku sisekujunduse ja elustiili põhjal; analüüsib fantaasiakodus elavate inimeste vahelisi suhteid; koostab paaristööna lihtsa kasutusjuhendi kodumasina ohutuks käsitsemiseks; osaleb arutelus puhastusvahendite kasutusvõimaluste ja ohutu kasutamise üle; teab, mis kriteeriumide alusel valida erinevate materjalide puhul sobivaid puhastusvahendeid; täidab töölehe ülesanded, valib toote ja töövahendi; annab klassile ülevaate poes olevatest töövahenditest ning puhastusainetest; jagab soovitusi puhastusaine ja töövahendi valikuks; suudab selgitada (nt kaupluses müüjale), mis otstarbelist puhastusvahendit vaja on; oskab puhastusaine järgi valida töövahendi, valiku põhimõtete aluseks võib olla hind, kaubamärk, pH-tase, ökotoode, kogus, pakend, ergonoomilisus; oskab kodumasinaid ohutult käsitseda.
allikaid;
+
|pohimoiste=sisekujundus, makett, funktionaalsus, toataimed, puhastusvahendid, pH-tase, ökotoode, ergonoomilisus
2) analüüsib toiduainete toiteväärtust, hindab nende kvaliteeti, tunneb toidu erinevaid säilitusviise ning
 
riknemisega seotud riskitegureid;
 
3) analüüsib menüü tervislikkust ning koostab tasakaalustatud ja mitmekülgse menüü;
 
4) teab toidu valmistamisel toimuvaid muutusi ning oskab neid teadmisi rakendada;
 
5) võrdleb eri maade rahvustoite ja teab toitumistavasid mõjutavaid tegureid.
 
 
 
Toidu valmistamise organiseerimine ja tarbijakasvatus
 
1) arvestab rühmaülesandeid täites kaasõpilaste arvamusi ja hinnanguid;  
 
2) kasutab menüüd koostades ainekirjandust ja teabeallikaid;
 
3) kalkuleerib toidu maksumust;
 
4) hindab enda huve ja sobivust toiduga seotud ametiks või hobidega tegelemiseks;
 
5) tunneb tarbija õigusi ning kohustusi, reklaami mõju ostuotsustele;
 
6) oskab koostada ürituse eelarvet.
 
 
 
Toidu valmistamine ja tarbijakasvatus 
 
1) teab toiduainete kuumtöötlemise viise;
 
2) tunneb peamisi maitseaineid ja roogade maitsestamise võimalusi;
 
3) valmistab retsepti kasutades erinevaid kuumi ja külmi roogi;
 
4) küpsetab tainatooteid ja võrdleb erinevaid kergitusaineid.
 
 
 
Etikett
 
1) koostab lähtuvalt ürituse sisust menüü ning kujundab ja katab laua;
 
2) vormistab ja kujundab kutse;
 
3) rõivastub ja käitub ürituse eripära arvestades;
 
4) mõistab lauakommete tähtsust meeldiva suhtluskeskkonna loomisel.
 
 
Kodu korrashoid
 
1) arutleb ja leiab seoseid kodu sisekujunduse ning seal elavate inimeste vahel;
 
2) tunneb erinevaid kodumasinaid ja oskab neid kasutusjuhendi järgi käsitseda;
 
3) tunneb põhilisi korrastustöid ja -tehnikaid;
 
4) oskab puhastusainete ostmisel ja kasutamisel lugeda kasutusjuhendit ning mõistab seda.
 
|pohimoiste=makrotoitained, mikrotoitained, toiteväärtus, toidupüramiid, valgud, toidurasv, süsivesik, vitamiin, mineraalaine, pH-tase, pakendiinfo, mõõtühikud, menüü, allergia, toidutalumatus, taimetoitlus, dieet, toitumishäire, kuumtöötlemine, külmtöötlemine, kalkuleerimine, eelarve, brutopalk, netopalk, reklaam, säästlik majandamine, retsept, kergitamine, lauakombed, sisekujundus, kodumasinad, puhastusvahendid, konserveerimine
 
 
}}
 
}}

Viimane redaktsioon: 22. november 2020, kell 15:59


Tehnoloogia: Kodundus
Nimetus Tehnoloogia: Kodundus
Maht
Ainevaldkond Tehnoloogia
Õppeaine Kodundus
Haridusaste PõhiharidusProperty "Haridus:seotudHaridusaste" (as page type) with input value "Põhiharidus" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
Kooliaste III kooliaste
Klass 7.8.9. klass
Seotud teemad Kodu ja korrashoid (EstCORE:30243)

Õppeprotsess Tehnoloogia: Kodundus

Eesmärgid

{{{eesmark}}}

Põhimõisted

  1. sisekujundus
  2. makett
  3. funktionaalsus
  4. toataimed
  5. puhastusvahendid
  6. pH-tase
  7. ökotoode
  8. ergonoomilisus

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Kodu ja korrashoid (EstCORE:30243)

Õpiväljundid

  1. osaleb aktiivselt arutelus kodu korrashoiu vajalikkusest
  2. valmistab fantaasiakodu maketi ning põhjendab valitud sisekujundusstiili kasutamist
  3. kirjeldab inimesi, kes selles elada võiksid
  4. kavandab kodu valguslahenduse, stiili, värvuse, funktsionaalsuse ning toataimede valiku sisekujunduse ja elustiili põhjal
  5. analüüsib fantaasiakodus elavate inimeste vahelisi suhteid
  6. koostab paaristööna lihtsa kasutusjuhendi kodumasina ohutuks käsitsemiseks
  7. osaleb arutelus puhastusvahendite kasutusvõimaluste ja ohutu kasutamise üle
  8. teab, mis kriteeriumide alusel valida erinevate materjalide puhul sobivaid puhastusvahendeid
  9. täidab töölehe ülesanded, valib toote ja töövahendi
  10. annab klassile ülevaate poes olevatest töövahenditest ning puhastusainetest
  11. jagab soovitusi puhastusaine ja töövahendi valikuks
  12. suudab selgitada (nt kaupluses müüjale), mis otstarbelist puhastusvahendit vaja on
  13. oskab puhastusaine järgi valida töövahendi, valiku põhimõtete aluseks võib olla hind, kaubamärk, pH-tase, ökotoode, kogus, pakend, ergonoomilisus
  14. oskab kodumasinaid ohutult käsitseda.

Õppematerjal

Selle teemaga (Kodu ja korrashoid (EstCORE:30243)) on seotud järgnev õppematerjal:

 AinevaldkondÕppeaineKooliaste
Kodundusmaailm (E-koolikott:materjal:985)TehnoloogiaKodundusI kooliaste
II kooliaste
III kooliaste

Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

{{{metoodika}}}

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

{{{praktika}}}

Lõiming

{{{loiming}}}

Õppesisu

{{{oppesisu}}}


... more about "Tehnoloogia: Kodundus"
7. +, 8. +  ja 9. klass +
III kooliaste +
sisekujundus +, makett +, funktionaalsus +, toataimed +, puhastusvahendid +, pH-tase +, ökotoode +  ja ergonoomilisus +
Tehnoloogia: Kodundus +