Erinevus lehekülje "Muusika: Muusika kuulamine" redaktsioonide vahel
(Uus lehekülg: '{{Oppeprotsess |nimetus=Muusika |maht=35 |seotudAinevaldkond=Kunstid |seotudOppeaine=Muusika |seotudHaridusaste=Põhiharidus |kooliaste=III kooliaste |klass=8. klass |seotu...') |
|||
4. rida: | 4. rida: | ||
|seotudAinevaldkond=Kunstid | |seotudAinevaldkond=Kunstid | ||
|seotudOppeaine=Muusika | |seotudOppeaine=Muusika | ||
− | |seotudHaridusaste=Põhiharidus | + | |seotudHaridusaste=Põhiharidus |
|kooliaste=III kooliaste | |kooliaste=III kooliaste | ||
− | |klass=8. klass | + | |klass=7.,8., 9. klass |
|seotudTeema=Muusika kuulamine | |seotudTeema=Muusika kuulamine | ||
|eesmark=1)väljendab kuuldud muusika kohta arvamust ning kasutab seisukohta põhjendades ja muusikapalu nii suuliselt kui ka kirjalikult analüüsides muusikalist oskussõnavara; | |eesmark=1)väljendab kuuldud muusika kohta arvamust ning kasutab seisukohta põhjendades ja muusikapalu nii suuliselt kui ka kirjalikult analüüsides muusikalist oskussõnavara; | ||
2)leiab iseloomulikke jooni teiste maade rahvamuusikas ning toob eesti rahvamuusikaga võrreldes esile erinevad ja sarnased tunnused; | 2)leiab iseloomulikke jooni teiste maade rahvamuusikas ning toob eesti rahvamuusikaga võrreldes esile erinevad ja sarnased tunnused; | ||
3)väärtustab heatasemelist muusikat elavas ja salvestatud ettekandes; | 3)väärtustab heatasemelist muusikat elavas ja salvestatud ettekandes; | ||
− | 4)teab autoriõigusi ning nendega kaasnevaid õigusi ja kohustusi, huvitub muusikaalasest tegevusest ning väärtustab seda | + | 4)teab autoriõigusi ning nendega kaasnevaid õigusi ja kohustusi, huvitub muusikaalasest tegevusest ning väärtustab seda. |
− | |oppematerjal= | + | |oppematerjal=Veebimaterjalid, youtube, CD, LP, muusika õppekirjandus |
|ulesanne=xxxxx | |ulesanne=xxxxx | ||
− | |metoodika=Kognitiivne aktiivsuspedagoogika, analüüs/süntees, kommenteeriv analüütiline | + | |metoodika=Kognitiivne aktiivsuspedagoogika, analüüs/süntees, kommenteeriv analüütiline meetod, Dalcroze`i meetod, Riho Pätsi pedagoogika |
|praktika=Kuulamismaterjali valimine, kaaslastele tutvustamine õpetaja/(õpilased); | |praktika=Kuulamismaterjali valimine, kaaslastele tutvustamine õpetaja/(õpilased); | ||
individuaalne ja rühmas kuulamine, analüüs ja tõlgendamine; | individuaalne ja rühmas kuulamine, analüüs ja tõlgendamine; | ||
muusikaloolise taustainfo otsimine internetist; | muusikaloolise taustainfo otsimine internetist; | ||
digilahenduste rakendamine; | digilahenduste rakendamine; | ||
− | + | muusikalise arvustuse koostamine | |
− | |eeldus=Muusikaline vorm, dünaamika ja -märgid, partituur, taktimõõt 2/4, 3/4, 4/4; vahelduv taktimõõt | + | |eeldus=Muusikaline vorm, dünaamika ja -märgid, partituur, vokaalmuusika ja instrumentaalmuusika, muusikažanrid, orkestritüübid, taktimõõt 2/4, 3/4, 4/4; vahelduv taktimõõt, digioskused |
|oppevara=CD-mängija ja CD, internetiühendus | |oppevara=CD-mängija ja CD, internetiühendus | ||
− | |loiming=Ajalugu, | + | |loiming=Ajalugu, geograafia, kirjandus, võõrkeeled, füüsika, bioloogia |
|pohimoiste=tempo, dünaamika, tämber, popmuusika, rokkmuusika, džässmuusika, lavamuusika, pärimusmuusika, keelpill, puhkpill, lääkpill, elektrofonid, a | |pohimoiste=tempo, dünaamika, tämber, popmuusika, rokkmuusika, džässmuusika, lavamuusika, pärimusmuusika, keelpill, puhkpill, lääkpill, elektrofonid, a | ||
|seotudOpivaljund=1) kuulab ja eristab muusikapalades muusika väljendusvahendeid (meloodiat, rütmi, tempot, dünaamikat, tämbrit) ning muusikateose ülesehitust; | |seotudOpivaljund=1) kuulab ja eristab muusikapalades muusika väljendusvahendeid (meloodiat, rütmi, tempot, dünaamikat, tämbrit) ning muusikateose ülesehitust; |
Redaktsioon: 9. oktoober 2020, kell 10:08
Muusika: Muusika kuulamine | |
---|---|
Nimetus | Muusika |
Maht | 35 |
Ainevaldkond | Kunstid |
Õppeaine | Muusika |
Haridusaste | PõhiharidusProperty "Haridus:seotudHaridusaste" (as page type) with input value "Põhiharidus" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process. |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | 7.8.9. klass |
Seotud teemad | Muusika kuulamine |
Sisukord
Õppeprotsess Muusika
Eesmärgid
1)väljendab kuuldud muusika kohta arvamust ning kasutab seisukohta põhjendades ja muusikapalu nii suuliselt kui ka kirjalikult analüüsides muusikalist oskussõnavara; 2)leiab iseloomulikke jooni teiste maade rahvamuusikas ning toob eesti rahvamuusikaga võrreldes esile erinevad ja sarnased tunnused; 3)väärtustab heatasemelist muusikat elavas ja salvestatud ettekandes; 4)teab autoriõigusi ning nendega kaasnevaid õigusi ja kohustusi, huvitub muusikaalasest tegevusest ning väärtustab seda.
Põhimõisted
- tempo
- dünaamika
- tämber
- popmuusika
- rokkmuusika
- džässmuusika
- lavamuusika
- pärimusmuusika
- keelpill
- puhkpill
- lääkpill
- elektrofonid
- a
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- 1) kuulab ja eristab muusikapalades muusika väljendusvahendeid (meloodiat, rütmi, tempot, dünaamikat, tämbrit) ning muusikateose ülesehitustProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "1) kuulab ja eristab muusikapalades muusika väljendusvahendeid (meloodiat, rütmi, tempot, dünaamikat, tämbrit) ning muusikateose ülesehitust" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
- 2) eristab pop-, rokk-, džäss-, filmi- ja lavamuusikatProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "2) eristab pop-, rokk-, džäss-, filmi- ja lavamuusikat" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
- 3) eristab kõla ja kuju järgi keel-, puhk-, löök- ja klahvpille ning elektrofone ja pillikoosseiseProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "3) eristab kõla ja kuju järgi keel-, puhk-, löök- ja klahvpille ning elektrofone ja pillikoosseise" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
- 4) teab nimetada tuntud heliloojaid, interpreete, dirigente, ansambleid, orkestreid ning muusika suursündmusi (sh paikkondlikke)Property "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "4) teab nimetada tuntud heliloojaid, interpreete, dirigente, ansambleid, orkestreid ning muusika suursündmusi (sh paikkondlikke)" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
- 5) tunneb eesti pärimusmuusika tänapäevaseid tõlgendusiProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "5) tunneb eesti pärimusmuusika tänapäevaseid tõlgendusi" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
- 6) on tutvunud Eesti ning valikuliselt Prantsuse, Itaalia, Hispaania, Põhja- ja Ladina-Ameerika, Aafrika või Idamaade muusikapärandiga ning suhtub sellesse lugupidavaltProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "6) on tutvunud Eesti ning valikuliselt Prantsuse, Itaalia, Hispaania, Põhja- ja Ladina-Ameerika, Aafrika või Idamaade muusikapärandiga ning suhtub sellesse lugupidavalt" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
- 7) arutleb muusika üle muusika sõnavara kasutades, võtab kuulda ja arvestab teiste arvamust ning põhjendab enda seisukohti nii suuliselt kui ka kirjalikultProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "7) arutleb muusika üle muusika sõnavara kasutades, võtab kuulda ja arvestab teiste arvamust ning põhjendab enda seisukohti nii suuliselt kui ka kirjalikult" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
- 8) tunneb autoriõigusi ja nendega kaasnevaid kohustusi intellektuaalse omandi kasutamisel (sh internetis).Property "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "8) tunneb autoriõigusi ja nendega kaasnevaid kohustusi intellektuaalse omandi kasutamisel (sh internetis)." contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
Õppematerjal
Selle teemaga (Muusika kuulamine) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: Veebimaterjalid, youtube, CD, LP, muusika õppekirjandus
Ülesanded ja harjutused
xxxxx
Metoodika
Kognitiivne aktiivsuspedagoogika, analüüs/süntees, kommenteeriv analüütiline meetod, Dalcroze`i meetod, Riho Pätsi pedagoogika
Eeldused
Muusikaline vorm, dünaamika ja -märgid, partituur, vokaalmuusika ja instrumentaalmuusika, muusikažanrid, orkestritüübid, taktimõõt 2/4, 3/4, 4/4; vahelduv taktimõõt, digioskused
Õppevahendid
CD-mängija ja CD, internetiühendus
Praktilised tööd
Kuulamismaterjali valimine, kaaslastele tutvustamine õpetaja/(õpilased); individuaalne ja rühmas kuulamine, analüüs ja tõlgendamine; muusikaloolise taustainfo otsimine internetist; digilahenduste rakendamine; muusikalise arvustuse koostamine
Lõiming
Ajalugu, geograafia, kirjandus, võõrkeeled, füüsika, bioloogia
Õppesisu
{{{oppesisu}}}
Rahvaste muusika käsitlemisel teeb kool valiku alljärgnevatest: Prantsuse, Itaalia, Hispaania, Põhja- ja Ladina-Ameerika, Aafrika või Idamaade muusikapärand