Erinevus lehekülje "Muusika: Muusika kuulamine" redaktsioonide vahel
4. rida: | 4. rida: | ||
|seotudOppeaine=Muusika | |seotudOppeaine=Muusika | ||
|seotudHaridusaste=Põhiharidus | |seotudHaridusaste=Põhiharidus | ||
− | |kooliaste= | + | |kooliaste=II kooliaste |
− | |||
|seotudTeema=Muusika kuulamine | |seotudTeema=Muusika kuulamine | ||
− | |eesmark= | + | |eesmark=julgeb esitada ideid ja rakendab võimetekohaselt oma loovust nii sõnalises kui ka erinevates muusikalistes eneseväljendustes, sh infotehnoloogia võimalusi kasutades; |
− | + | kasutab muusika oskussõnu kuulatavate muusikapalade kirjeldamisel ning suunavate küsimuste abil oma arvamuse põhjendamisel; | |
− | + | mõistab autorsuse tähendust; | |
− | + | eristab kuuldeliselt vokaal- ja instrumentaalmuusikat; | |
− | + | leiab iseloomulikke jooni Eesti ja teiste maade rahvamuusikas; | |
− | leiab iseloomulikke jooni teiste maade rahvamuusikas | + | tunneb huvi oma kooli ja paikkonna muusikaelu ning -sündmuste vastu ja osaleb selles, mõistab laulupeo traditsiooni tähendust. |
− | + | |seotudOpivaljund=kuulab ja eristab muusikapalades muusika väljendusvahendeid: meloodiat, rütmi, tempot, dünaamikat, tämbrit ja vormi; | |
− | + | võrdleb vokaalmuusikat: hääleliike (sopran, metsosopran, alt, tenor, bariton, bass), kooriliike (laste-, poiste-, mees-, nais-, segakoor); | |
− | + | teab koore ja dirigente kodukohas, tuntumaid Eesti koore, teab Eesti laulupidude traditsiooni; | |
− | + | kuulab ning eristab instrumentaalmuusikat: pillirühmi (klahv-, keel-, puhk- ja löökpillid) ja sümfooniaorkestrit; | |
− | |seotudOpivaljund= | + | eristab eesti rahvamuusikat: rahvalaulu, -pille, -tantse, oskab nimetada eesti rahvamuusika suursündmusi; |
− | + | on tutvunud valikuliselt Soome, Vene, Läti, Leedu, Rootsi, Norra, Suurbritannia, Iiri, Poola, Austria, Ungari või Saksa muusikatraditsioonidega ja suhtub nendesse lugupidavalt; | |
− | + | iseloomustab kuulatavat muusikapala ning põhjendab oma arvamust, kasutades muusikalist oskussõnavara; | |
− | + | teadvustab autorikaitse vajalikkust ning on tutvunud sellega kaasnevate õiguste ja kohustustega. | |
− | võrdleb | + | |pohimoiste=vokaalmuusika, soololaul, koorilaul, instrumentaalmuusika, interpreet, improvisatsioon; tämber, hääleliigid (sopran, metsosopran, alt, tenor, bariton, bass), pilliliigid (keelpillid, puhkpillid, löökpillid, klahvpillid, eesti rahvapillid); andante, moderato, allegro, largo, ritenuto, accelerando, dünaamika, mezzopiano, mezzoforte, pianissimo, fortissimo, crescendo, diminuendo, taktimõõt 4/4, duur-helilaad, moll-helilaad. |
− | + | |metoodika=Kognitiivne aktiivsuspedagoogika, kommenteeriv analüütiline meetod, Dalcroze`i meetod, Riho Pätsi pedagoogika | |
− | eristab | ||
− | eristab | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | põhjendab oma | ||
− | |||
− | |pohimoiste= | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |metoodika=Kognitiivne aktiivsuspedagoogika | ||
|praktika=Kuulamismaterjali valimine, kaaslastele tutvustamine õpetaja/(õpilased); | |praktika=Kuulamismaterjali valimine, kaaslastele tutvustamine õpetaja/(õpilased); | ||
individuaalne ja rühmas kuulamine, analüüs ja tõlgendamine; | individuaalne ja rühmas kuulamine, analüüs ja tõlgendamine; | ||
43. rida: | 27. rida: | ||
digilahenduste rakendamine; | digilahenduste rakendamine; | ||
muusikalise arvustuse koostamine | muusikalise arvustuse koostamine | ||
− | |||
|oppevara=CD-mängija ja CD, internetiühendus | |oppevara=CD-mängija ja CD, internetiühendus | ||
− | |oppesisu=Muusika | + | |oppesisu=Muusika kuulamisega arendatakse muusikalist analüüsivõimet ja võrdlusoskust. Tähtis on muusika oskussõnade kasutamine arvamuse avaldamisel ja põhjendamisel. Muusika väljendusvahendid: meloodia, rütm, tempo, dünaamika, tämber, vorm. Vokaalmuusika esitajad: hääleliigid (sopran, metsosopran, alt, tenor, bariton, bass). Kooriliigid (laste-, poiste-, mees-, nais-, segakoor). Kodukoha ja Eesti tuntumad koorid. Eesti laulupidude traditsioon. |
− | |loiming=Eesti keel: tekstide mõistmine, kirjalik ja suuline väljendusoskus | + | Instrumentaalmuusika: sümfooniaorkester, pillirühmad (keel-, puhk- ja löökpillid); klahvpillid |
− | Võõrkeeled: teabe hankimine erinevate keelte | + | Eesti rahvamuusika: rahvalaul, -pillid, -tantsud; eesti rahvamuusika suursündmused. Valikuline tutvumine Soome, Vene, Läti, Leedu, Rootsi, Norra, Suurbritannia, Iiri, Poola, Austria, Ungari või Saksa muusikatraditsioonidega. Autorikaitse vajalikkus, sellega kaasnevad õigused ja kohustused. |
− | Ühiskonnaõpetus: meedia ja kultuur | + | |loiming=Eesti keel: tekstide mõistmine, kirjalik ja suuline väljendusoskus. |
− | Ajalugu: erinevate riikide muusika ja kultuur | + | Võõrkeeled: teabe hankimine erinevate keelte abil, võõrkeelsete laulde sisu mõistmine. |
− | Geograafia: riigid, muusika, paiknemine | + | Ühiskonnaõpetus: meedia ja kultuur. |
+ | Ajalugu: erinevate riikide muusika ja kultuur. | ||
+ | Geograafia: riigid, muusika, paiknemine. | ||
Ühiskonnaõpetus: religioonid ja muusikakultuur; | Ühiskonnaõpetus: religioonid ja muusikakultuur; | ||
Informaatika: muusika salvestamine, allalaadimine, autoriõigused ja vastutus | Informaatika: muusika salvestamine, allalaadimine, autoriõigused ja vastutus | ||
}} | }} | ||
− |
Redaktsioon: 3. märts 2021, kell 16:27
Muusika: Muusika kuulamine | |
---|---|
Nimetus | Muusika |
Maht | |
Ainevaldkond | Kunstid |
Õppeaine | Muusika |
Haridusaste | Põhiharidus |
Kooliaste | II kooliaste |
Klass | |
Seotud teemad | Muusika kuulamine |
Sisukord
Õppeprotsess Muusika
Eesmärgid
julgeb esitada ideid ja rakendab võimetekohaselt oma loovust nii sõnalises kui ka erinevates muusikalistes eneseväljendustes, sh infotehnoloogia võimalusi kasutades; kasutab muusika oskussõnu kuulatavate muusikapalade kirjeldamisel ning suunavate küsimuste abil oma arvamuse põhjendamisel; mõistab autorsuse tähendust; eristab kuuldeliselt vokaal- ja instrumentaalmuusikat; leiab iseloomulikke jooni Eesti ja teiste maade rahvamuusikas; tunneb huvi oma kooli ja paikkonna muusikaelu ning -sündmuste vastu ja osaleb selles, mõistab laulupeo traditsiooni tähendust.
Põhimõisted
- vokaalmuusika
- soololaul
- koorilaul
- instrumentaalmuusika
- interpreet
- improvisatsioon; tämber
- hääleliigid (sopran
- metsosopran
- alt
- tenor
- bariton
- bass)
- pilliliigid (keelpillid
- puhkpillid
- löökpillid
- klahvpillid
- eesti rahvapillid); andante
- moderato
- allegro
- largo
- ritenuto
- accelerando
- dünaamika
- mezzopiano
- mezzoforte
- pianissimo
- fortissimo
- crescendo
- diminuendo
- taktimõõt 4/4
- duur-helilaad
- moll-helilaad.
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- Kuulab ja eristab muusikapalades muusika väljendusvahendeid: meloodiat, rütmi, tempot, dünaamikat, tämbrit ja vormi
- Võrdleb vokaalmuusikat: hääleliike (sopran, metsosopran, alt, tenor, bariton, bass), kooriliike (laste-, poiste-, mees-, nais-, segakoor)
- teab koore ja dirigente kodukohas, tuntumaid Eesti koore, teab Eesti laulupidude traditsiooni
- kuulab ning eristab instrumentaalmuusikat: pillirühmi (klahv-, keel-, puhk- ja löökpillid) ja sümfooniaorkestrit
- eristab eesti rahvamuusikat: rahvalaulu, -pille, -tantse, oskab nimetada eesti rahvamuusika suursündmusi
- On tutvunud valikuliselt Soome, Vene, Läti, Leedu, Rootsi, Norra, Suurbritannia, Iiri, Poola, Austria, Ungari või Saksa muusikatraditsioonidega ja suhtub nendesse lugupidavalt
- Iseloomustab kuulatavat muusikapala ning põhjendab oma arvamust, kasutades muusikalist oskussõnavara
- Teadvustab autorikaitse vajalikkust ning on tutvunud sellega kaasnevate õiguste ja kohustustega.
Õppematerjal
Selle teemaga (Muusika kuulamine) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
Kognitiivne aktiivsuspedagoogika, kommenteeriv analüütiline meetod, Dalcroze`i meetod, Riho Pätsi pedagoogika
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
CD-mängija ja CD, internetiühendus
Praktilised tööd
Kuulamismaterjali valimine, kaaslastele tutvustamine õpetaja/(õpilased); individuaalne ja rühmas kuulamine, analüüs ja tõlgendamine; muusikaloolise taustainfo otsimine internetist; digilahenduste rakendamine; muusikalise arvustuse koostamine
Lõiming
Eesti keel: tekstide mõistmine, kirjalik ja suuline väljendusoskus. Võõrkeeled: teabe hankimine erinevate keelte abil, võõrkeelsete laulde sisu mõistmine. Ühiskonnaõpetus: meedia ja kultuur. Ajalugu: erinevate riikide muusika ja kultuur. Geograafia: riigid, muusika, paiknemine. Ühiskonnaõpetus: religioonid ja muusikakultuur; Informaatika: muusika salvestamine, allalaadimine, autoriõigused ja vastutus
Õppesisu
Muusika kuulamisega arendatakse muusikalist analüüsivõimet ja võrdlusoskust. Tähtis on muusika oskussõnade kasutamine arvamuse avaldamisel ja põhjendamisel. Muusika väljendusvahendid: meloodia, rütm, tempo, dünaamika, tämber, vorm. Vokaalmuusika esitajad: hääleliigid (sopran, metsosopran, alt, tenor, bariton, bass). Kooriliigid (laste-, poiste-, mees-, nais-, segakoor). Kodukoha ja Eesti tuntumad koorid. Eesti laulupidude traditsioon. Instrumentaalmuusika: sümfooniaorkester, pillirühmad (keel-, puhk- ja löökpillid); klahvpillid Eesti rahvamuusika: rahvalaul, -pillid, -tantsud; eesti rahvamuusika suursündmused. Valikuline tutvumine Soome, Vene, Läti, Leedu, Rootsi, Norra, Suurbritannia, Iiri, Poola, Austria, Ungari või Saksa muusikatraditsioonidega. Autorikaitse vajalikkus, sellega kaasnevad õigused ja kohustused.