Erinevus lehekülje "Tehnoloogia: Kodundus" redaktsioonide vahel
Allikas: oppekava.edu.ee
PeepKungas (arutelu | kaastöö) |
PeepKungas (arutelu | kaastöö) |
||
6. rida: | 6. rida: | ||
|kooliaste=III kooliaste | |kooliaste=III kooliaste | ||
|seotudTeema=Kodundus | |seotudTeema=Kodundus | ||
− | |seotudOpivaljund=teab mitmekülgse toiduvaliku tähtsust tervisele ning põhiliste makro- ja mikrotoitainete vajalikkust ja | + | |seotudOpivaljund=teab mitmekülgse toiduvaliku tähtsust tervisele ning põhiliste makro- ja mikrotoitainete vajalikkust ja allikaid; analüüsib toiduainete toiteväärtust, hindab nende kvaliteeti, tunneb toidu erinevaid säilitusviise ning riknemisega seotud riskitegureid; analüüsib menüü tervislikkust ning koostab tasakaalustatud ja mitmekülgse menüü; teab toidu valmistamisel toimuvaid muutusi ning oskab neid teadmisi rakendada; võrdleb eri maade rahvustoite ja teab toitumistavasid mõjutavaid tegureid; arvestab rühmaülesandeid täites kaasõpilaste arvamusi ja hinnanguid; kasutab menüüd koostades ainekirjandust ja teabeallikaid; kalkuleerib toidu maksumust; hindab enda huve ja sobivust toiduga seotud ametiks või hobidega tegelemiseks; tunneb tarbija õigusi ning kohustusi, reklaami mõju ostuotsustele; oskab koostada ürituse eelarvet; teab toiduainete kuumtöötlemise viise; tunneb peamisi maitseaineid ja roogade maitsestamise võimalusi; valmistab retsepti kasutades erinevaid kuumi ja külmi roogi; küpsetab tainatooteid ja võrdleb erinevaid kergitusaineid; koostab lähtuvalt ürituse sisust menüü ning kujundab ja katab laua; vormistab ja kujundab kutse; rõivastub ja käitub ürituse eripära arvestades; mõistab lauakommete tähtsust meeldiva suhtluskeskkonna loomisel; arutleb ja leiab seoseid kodu sisekujunduse ning seal elavate inimeste vahel; tunneb erinevaid kodumasinaid ja oskab neid kasutusjuhendi järgi käsitseda; tunneb põhilisi korrastustöid ja -tehnikaid; oskab puhastusainete ostmisel ja kasutamisel lugeda kasutusjuhendit ning mõistab seda |
− | allikaid; analüüsib toiduainete toiteväärtust, hindab nende kvaliteeti, tunneb toidu erinevaid säilitusviise ning | ||
− | riknemisega seotud riskitegureid; analüüsib menüü tervislikkust ning koostab tasakaalustatud ja mitmekülgse menüü; teab toidu valmistamisel toimuvaid muutusi ning oskab neid teadmisi rakendada; võrdleb eri maade rahvustoite ja teab toitumistavasid mõjutavaid tegureid; arvestab rühmaülesandeid täites kaasõpilaste arvamusi ja hinnanguid; kasutab menüüd koostades ainekirjandust ja teabeallikaid; kalkuleerib toidu maksumust; hindab enda huve ja sobivust toiduga seotud ametiks või hobidega tegelemiseks; tunneb tarbija õigusi ning kohustusi, reklaami mõju ostuotsustele; oskab koostada ürituse eelarvet; teab toiduainete kuumtöötlemise viise; tunneb peamisi maitseaineid ja roogade maitsestamise võimalusi; valmistab retsepti kasutades erinevaid kuumi ja külmi roogi; küpsetab tainatooteid ja võrdleb erinevaid kergitusaineid; koostab lähtuvalt ürituse sisust menüü ning kujundab ja katab laua; vormistab ja kujundab kutse; rõivastub ja käitub ürituse eripära arvestades; mõistab lauakommete tähtsust meeldiva suhtluskeskkonna loomisel; arutleb ja leiab seoseid kodu sisekujunduse ning seal elavate inimeste vahel; tunneb erinevaid kodumasinaid ja oskab neid kasutusjuhendi järgi käsitseda; tunneb põhilisi korrastustöid ja -tehnikaid; oskab puhastusainete ostmisel ja kasutamisel lugeda kasutusjuhendit ning mõistab seda | ||
|pohimoiste=makrotoitained, mikrotoitained, toiteväärtus, toidupüramiid, valgud, toidurasv, süsivesik, vitamiin, mineraalaine, pH-tase, pakendiinfo, mõõtühikud, menüü, allergia, toidutalumatus, taimetoitlus, dieet, toitumishäire, kuumtöötlemine, külmtöötlemine, kalkuleerimine, eelarve, brutopalk, netopalk, reklaam, säästlik majandamine, retsept, kergitamine, lauakombed, sisekujundus, kodumasinad, puhastusvahendid, konserveerimine | |pohimoiste=makrotoitained, mikrotoitained, toiteväärtus, toidupüramiid, valgud, toidurasv, süsivesik, vitamiin, mineraalaine, pH-tase, pakendiinfo, mõõtühikud, menüü, allergia, toidutalumatus, taimetoitlus, dieet, toitumishäire, kuumtöötlemine, külmtöötlemine, kalkuleerimine, eelarve, brutopalk, netopalk, reklaam, säästlik majandamine, retsept, kergitamine, lauakombed, sisekujundus, kodumasinad, puhastusvahendid, konserveerimine | ||
}} | }} |
Redaktsioon: 16. november 2020, kell 01:19
Tehnoloogia: Kodundus | |
---|---|
Nimetus | Tehnoloogia:Kodundus |
Maht | |
Ainevaldkond | Tehnoloogia |
Õppeaine | Käsitöö ja kodundus |
Haridusaste | Põhiharidus |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | |
Seotud teemad | Kodundus |
Sisukord
Õppeprotsess Tehnoloogia:Kodundus
Eesmärgid
{{{eesmark}}}
Põhimõisted
- makrotoitained
- mikrotoitained
- toiteväärtus
- toidupüramiid
- valgud
- toidurasv
- süsivesik
- vitamiin
- mineraalaine
- pH-tase
- pakendiinfo
- mõõtühikud
- menüü
- allergia
- toidutalumatus
- taimetoitlus
- dieet
- toitumishäire
- kuumtöötlemine
- külmtöötlemine
- kalkuleerimine
- eelarve
- brutopalk
- netopalk
- reklaam
- säästlik majandamine
- retsept
- kergitamine
- lauakombed
- sisekujundus
- kodumasinad
- puhastusvahendid
- konserveerimine
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- teab mitmekülgse toiduvaliku tähtsust tervisele ning põhiliste makro- ja mikrotoitainete vajalikkust ja allikaid
- analüüsib toiduainete toiteväärtust, hindab nende kvaliteeti, tunneb toidu erinevaid säilitusviise ning riknemisega seotud riskitegureid
- analüüsib menüü tervislikkust ning koostab tasakaalustatud ja mitmekülgse menüü
- teab toidu valmistamisel toimuvaid muutusi ning oskab neid teadmisi rakendada
- võrdleb eri maade rahvustoite ja teab toitumistavasid mõjutavaid tegureid
- Arvestab rühmaülesandeid täites kaasõpilaste arvamusi ja hinnanguid
- Kasutab menüüd koostades ainekirjandust ja teabeallikaid
- Kalkuleerib toidu maksumust
- hindab enda huve ja sobivust toiduga seotud ametiks või hobidega tegelemiseks
- Tunneb tarbija õigusi ning kohustusi, reklaami mõju ostuotsustele
- Oskab koostada ürituse eelarvet
- Teab toiduainete kuumtöötlemise viise
- tunneb peamisi maitseaineid ja roogade maitsestamise võimalusi
- valmistab retsepti kasutades erinevaid kuumi ja külmi roogi
- küpsetab tainatooteid ja võrdleb erinevaid kergitusaineid
- koostab lähtuvalt ürituse sisust menüü ning kujundab ja katab laua
- Vormistab ja kujundab kutse
- Rõivastub ja käitub ürituse eripära arvestades
- Mõistab lauakommete tähtsust meeldiva suhtluskeskkonna loomisel
- Arutleb ja leiab seoseid kodu sisekujunduse ning seal elavate inimeste vahel
- tunneb erinevaid kodumasinaid ja oskab neid kasutusjuhendi järgi käsitseda
- tunneb põhilisi korrastustöid ja -tehnikaid
- oskab puhastusainete ostmisel ja kasutamisel lugeda kasutusjuhendit ning mõistab seda
Õppematerjal
Selle teemaga (Kodundus) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
{{{praktika}}}
Lõiming
{{{loiming}}}
Õppesisu
{{{oppesisu}}}
... more about "Tehnoloogia: Kodundus"
III kooliaste +
Teab mitmekülgse toiduvaliku tähtsust tervisele ning põhiliste makro- ja mikrotoitainete vajalikkust ja allikaid +, Analüüsib toiduainete toiteväärtust, hindab nende kvaliteeti, tunneb toidu erinevaid säilitusviise ning riknemisega seotud riskitegureid +, Analüüsib menüü tervislikkust ning koostab tasakaalustatud ja mitmekülgse menüü +, Teab toidu valmistamisel toimuvaid muutusi ning oskab neid teadmisi rakendada +, Võrdleb eri maade rahvustoite ja teab toitumistavasid mõjutavaid tegureid +, Arvestab rühmaülesandeid täites kaasõpilaste arvamusi ja hinnanguid +, Kasutab menüüd koostades ainekirjandust ja teabeallikaid +, Kalkuleerib toidu maksumust +, Hindab enda huve ja sobivust toiduga seotud ametiks või hobidega tegelemiseks +, Tunneb tarbija õigusi ning kohustusi, reklaami mõju ostuotsustele +, Oskab koostada ürituse eelarvet +, Teab toiduainete kuumtöötlemise viise +, Tunneb peamisi maitseaineid ja roogade maitsestamise võimalusi +, Valmistab retsepti kasutades erinevaid kuumi ja külmi roogi +, Küpsetab tainatooteid ja võrdleb erinevaid kergitusaineid +, Koostab lähtuvalt ürituse sisust menüü ning kujundab ja katab laua +, Vormistab ja kujundab kutse +, Rõivastub ja käitub ürituse eripära arvestades +, Mõistab lauakommete tähtsust meeldiva suhtluskeskkonna loomisel +, Arutleb ja leiab seoseid kodu sisekujunduse ning seal elavate inimeste vahel +, Tunneb erinevaid kodumasinaid ja oskab neid kasutusjuhendi järgi käsitseda +, Tunneb põhilisi korrastustöid ja -tehnikaid + ja Oskab puhastusainete ostmisel ja kasutamisel lugeda kasutusjuhendit ning mõistab seda +
makrotoitained +, mikrotoitained +, toiteväärtus +, toidupüramiid +, valgud +, toidurasv +, süsivesik +, vitamiin +, mineraalaine +, pH-tase +, pakendiinfo +, mõõtühikud +, menüü +, allergia +, toidutalumatus +, taimetoitlus +, dieet +, toitumishäire +, kuumtöötlemine +, külmtöötlemine +, kalkuleerimine +, eelarve +, brutopalk +, netopalk +, reklaam +, säästlik majandamine +, retsept +, kergitamine +, lauakombed +, sisekujundus +, kodumasinad +, puhastusvahendid + ja konserveerimine +
Tehnoloogia:Kodundus +