Erinevus lehekülje "Tehnoloogia: Kodundus" redaktsioonide vahel

Allikas: oppekava.edu.ee
3. rida: 3. rida:
 
|seotudAinevaldkond=Tehnoloogia
 
|seotudAinevaldkond=Tehnoloogia
 
|seotudOppeaine=Kodundus
 
|seotudOppeaine=Kodundus
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
+
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
 
|kooliaste=III kooliaste
 
|kooliaste=III kooliaste
|seotudTeema=Lauakombed ja etikett (EstCORE:30244)
+
|klass=7.,8., 9. klass
|seotudOpivaljund=osaleb aktiivselt etiketi arutelus; mõistab, et eri stiili ja otstarbega koosviibimised eeldavat erinevat ettevalmistust; koostab loosi teel saadud peo teemast lähtudes menüü ning katab ja kujundab laua ühele külalisele; saab aru, et peo teema ja laua kujundus peavad moodustama terviku; leiab kingituse pakkimiseks ideid ja võimalusi kutses märgitud teema põhjal ning kujundab kingituse pakendi;  
+
|seotudTeema=Kodu ja korrashoid (EstCORE:30243)
saab aru, et peo teema ja kingitus peavad moodustama terviku ning et oluline on kingituse esteetiline välimus; põhjendab kingituse pakendi valikut; osaleb arutelus etiketikohase riietuse valiku teemal; põhjendab kaasatoodud lipsu või rätiku valikut; omandab lipsu ja salli sidumise võtteid; oskab siduda lipsu sõlme; oskab kasutada erikujuliste rätikute ja sallide seoseid riietuse mitmekesistamiseks, lähtudes koosviibimise laadist; teab, mis üritustel kanda lipsu, õlasalli; omandab mängides teadmisi rõivastumisest ning seostab riietust ürituse teemaga; osaleb aktiivselt arutelus lauakommetest ja furšettlauda sobivatest suupistetest; mõistab lauakommete olulisust; otsib furšettlaua menüüsse sobivad suupistete retseptid; põhjendab oma esitatud suupistete sobivust ning osaleb kriitilises arutelus furšettmenüüsse pakutud suupistete üle; valmistab rühmatööna suupisted ja katab furšettlaua õpetaja juhendamisel; oskab käituda furšettlauas (nt suhtlemine, liikumine, nõude ja toitude paigutus, lauakaunistused, taldriku hoid, klaasihoidja).
+
|seotudOpivaljund=osaleb aktiivselt arutelus kodu korrashoiu vajalikkusest; valmistab fantaasiakodu maketi ning põhjendab valitud sisekujundusstiili kasutamist; kirjeldab inimesi, kes selles elada võiksid; kavandab kodu valguslahenduse, stiili, värvuse, funktsionaalsuse ning toataimede valiku sisekujunduse ja elustiili põhjal; analüüsib fantaasiakodus elavate inimeste vahelisi suhteid; koostab paaristööna lihtsa kasutusjuhendi kodumasina ohutuks käsitsemiseks; osaleb arutelus puhastusvahendite kasutusvõimaluste ja ohutu kasutamise üle; teab, mis kriteeriumide alusel valida erinevate materjalide puhul sobivaid puhastusvahendeid; täidab töölehe ülesanded, valib toote ja töövahendi; annab klassile ülevaate poes olevatest töövahenditest ning puhastusainetest; jagab soovitusi puhastusaine ja töövahendi valikuks; suudab selgitada (nt kaupluses müüjale), mis otstarbelist puhastusvahendit vaja on; oskab puhastusaine järgi valida töövahendi, valiku põhimõtete aluseks võib olla hind, kaubamärk, pH-tase, ökotoode, kogus, pakend, ergonoomilisus; oskab kodumasinaid ohutult käsitseda.
|pohimoiste=makrotoitained, mikrotoitained, toiteväärtus, toidupüramiid, valgud, toidurasv, süsivesik, vitamiin, mineraalaine, pH-tase, pakendiinfo, mõõtühikud, menüü, allergia, toidutalumatus, taimetoitlus, dieet, toitumishäire, kuumtöötlemine, külmtöötlemine, kalkuleerimine, eelarve, brutopalk, netopalk, reklaam, säästlik majandamine, retsept, kergitamine, lauakombed, sisekujundus, kodumasinad, puhastusvahendid, konserveerimine
 
 
}}
 
}}

Redaktsioon: 18. november 2020, kell 15:48


Tehnoloogia: Kodundus
Nimetus Tehnoloogia: Kodundus
Maht
Ainevaldkond Tehnoloogia
Õppeaine Kodundus
Haridusaste Põhiharidus
Kooliaste III kooliaste
Klass 7.8.9. klass
Seotud teemad Kodu ja korrashoid (EstCORE:30243)

Õppeprotsess Tehnoloogia: Kodundus

Eesmärgid

{{{eesmark}}}

Põhimõisted

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Kodu ja korrashoid (EstCORE:30243)

Õpiväljundid

  1. osaleb aktiivselt arutelus kodu korrashoiu vajalikkusest
  2. valmistab fantaasiakodu maketi ning põhjendab valitud sisekujundusstiili kasutamist
  3. kirjeldab inimesi, kes selles elada võiksid
  4. kavandab kodu valguslahenduse, stiili, värvuse, funktsionaalsuse ning toataimede valiku sisekujunduse ja elustiili põhjal
  5. analüüsib fantaasiakodus elavate inimeste vahelisi suhteid
  6. koostab paaristööna lihtsa kasutusjuhendi kodumasina ohutuks käsitsemiseks
  7. osaleb arutelus puhastusvahendite kasutusvõimaluste ja ohutu kasutamise üle
  8. teab, mis kriteeriumide alusel valida erinevate materjalide puhul sobivaid puhastusvahendeid
  9. täidab töölehe ülesanded, valib toote ja töövahendi
  10. annab klassile ülevaate poes olevatest töövahenditest ning puhastusainetest
  11. jagab soovitusi puhastusaine ja töövahendi valikuks
  12. suudab selgitada (nt kaupluses müüjale), mis otstarbelist puhastusvahendit vaja on
  13. oskab puhastusaine järgi valida töövahendi, valiku põhimõtete aluseks võib olla hind, kaubamärk, pH-tase, ökotoode, kogus, pakend, ergonoomilisus
  14. oskab kodumasinaid ohutult käsitseda.

Õppematerjal

Selle teemaga (Kodu ja korrashoid (EstCORE:30243)) on seotud järgnev õppematerjal:

 AinevaldkondÕppeaineKooliaste
Kodundusmaailm (E-koolikott:materjal:985)TehnoloogiaKodundusI kooliaste
II kooliaste
III kooliaste

Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

{{{metoodika}}}

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

{{{praktika}}}

Lõiming

{{{loiming}}}

Õppesisu

{{{oppesisu}}}