Erinevus lehekülje "Tehnoloogia: Kodundus" redaktsioonide vahel

Allikas: oppekava.edu.ee
1. rida: 1. rida:
 
{{Oppeprotsess
 
{{Oppeprotsess
|nimetus=Tehnoloogia:
+
|nimetus=Tehnoloogia:Kodundus
 
|seotudAinevaldkond=Tehnoloogia
 
|seotudAinevaldkond=Tehnoloogia
 
|seotudOppeaine=Käsitöö ja kodundus
 
|seotudOppeaine=Käsitöö ja kodundus
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
+
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
 
|kooliaste=III kooliaste
 
|kooliaste=III kooliaste
 
|seotudTeema=Kodundus
 
|seotudTeema=Kodundus
|seotudOpivaljund=Toit ja toitumine
+
|seotudOpivaljund=teab mitmekülgse toiduvaliku tähtsust tervisele ning põhiliste makro- ja mikrotoitainete vajalikkust ja
1) teab mitmekülgse toiduvaliku tähtsust tervisele ning põhiliste makro- ja mikrotoitainete vajalikkust ja
+
allikaid; analüüsib toiduainete toiteväärtust, hindab nende kvaliteeti, tunneb toidu erinevaid säilitusviise ning
allikaid;
+
riknemisega seotud riskitegureid; analüüsib menüü tervislikkust ning koostab tasakaalustatud ja mitmekülgse menüü; teab toidu valmistamisel toimuvaid muutusi ning oskab neid teadmisi rakendada; võrdleb eri maade rahvustoite ja teab toitumistavasid mõjutavaid tegureid; arvestab rühmaülesandeid täites kaasõpilaste arvamusi ja hinnanguid; kasutab menüüd koostades ainekirjandust ja teabeallikaid; kalkuleerib toidu maksumust; hindab enda huve ja sobivust toiduga seotud ametiks või hobidega tegelemiseks; tunneb tarbija õigusi ning kohustusi, reklaami mõju ostuotsustele; oskab koostada ürituse eelarvet; teab toiduainete kuumtöötlemise viise; tunneb peamisi maitseaineid ja roogade maitsestamise võimalusi; valmistab retsepti kasutades erinevaid kuumi ja külmi roogi; küpsetab tainatooteid ja võrdleb erinevaid kergitusaineid; koostab lähtuvalt ürituse sisust menüü ning kujundab ja katab laua; vormistab ja kujundab kutse; rõivastub ja käitub ürituse eripära arvestades; mõistab lauakommete tähtsust meeldiva suhtluskeskkonna loomisel; arutleb ja leiab seoseid kodu sisekujunduse ning seal elavate inimeste vahel; tunneb erinevaid kodumasinaid ja oskab neid kasutusjuhendi järgi käsitseda; tunneb põhilisi korrastustöid ja -tehnikaid; oskab puhastusainete ostmisel ja kasutamisel lugeda kasutusjuhendit ning mõistab seda
2) analüüsib toiduainete toiteväärtust, hindab nende kvaliteeti, tunneb toidu erinevaid säilitusviise ning
 
riknemisega seotud riskitegureid;
 
3) analüüsib menüü tervislikkust ning koostab tasakaalustatud ja mitmekülgse menüü;
 
4) teab toidu valmistamisel toimuvaid muutusi ning oskab neid teadmisi rakendada;
 
5) võrdleb eri maade rahvustoite ja teab toitumistavasid mõjutavaid tegureid.
 
 
 
Toidu valmistamise organiseerimine ja tarbijakasvatus
 
1) arvestab rühmaülesandeid täites kaasõpilaste arvamusi ja hinnanguid;  
 
2) kasutab menüüd koostades ainekirjandust ja teabeallikaid;
 
3) kalkuleerib toidu maksumust;
 
4) hindab enda huve ja sobivust toiduga seotud ametiks või hobidega tegelemiseks;
 
5) tunneb tarbija õigusi ning kohustusi, reklaami mõju ostuotsustele;
 
6) oskab koostada ürituse eelarvet.
 
 
 
Toidu valmistamine ja tarbijakasvatus 
 
1) teab toiduainete kuumtöötlemise viise;
 
2) tunneb peamisi maitseaineid ja roogade maitsestamise võimalusi;
 
3) valmistab retsepti kasutades erinevaid kuumi ja külmi roogi;
 
4) küpsetab tainatooteid ja võrdleb erinevaid kergitusaineid.
 
 
 
Etikett
 
1) koostab lähtuvalt ürituse sisust menüü ning kujundab ja katab laua;
 
2) vormistab ja kujundab kutse;
 
3) rõivastub ja käitub ürituse eripära arvestades;
 
4) mõistab lauakommete tähtsust meeldiva suhtluskeskkonna loomisel.
 
 
Kodu korrashoid
 
1) arutleb ja leiab seoseid kodu sisekujunduse ning seal elavate inimeste vahel;
 
2) tunneb erinevaid kodumasinaid ja oskab neid kasutusjuhendi järgi käsitseda;
 
3) tunneb põhilisi korrastustöid ja -tehnikaid;
 
4) oskab puhastusainete ostmisel ja kasutamisel lugeda kasutusjuhendit ning mõistab seda.
 
 
|pohimoiste=makrotoitained, mikrotoitained, toiteväärtus, toidupüramiid, valgud, toidurasv, süsivesik, vitamiin, mineraalaine, pH-tase, pakendiinfo, mõõtühikud, menüü, allergia, toidutalumatus, taimetoitlus, dieet, toitumishäire, kuumtöötlemine, külmtöötlemine, kalkuleerimine, eelarve, brutopalk, netopalk, reklaam, säästlik majandamine, retsept, kergitamine, lauakombed, sisekujundus, kodumasinad, puhastusvahendid, konserveerimine
 
|pohimoiste=makrotoitained, mikrotoitained, toiteväärtus, toidupüramiid, valgud, toidurasv, süsivesik, vitamiin, mineraalaine, pH-tase, pakendiinfo, mõõtühikud, menüü, allergia, toidutalumatus, taimetoitlus, dieet, toitumishäire, kuumtöötlemine, külmtöötlemine, kalkuleerimine, eelarve, brutopalk, netopalk, reklaam, säästlik majandamine, retsept, kergitamine, lauakombed, sisekujundus, kodumasinad, puhastusvahendid, konserveerimine
 
}}
 
}}

Redaktsioon: 16. november 2020, kell 01:18


Tehnoloogia: Kodundus
Nimetus Tehnoloogia:Kodundus
Maht
Ainevaldkond Tehnoloogia
Õppeaine Käsitöö ja kodundus
Haridusaste Põhiharidus
Kooliaste III kooliaste
Klass
Seotud teemad Kodundus

Õppeprotsess Tehnoloogia:Kodundus

Eesmärgid

{{{eesmark}}}

Põhimõisted

  1. makrotoitained
  2. mikrotoitained
  3. toiteväärtus
  4. toidupüramiid
  5. valgud
  6. toidurasv
  7. süsivesik
  8. vitamiin
  9. mineraalaine
  10. pH-tase
  11. pakendiinfo
  12. mõõtühikud
  13. menüü
  14. allergia
  15. toidutalumatus
  16. taimetoitlus
  17. dieet
  18. toitumishäire
  19. kuumtöötlemine
  20. külmtöötlemine
  21. kalkuleerimine
  22. eelarve
  23. brutopalk
  24. netopalk
  25. reklaam
  26. säästlik majandamine
  27. retsept
  28. kergitamine
  29. lauakombed
  30. sisekujundus
  31. kodumasinad
  32. puhastusvahendid
  33. konserveerimine

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Kodundus

Õpiväljundid

  1. teab mitmekülgse toiduvaliku tähtsust tervisele ning põhiliste makro- ja mikrotoitainete vajalikkust ja

allikaidProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "teab mitmekülgse toiduvaliku tähtsust tervisele ning põhiliste makro- ja mikrotoitainete vajalikkust ja</br>allikaid" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.

  1. analüüsib toiduainete toiteväärtust, hindab nende kvaliteeti, tunneb toidu erinevaid säilitusviise ning

riknemisega seotud riskitegureidProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "analüüsib toiduainete toiteväärtust, hindab nende kvaliteeti, tunneb toidu erinevaid säilitusviise ning</br>riknemisega seotud riskitegureid" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.

  1. analüüsib menüü tervislikkust ning koostab tasakaalustatud ja mitmekülgse menüü
  2. teab toidu valmistamisel toimuvaid muutusi ning oskab neid teadmisi rakendada
  3. võrdleb eri maade rahvustoite ja teab toitumistavasid mõjutavaid tegureid
  4. Arvestab rühmaülesandeid täites kaasõpilaste arvamusi ja hinnanguid
  5. Kasutab menüüd koostades ainekirjandust ja teabeallikaid
  6. Kalkuleerib toidu maksumust
  7. hindab enda huve ja sobivust toiduga seotud ametiks või hobidega tegelemiseks
  8. Tunneb tarbija õigusi ning kohustusi, reklaami mõju ostuotsustele
  9. Oskab koostada ürituse eelarvet
  10. Teab toiduainete kuumtöötlemise viise
  11. tunneb peamisi maitseaineid ja roogade maitsestamise võimalusi
  12. valmistab retsepti kasutades erinevaid kuumi ja külmi roogi
  13. küpsetab tainatooteid ja võrdleb erinevaid kergitusaineid
  14. koostab lähtuvalt ürituse sisust menüü ning kujundab ja katab laua
  15. Vormistab ja kujundab kutse
  16. Rõivastub ja käitub ürituse eripära arvestades
  17. Mõistab lauakommete tähtsust meeldiva suhtluskeskkonna loomisel
  18. Arutleb ja leiab seoseid kodu sisekujunduse ning seal elavate inimeste vahel
  19. tunneb erinevaid kodumasinaid ja oskab neid kasutusjuhendi järgi käsitseda
  20. tunneb põhilisi korrastustöid ja -tehnikaid
  21. oskab puhastusainete ostmisel ja kasutamisel lugeda kasutusjuhendit ning mõistab seda

Õppematerjal

Selle teemaga (Kodundus) on seotud järgnev õppematerjal:


Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

{{{metoodika}}}

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

{{{praktika}}}

Lõiming

{{{loiming}}}

Õppesisu

{{{oppesisu}}}


... more about "Tehnoloogia: Kodundus"
III kooliaste +
makrotoitained +, mikrotoitained +, toiteväärtus +, toidupüramiid +, valgud +, toidurasv +, süsivesik +, vitamiin +, mineraalaine +, pH-tase +, pakendiinfo +, mõõtühikud +, menüü +, allergia +, toidutalumatus +, taimetoitlus +, dieet +, toitumishäire +, kuumtöötlemine +, külmtöötlemine +, kalkuleerimine +, eelarve +, brutopalk +, netopalk +, reklaam +, säästlik majandamine +, retsept +, kergitamine +, lauakombed +, sisekujundus +, kodumasinad +, puhastusvahendid +  ja konserveerimine +
Tehnoloogia:Kodundus +